بازار داغ سلامت دیجیتال

استارتاپ‌های سلامت دیجیتال در تلاش برای ساخت بیزینس‌مدل هستند

0

سلامت دیجیتال هنوز در بسیاری از موارد همچون کودک تازه متولد‌شده‌ای است. در مدت کوتاهی، سرمایه‌گذاران و تامین‌کنندگان به طور یکسان صنعت سلامت دیجیتال را متحول کرده‌اند.

سلامت دیجیتال هنوز در بسیاری از موارد همچون کودک تازه متولد‌شده‌ای است. در مدت کوتاهی، سرمایه‌گذاران و تامین‌کنندگان به طور یکسان صنعت سلامت دیجیتال را متحول کرده‌اند.

سانتوش موهان (Santosh Mohan) مدیرعامل مرکز نوآوری دیجیتال بریگهام (Brigham)، اعلام کرد: «در ۵ تا ۶ سال آینده، صنعت سلامت دیجیتال ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد به دست می‌آورد.»

حتما بخوانید:

سانتوش موهان در ادامه صحبت‌هایش می‌افزاید: «ما هنوز در روزهای اول فعالیت خود هستیم، با این‌حال انتظارات غیر‌واقعی زیادی از سلامت دیجیتال وجود دارد.»

فناوری سلامت دیجیتال در یک حباب سرمایه‌گذاری نیست، اما باید دانست که چه راه‌حل‌های سلامت دیجیتالی برای شروع به این کار با‌ارزش است.

در ژوئن ۲۰۱۹ پنلی با حضور جمعی از مدیران استارتاپی در حوزه سلامت دیجیتال برگزار شد که درباره مسائل مربوط به بیزینس‌مدل و مشکلات سلامت دیجیتال در آن بحث شد.

موضوع اصلی در این پنل این بود که باید بدانیم چه کسی برای سلامت دیجیتال پول پرداخت می‌کند و چطور این مدل‌های اقتصادی پایدار سلامت دیجیتال را بهبود می‌بخشند

دکتر کمال جتوانی (Dr. Kamal Jethwani)‌، مدیر ارشد پیوت لبز (PivotLabs)، در این پنل گفت: «بیزینس‌مدل‌های ما باید بسیار قوی باشند.

بیش از ۲۰۰ سال است که بیمارستان‌ها مدل‌های درآمدی مختلف را کشف کرده‌اند و با آنها کار می‌کنند. بنابراین باید ثابت کنیم که کدام مدل درآمدی از همه بهتر است و آن را توسعه دهید.»

همه حاضران در این پنل معتقد بودند که وضعیت کنونی سلامت دیجیتال نسبتا خوب است زیرا بازار سلامت دیجیتال و استارتاپ‌های فعال در این حوزه داغ است

همچنین سطوح کارایی بیمارستان‌ها بسیار خوب هستند. کیفیت در صنعت مراقبت پزشکی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و ارائه کیفیت مناسب دشوار است. با این همه، اکنون اکثر مراکز خدمات پزشکی سعی در ارائه بهترین کیفیت مراقبت از سلامتی را دارند.

حتما بخوانید:

هر چند استارتاپ‌‌ها به‌سادگی وارد این صنعت نمی‌شوند، ولی کمال جتوانی در صحبت‌هایش تاکید کرد که همکاری با استارتاپ‌ها باعث تکمیل‌شدن قطعات پازل سلامت دیجیتال می‌شود و به استخدام نیروهای متخصص می‌انجامد.

به گفته کمال جتوانی، در آزمایشگا‌ه پیوت لبز ۷۵‌درصد از کار تیمی مربوط به توسعه و همبستگی است. این سازمان با شرکت‌های داروسازی بزرگ، تکنولوژی پزشکی، ارائه‌کنندگان و شرکت‌های نوپا همکاری می‌کند تا ایده‌هایی را به‌دست آورد که بین نوآوران مختلف جریان دارد.

توسعه مدل کسب‌وکار مناسب

سازمان‌هایی نظیر پیوت لبز و مرکز نوآوری دیجیتال بریگهام تنها سازمان‌های نوآوری نیستند. این سازمان‌ها مدل کسب‌وکار در استارتاپ‌های پزشکی را توسعه می‌دهند.

سوکانیا سودرلند (Sukanya Soderland‌) مدیر ارشد استراتژی در ماساچوست در این زمینه می‌گوید: «سازمان‌های سلامت دیجیتال به دنبال همکاری به منظور شناسایی مدل‌های کسب‌وکار هستند.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در سلامت دیجیتال به آن پرداخت، توسعه و همکاری‌های چندجانبه است.» جتوانی اظهار داشت که همه ایده‌ها به مدل کسب‌وکار پایدار ختم نمی‌شوند.

پیوت لبز که دکتر کمال جتوانی مدیر آن است، به دنبال کمک به شرکت‌ها و سهامدارانی است که در مراحل اولیه قرار دارند. در حالی که بازگشت سرمایه در هر تجارتی اهمیت دارد، گاهی سهامداران بیش از پیش روی هدف شخصی خود تمرکز می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.