با شبکه اجتماعی ،کمپین سئو راه بیندازید

0

بازاریابی محتوا، بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO) و بازاریابی شبکه اجتماعی همگی را می‌توان به‌طور جداگانه برنامه‌ریزی و اجرا کرد. اما اگر شما از این راهبردها به‌صورت ترکیبی استفاده کنید، کارآمدتر خواهد بود. محتوا لینک‌های بیش‌تری را جذب کرده و برخی عبارات کلیدی و فیدهای رسانه اجتماعی را در کمپین محتوای شما بهینه‌سازی می‌کند. در نتیجه کمپین سئو شما تقویت می‌شود. اما رسانه اجتماعی چقدر در سئو شما نقش دارد؟ آیا کمپین رسانه اجتماعی‌تان می‌تواند رتبه‌بندی جست‌وجوی شما را بالا ببرد؟

 اطلاعات پروفایل

یکی از اولین مراحل در کمپین بازاریابی رسانه اجتماعی، ارائه پروفایل‌های اجتماعی است که در آن اطلاعات درباره شرکت شما، از نام و نوع کسب‌وکارتان گرفته تا نشانی و شماره تلفن، ارائه می‌شود. این اطلاعات می‌تواند به‌طور غیرمستقیم به رتبه‌بندی محلی شما کمک کند؛ بسیاری از وب‌سایت‌های شخص ثالث، پروفایل‌های رسانه اجتماعی را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در وب‌سایت خود به‌صورت مدخل وارد می‌کند. سپس گوگل از این مدخل‌ها برای تشکیل قالب‌بندی استاندارد خود در خصوص کسب‌وکارهای محلی استفاده می‌کند. در نتیجه تهیه پروفایل رسانه اجتماعی می‌تواند به دیده شدن کسب‌وکار شما در فضای آنلاین کمک کند.

 قدرت لینک‌های ورودی

دو عامل اصلی وجود دارد که گوگل هنگام ارائه نتایج رتبه‌بندی آن‌ها را در نظر می‌گیرد: مرتبط بودن و اعتبار. مرتبط بودن به این معناست که یک مدخل تا چه حد نیازهای جست‌وجوی مورد نظر را برآورده می‌کند و اعتبار یعنی اینکه این منبع تا چه حد قابل اطمینان و معتبر است. پروفایل، لینک ورودی یک صفحه (و دامنه‌اش) اعتبار آن را مشخص می‌کند. هرچه لینک‌های قدرتمندتر و معتبرتری در وب‌سایت شما وجود داشته باشد، رتبه شما بالاتر می‌رود؛ به همین دلیل رسانه اجتماعی برای سئو بسیار مهم است.

 رسانه اجتماعی به‌عنوان یک پلتفرم پیوند

بزرگ‌ترین مزیت رسانه اجتماعی به‌عنوان یک کانال بازاریابی، توانایی آن در توزیع محتوا و لینک‌ها بین یک مخاطب وسیع است. توزیع یک مقاله در رسانه اجتماعی می‌تواند بلافاصله آن را در معرض دید صدها یا هزاران تن قرار دهد و آن خوانندگان نیز ممکن است مقاله را با دیگران به اشتراک بگذارند. هر خواننده مشتاق می‌تواند یک بلاگر، روزنامه‌نگار یا سردبیر باشد یا اینکه در کار خود لینک شما را به‌عنوان مرجع ذکر کند. به‌علاوه، ارسال محتوای خود در رسانه اجتماعی می‌تواند در دیگری را رو به دیده شدن در این رسانه‌ها باز کند. در حال حاضر گوگل محتوا را از فیس‌بوک، توییتر و سایر پلت‌فرم‌ها فهرست می‌کند. اگر زمان‌بندی و موضوع شما مناسب باشد، مطلب شما نیز می‌تواند به‌طور مستقیم در نتایج جست‌وجو ظاهر شود.

 سیگنال‌های اجتماعی

در جامعه سئو این بحث وجود دارد که آیا «سیگنال‌های اجتماعی» می‌تواند روی رتبه‌بندی جست‌وجوی شما تاثیر داشته باشد و اینکه اصولا «سیگنال‌های اجتماعی» دقیقا چیست. دلیل این بحث آن است که گوگل وجود سیگنال‌های اجتماعی را در الگوریتم رتبه‌بندی جست‌وجوی خود تایید و رد کرده است. تصور می‌شود مقالاتی که تعداد دفعات اشتراک آن‌ها در رسانه اجتماعی بسیار بالاست، از نظر اعتبار نیز امتیاز بیشتری دارد. می‌توان به یقین گفت که مقالات با تعداد اشتراک بیش‌تر، بیش‌تر دیده می‌شود و ترافیک و لینک‌های ورودی بیش‌تری دارد. بنابراین این یک مزیت واقعی برای سئو است.

 فرصت‌های نشر و بازاریابی تاثیرگذار

رسانه اجتماعی مجرایی برای ارتباطات جدید با تاثیرگذارانی است که تعداد پیروان و میزان شهرت آن‌ها بالاست یا نشریات خارجی که ممکن است محتوای شما را به‌عنوان مطالب مهمان منتشر کنند. اگر بتوانید توجه کاربران در این دو دسته‌بندی را جلب کنید، میزان تاثیر خود را به‌طور چشمگیری افزایش داده‌اید. در این بافت، رسانه اجتماعی ابزاری است که می‌توانید از آن برای دریافت فرصت‌های سئو متنوع‌تر استفاده کنید.

 کلیدهایی برای موفقیت بلندمدت

کمپین رسانه اجتماعی شما می‌تواند رتبه‌بندی جست‌وجوی شما را در موتورهای جست‌وجو تقویت کند اما برای این کار باید بهترین شیوه‌ها را به‌کار بگیرید. در اینجا به‌طور خلاصه به برخی از این شیوه‌ها برای دستیابی به موفقیت بلندمدت اشاره می‌کنیم:

  •  پروفایل خود را تهیه کنید. این اولین گام است. شما نمی‌دانید که چه اطلاعاتی می‌تواند مفید باشد؛ در نتیجه باید همه چیز را به‌طور کامل در پروفایل خود ذکر کنید.
  •  محتوای خود را از طریق رسانه اجتماعی تقویت کنید. تقویت محتوا مهم‌ترین میانبر برای دیده شدن در موتورهای جست‌وجو است، بنابراین از آن حداکثر استفاده را کرده و تمام محتوای تولیدشده را توزیع و پخش کنید.
  •  اشتراک‌گذاری‌ها را افزایش دهید. محتوایی را منتشر کنید که قابلیت اشترا‌ک‌گذاری بالایی دارد و کاربران خود را تشویق کنید که آن را به اشتراک بگذارند. با این کار سیگنال‌های اجتماعی بیش‌تر، لینک‌های ورودی بیش‌تر و مخاطب بیش‌تری خواهید داشت که در آینده شما را حمایت خواهند کرد.
  •  با تاثیرگذاران در تماس باشید. در نهایت، با تاثیرگذاران در ارتباط باشید. آن‌ها فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهند تا مخاطب خود را چندین برابر کنید و به شما کمک می‌کنند تا برندتان دیده شود.

با انجام این موارد و یکپارچه‌سازی کمپین رسانه اجتماعی خود با بازاریابی محتوا و تلاش‌های سئو، می‌توانید کسب‌وکار خود را توسعه دهید. ممکن است رسانه اجتماعی تنها یک مولفه فرعی در راهبرد شما باشد، اما تاثیر آن چشمگیر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.