این خانه در کمتر از ۲۴ ساعت به طور سه بعدی چاپ شده است

0

یک خانه جدید در شهری خارج از مسکو ظاهر شده است، اما این خانه به شیوه سنتی ساخته نشده است بلکه برای ساخت آن از چاپ سه بعدی استفاده شده است.

ساخت اولین خانه مسکونی با چاپ سه بعدی که استارتاپ فناوری Apis Cor آن را مهندسی کرده است، کمتر از یک روز طول کشیده است و هزینه آن کمتر از ۱۱.۰۰۰ دلار بوده است. یک چاپگر سه بعدی همراه دیوارهای بتنی ساختمان را ساخته است و از روش تولید صفحه‌ها به شیوه سنتی استفاده نشده است. این دستگاه قابل حمل سپس از ساختمان حذف می‌شود و گروهی از پیمانکاران خانه را تکمیل می‌کنند. در واقع اضافه کردن سقف و پنجره‌ها و تکمیل داخل خانه بر عهده پیمانکاران خواهد بود.

با تغییر ساخت پوسته یک ساختمان به سمت چاپ سه بعدی، Apis Cor قصد دارد ثابت کند که این نوع ساخت و ساز می‌تواند یک شیوه سریع، کارآمد، قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست است.

نیکیتا چن یون تای، بنیانگذار Apis Cor و مخترع چاپگر همراه، می‌گوید: “ما می‌خواهیم به افراد در سراسر دنیا کمک کنیم تا شرایط زندگی خود را بهبود بخشند. به همین دلیل است که فرآیند ساخت و ساز باید سریع، کارآمد و مقرون به صرف و نیز با کیفیت بالا باشد. برای تحقق این امر، ما باید تمام تمرکز خود را روی دستگاه‌های هوشمند قرار دهیم.”

اولین نمونه از این کار یک خانه دنج ۳۷ متر مربعی است که شکل منحنی و غیرعادی دارد. این طراحی منحنی نشان می‌دهد که چاپگر سه بعدی می‌تواند مصالح ساختمانی را به هر شکلی چاپ کند.

در داخل این خانه تمام قابلیت‌های استاندارد یک خانه‌ای که به طور سنتی ساخته شده است، وجود دارد. این خانه یک سالن، حمام، اتاق نشیمن و آشپزخانه دارد. در ساخت این خانه Apis Cor با شرکت سامسونگ همکاری کرده است؛ و این ابرقدرت لوازم برقی لوازم خانگی این خانه اعم از تلویزیون آن را ارائه می‌دهد.

Apis Cor تخمین زده است که هزینه کلی ساخت و ساز این خانه حدود ۲۷۵ دلار به ازای هر متر مربع بوده است. از مجموع هزینه ۱۰.۱۳۴ دلار که هزینه ساخت این خانه است، پنجره‌ها و درب‌ها گرانترین اجزای خانه بوده اند.

با این حال تخمین صرفه‌جویی کلی در ساخت و ساز این خانه در مقایسه با یک خانه سنتی کار دشواری است. اما نمایندگان Apis Cor می‌گویند می‌توان صرفه‌جویی در چاپ سه بعدی دیوارهای ساختمان را تضمین کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.