بازاری ۲۴ هزار میلیارددلاری که ۲۰۲۰ محقق می‌شود

0

کرگ باخمن، مدیر ارشد شرکت تی‌ام‌فروم و متخصص اینترنت همه‌چیز (IoE)، درباره امکان ایجاد یک اکوسیستم باز دیجیتال صحبت کرده است. 

افراد دریافته‌اند که شرکت‌ها نقش خود را در اینترنت همه‌چیز زیر سوال می‌برند‌ و این سوال را می‌پرسند که چگونه می‌توان به انواع محصولات، خدمات و قابلیت‌ها متصل شد به‌گونه‌ای و در مقیاسی که قبلاً هرگز وجود نداشته است.

این یک تغییر بزرگ و چشمگیر است و افراد بسیار کمی برای این کار آموزش ديده‌اند. تعداد کمی از افراد می‌دانند که چگونه باید اکوسیستم‌ها را در کنار یکدیگر قرار داد.

طبق گفته باخمن، چهار روش اصلی و مهم برای ایجاد یک اکوسیستم برای اینترنت همه‌چیز وجود دارد:

  ارتباط با افراد، فرآیندها و سیستم‌ها به شیوه‌ای قابل مقیاس برای حل زنجیره‌ای از مشکلات.

 از طریق بهینه‌سازی توانایی برای شرکت در یک اکوسیستم مشارکت که می‌تواند به طور پیش‌بینی‌شده‌ای قیاس کند و موجب نوآوری و درآمدزایی شود.

 ایجاد روابط شراکتی برای تشکیل فرآیند‌های تکرارشدنی و منسجم و رویکردهایی برای شرکای جدید و اشتراک‌گذاری اطلاعات.

 توسعه و گسترش بهترین عملیات برای مجموعه‌ ابزارهای شراکت و کتاب‌های راهنما برای خدمات دیجیتال و کار برندهای اینترنت همه‌چیز.

این به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا با ظهور بازار، به طور کارآمد و مؤثر کسب درآمد کرده و اکوسیستم‌های اینترنت همه‌چیز را برای رشد درآمد، کاهش هزینه‌ها و ارائه شفافیت بیشتر در خصوص خطرات مدیریت کنند.

پیش‌بینی می‌شود که اینترنت همه‌چیز و بازارهای اینترنت همه‌چیز با ارتباطات فرد به فرد، ماشین به ماشین و فرد به ماشین تا سال ۲۰۲۰ تا حدود ۲۴هزار میلیارد دلار رشد کنند.

در حال حاضر ما از دنیای ماشین به ماشین (M2M) به سمت یک دنیا اینترنت همه‌چیز در حال حرکت هستیم؛ از جایی‌که در آن از حسگرهای متصل برای خدمات استفاده می‌شود، به سمت یک دنیای اینترنت همه‌چیز که در آن مردم، فرآیند، داده و اشیا‌ تمام تعاملات را در‌بر‌می‌گیرند حرکت خواهیم کرد.

باخمن می‌گوید: «همانطور که در گروه‌های تحلیلگر مختلف می‌بینید، هر کس دارد به بزرگی اینترنت اشیا‌ می‌پردازد. بنابراین کار سختی است، هنوز در روزها و مراحل اول قرار داریم. برخی از افراد می‌گویند که در حال حاضر درآمد اینترنت همه‌چیز ۲۰۰ میلیارد دلار است، اما در واقع آنها قسمت‌هایی را نیز که قبلاً ایجاد شده‌اند، محاسبه کرده‌اند. میزان درآمد بسیار متغیر است. یکی از چالش‌ها آن است که تعداد بسیار کمی از شرکت‌ها نقش خود را در این فضا می‌دانند زیرا پیش‌بینی این چیزها درباره آینده بسیار دشوار است.» او ادامه داد و گفت که اینترنت اشیاء و اینترنت همه‌چیز فرصت‌های بسیاری دارند که در تمام صنایع به چشم می‌خورند، اما در همین حین تعدادی چالش به خصوص در حوزه امنیتی وجود دارد. برای شناسایی بهترین اقدامات‌ و اینکه هر فرد در بازار چه مسئولیت و نقشی دارد، از برنامه کاتالیزور و گروه‌های کاری استفاده شده است.

محققان دریافته‌اند افرادی که خدمات اینترنت اشیاء و اینترنت همه‌چیز را مدیریت می‌کنند، باید به این فکر کنند که برای ‌موفقیت خدمات چه چیزهایی باید روشن و مشخص شوند.

در حال حاضر بیش از ۶۰۰ شرکت در این برنامه شرکت دارند که یک‌سوم آنها از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، یک‌سوم دیگر از ایالات متحده آمریکا و یک‌سوم آخر از آسیا هستند.

سازمان غیر‌انتفاعی تی‌ام‌فروم  از طریق ایجاد نقشه چالش‌ها به جای نقشه هدف نهایی، از یک رویکرد منحصر‌به‌فرد برای ایجاد یک اکوسیستم اینترنت اشیاء استفاده کرده است. دلیل آن نیز تحولات و تغییرات مستمر در داخل اینترنت اشیاء است. هدف اصلی این گروه ایجاد و تکمیل فرآیندها و رویکردهای تکرارشدنی و منسجم برای تعیین مناسبت‌ها، اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره محصولات مصرف شده بین شرکا و تحول در روابط شرکاست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.