یک تبلیغ خلاقانه برای مایکروویو

سامسونگ، ماموت‌ها را از یخ‌ تاریخ بیرون می‌کشد

0

اغراق در تبلیغات و بزرگنمایی از جمله مهم‌ترین ابزارهای بیانی هستند که با استفاده درست از آنها می‌توان قدرت تأثیرگذاری پیام‌های تبلیغاتی را بالاتر برد

برای رسیدن به این منظور نیز در ابتدا باید مهم‌ترین مشخصه یک محصول را مطابق با نیاز مصرف‌کنندگان تشخیص داد و سپس با برجسته‌کردن مشخصه مورد نظر، یک آگهی تأثیرگذار و خلاقانه را طراحی کرد.

بر همین مبنا، برند سامسونگ برای معرفی یکی از محصولات جدید خود در گروه لوازم خانگی، با استفاده از صنعت اغراق، جدیدترین مایکروویو خود را معرفی می‌کند.

این تبلیغات چاپی که با همکاری گروه بازاریابی Cheil، در سال جاری ارائه شده است، دو خصیصه قدرت حرارت و ظرفیت را در محصول فوق به صورت برجسته‌ای به تصویر می‌کشد.

از آنجایی که در زندگی‌های مدرن امروزی، انسان‌ها نیاز مبرمی به صرفه‌جویی در وقت و انجام سریع‌تر امور خود پیدا کرده‌اند، محصولی مانند مایکروویو به عنوان ابزاری که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، غذاهای منجمد را آب می‌کند، شناخته می‌شود.

حرارت فوق‌العاده و گنجایش بیشتر

محصول جدیدی که سامسونگ در این تبلیغ به معرفی آن پرداخته است، دارای دو خصوصیت متمایز است؛ قدرت حرارتی فوق‌العاده و گنجایش بیشتر.

در تبلیغ مذکور، قطعه بزرگی از یخ دیده می‌شود که در حال ذوب‌شدن بوده و از درون آن یک ماموت بزرگ پدیدار می‌شود.

همه می‌دانند که حیوان عظیم‌الجثه‌ای مانند ماموت که نسل آن منقرض شده، مربوط به عصریخبندان است و به این ترتیب هر دو مفهوم مورد نظر یعنی ظرفیت زیاد و یخ و سرمای فراوان را به ذهن متبادر می‌کند.

از طرفی یخ‌های اطراف این حیوان بزرگ در حال آب‌شدن هستند و در انتهای تصویر نیز یک نمونه از مایکروویوهای برند سامسونگ دیده می‌شود و به طور ناخودآگاه ذهن بیننده این تصاویر می‌تواند بین عصر یخبندان، ماموت‌های عظیم‌الجثه و مایکروویو سامسونگ ارتباط برقرار کند.

به این معنا که با داشتن یک دستگاه مایکروویو از برند سامسونگ، می‌توان منجمدترین و سردترین مواد را با حرارت مناسب ذوب کرد و همچنین گنجایش بالای این دستگاه، نسبت به انواع دیگر آن، قادر است حجم زیادی از مواد غذایی فریز شده را آماده مصرف کنند.

توجه به عصر یخبندان و به تصویر‌کشیدن حیوانی مانند ماموت که نسل آن منقرض شده است، درجه بزرگنمایی و در نتیجه تأثیرگذاری این تبلیغ را بیشتر کرده است.

چراکه در بطن محتوای آن می‌توان به این نکته نیز پی برد که با حرارت بالای دستگاه مایکروویو سامسونگ و همچنین از طریق ظرفیت زیاد آن، می‌توان تاریخی را که منجمد شده است، دوباره زنده کرد؛ مانند ماموتی که یخ‌ها زیر پای آن آب شده و به حیات دوباره برگشته است.

چنین برداشتی قطعا می‌تواند این نکته را نیز به ذهن مخاطبان برساند که غذاهای فریز شده آنها در دستگاه مذکور، در نهایت به حالت طبیعی خود برگشته و تازه می‌شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.