امارات متحده عربی بهترین اکوسیستم را برای داروهای حلال دارد

0

طبق گزارش موجود، مسلمانان حداقل ۲۸۶ میلیارد درهم در سال داروهای حلال خریداری می‌کنند. پنج بازار دارویی مسلمانان برتر از نظر میزان خزینه مصرف‌کننده عبارتند از ترکیه، عربستان سعودی، آمریکا، اندونزی و الجزیره که ارزش کلی آن ۱۱۲.۷ میلیارد درهم است.

انتظار می‌رود که با شروع تلاش‌ها و اقدامات برای استانداردسازی جهانی در انجمن بین المللی اعتبارسنجی حلال (IHAF) واقع در امارات متحده عربی، صنعت داروهای حلال چند میلیارد دلاری توسعه پیدا کند.

محمد صالح بدری، دبیرکل IHAF، در اظهاریه بیان کرده است که “با افزایش آگاهی مصرف‌کننده، تقاضای بازار برای محصولات دارویی حلال در طول سال‌ها همچنان در حال رشد است. اما مدت زیادی است که هیچ نهاد واحدی با حضور بین المللی و فراگیر خود به نیازهای مربوط به تطابق با شرع این بخش نپرداخته است. IHAF متعهد است تا با پشتیبانی از سازمان‌های اعتبارسنجی مختلف در سراسر دنیا به این نگرانی بپردازد.”

  • برنامه استاندارد‌سازی

طبق گزارش‌ها، فرصت‌های رشد بازار به طور خاص در بخش تولید مشاهده می‌شوند. با این حال، کمبود برنامه استانداردسازی قدرتمند و شناخته شده در سطح بین المللی مانعی بر سر راه تولید انبوه محصولات است.

بدری می‌گوید: “همچنین انتظار می‌رود که استانداردسازی سود سرمایه‌گذار را افزایش دهد. بر اساس آخرین مطالعات، یکی از مسائل اصلی مربوط به محصولات دارویی و بهداشتی-آرایشی حلال بودجه ناکافی است. سود سرمایه‌گذار تا کنون محدود بوده است زیرا خود کسب و کار نیز در محدودیت قرار داشته است.”

او اضافه می‌کند که رشد این کسب و کار به جذب بودجه بیشتر کمک خواهد کرد و به محصولات حلال اجازه خواهد داد تا با محصولات غیر حلال در همان دسته‌بندی رقابت کند.

در داروها، عمل استاندارد‌سازی IHAF ابتدا روی واکسن‌ها و داروهای متداول برای سرماخوردگی، تب، و سردرد تمرکز خواهند داشت. ایجاد استاندارد برای داروهایی که زندگی انسان را نجات می‌دهند، می‌تواند قدم بعدی باشد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.