با ساعت‌مچی‌تان ماشین را برانید

0

دستگاه‌های پوشیدنی فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد تا کاربران تجربه رانندگی بهتری داشته باشند. در طول چند ماه گذشته، چندین تولیدکننده خودرو اپلیکیشن‌هایی را ایجاد کرده‌اند که در آن از پتانسیل ساعت‌ها و عینک‌های هوشمند استفاده شده است یا حتی مفاهیم دستگاه‌ پوشیدنی خود را ارائه داده‌اند.

  •  ساعت هوشمند و خودرو

اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند DriveStyle مرسدس اطلاعاتی از قبیل موقعیت خودرو، وضعیت قفل بودن در‌ها یا حتی میزان سوخت را از فاصله دور ارائه می‌دهد. با همکاری مرسدس با Pebble، این شرکت اکنون می‌خواهد این اطلاعات را از طریق ساعت‌های هوشمند ارائه دهد و چندین قابلیت جدید را اضافه کند. این قابلیت‌ها با ساعت مچی بهآسانی قابل کنترل است. با اپلیکیشن  Pebble، رانندگان مرسدس می‌توانند از ساعت‌های هوشمند خود برای گزارش تصادفات یا دریافت هشدارهای جاده‌ای در زمان واقعی استفاده کنند. اپلیکیشن DriveSteel در تمام مدل‌های مرسدس که از سال ۲۰۰۹ به بعد تولید شده‌ است، کار می‌کند. شرکت BMW نیز برای اولین خودرو برقی خود به نام i3 یک اپلیکیشن ساعت هوشمند برای Galaxy Gear ساخته است که به رانندگان اجازه می‌دهد علائم حیاتی خودرو خود را بررسی کرده و قابلیت‌های آن را از دور کنترل کنند. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد تا وضعیت باتری و محدوده رانندگی و نیز وضعیت در‌ها و پنجره‌ها را بررسی کنید. همچنین اعلان‌های مربوط به خدمات یا بررسی خودرو را نمایش می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های فوق‌العاده آن، کنترل سیستم تهویه هوای خودرو از راه دور است؛ این‌گونه وقتی شما شروع به رانندگی می‌کنید، i3  به دمای مناسب رسیده است.

شرکت نیسان نه‌تنها به دنبال ایجاد اپلیکیشن‌هایی برای دستگاه‌های پوشیدنی مانند ساعت هوشمند یا عینک هوشمند است، بلکه مفاهیم سخت‌افزاری را نیز ارائه داده است که نشان می‌دهد چگونه از دستگاه‌های پوشیدنی می‌توان برای افزایش لذت رانندگی استفاده کرد. ساعت هوشمند Nismo چندین معیار خودرو مانند میانگین سرعت و مصرف سوخت را اندازه می‌گیرد و نیسان به دنبال آن است که ضربان قلب راننده را در حین مسابقات اتومبیلرانی بررسی کند تا علائم اولیه خستگی تشخیص داده شوند.

  •  عینک هوشمند و خودرو

یک‌بار دیگر مرسدس بنز در این حوزه پیشرو شده است و پروژه شیشه‌آلات خود را برای پیمایش آسان‌تر با Google Glass آغاز کرده است. این سیستم به‌عنوان یک مسیریاب نقطه‌به‌نقطه عمل می‌کند و سیستم مسیریابی عینک هوشمند و خودرو امکان می‌دهد تا با یکدیگر کار کنند. با این رویکرد، مرسدس قصد ندارد که عینک در حین رانندگی جایگزین سیستم مسیریابی تعبیه‌شده در خودرو شود اما توصیه می‌کند که راننده می‌تواند بعد از پارک کردن خودرو برای دریافت اطلاعات مسیریابی، از عینک هوشمند استفاده کند. Metaio، شرکت واقعیت افزوده و  Audi، سازنده خودرو، یک ایده متفاوت دیگر را ارائه داده‌اند. بر اساس اپلیکیشن تلفن هوشمند واقعیت افزوده Metaios  برای رانندگان، این عینک‌های هوشمند راهنمای دستورالعمل‌ خودرو را به‌طور مستقیم جلو چشمان راننده قرار می‌دهند. این سیستم اولیه می‌تواند در طول رسیدگی به خودرو، از قبیل پر کردن مایع شیشه‌شوی، به راننده کمک کند. Harman  و DrifeSave انتظار دارند که گوگل‌گلاس مجوز استفاده در حین رانندگی را بگیرد و به همین خاطر عینک‌های متعددی را از آن زمان تولید کرده‌اند که می‌تواند رانندگی را آسان‌تر و ایمن‌تر کند. برای مثال با کمک این عینک‌های هوشمند و اپلیکیشن مربوطه می‌توان تشخیص داد که راننده خوابش می‌آید، سپس دستگاه یک مکان برای استراک پیدا می‌کند تا راننده در اولین فرصت در یک جای امن در جاده استراحت کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.