محتوا رو بچسب!

مواد لازم برای راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی

0

اگر خاطرتان باشد در قسمت قبلی این سری از سریال‌های محتوایی به معرفی پیش‌نیازهایی برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی پرداختیم؛ پیش‌نیازهایی نظیر شناخت مخاطب و طرز فکر او و روندهایی که پیش می‌گیرد از زمان آگاه‌شدن از نیازش تا زمان خرید کالا یا خدمت شما و همچنین به صحبت درباره اهمیت و نقش داشتن یک وب‌سایت برای خود و عدم استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرداختیم.

حال با فرض داشتن وب‌سایت و شناخت مخاطب شما هنوز نصف راه را نیز طی نکرده‌اید زیرا باید بدانید که چه می‌خواهید و چگونه قرار است به آن برسید، پس در این مقاله به معرفی اهمیت هدف و برنامه و اهمیت تولید محتوا برای راه‌اندازی و رونق فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم:

هدف و برنامه داشته باشید

تاکید می‌کنم شما اگر بهترین وب‌سایت فروشگاهی را هم داشته باشید، مانند داشتن بهترین نردبان است‌ و هدف و برنامه شما دیواری است که می‌خواهید این نردبان را به آن تکیه دهید. پس حواستان باشد قبل از راه‌اندازی وب‌سایت‌تان و تولید محتوا برای آن مراقب دیواری که قرار است نردبان را به آن تکیه دهید، باشید.

داشتن تقویم محتوا در این زمینه بسیار کمک‌کننده خواهد بود. به کمک این تقویم می‌توانید مسائلی مانند موضوع محتوا، کلیدواژه‌ها، زمان انتشار و حتی پرسونای مخاطب که پیش‌تر به آن پرداختیم را در تقویم محتوایتان قرار دهید. این تقویم به شما نظم می‌دهد و می‌توانید طبق آن با خیال راحت نردبان را تکیه دهید.

محتوا تولید کنید (محتوای اولیه و بلاگ)

فروشگاه بدون محصول، بدون توضیحات جامع و راهبردی برای استفاده و انتخاب آن به چه ماند، به زنبور بی‌عسل! شما حداقل از دو جهت برای فروشگاه اینترنتی خود به محتوا نیاز دارید؛ یکی توضیحات محصول، که این توضیحات باید به قدری جامع و شامل باشند که مخاطب نیاز پیدا نکند تا برای توضیحات بیشتر سراغ وب‌سایت‌های رقیب برود.

اما همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، این محتوای اولیه لازم است اما کافی نیسـت، شما برای جذب مخاطب، دیده‌شدن وب‌سایت و محصولتان و طبیعتا فروش بیشتر محصول نیاز به محتوا دارید؛ محتوایی که سئو شده باشد، محتوایی که بدون منظور و قصد صرفا به توضیح درباره نیاز مخاطب و ارائه راه‌حل‌های راهبردی بپردازد.

نگران نباشید، شما چنین محتوایی را تولید کنید، مخاطبان خودشان از شما خرید خواهند کرد.

در قسمت بعد به معرفی شاخص ارزیابی عملکرد فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم….

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.