ال‌جی و اکوسیستم «دوستان» و ماژول‌ها

0

محصول G5 شرکت ال‌جی اولین تلفن هوشمندی است که به لحاظ تجاری در بازار عرضه شده است تا یک طراحی مدولار را ارائه دهد. قاب پایین گوشی جدا شده است تا فضای کافی برای متصل کردن ماژول‌های بیشتر در آنجا وجود داشته باشد. به علاوه، وقتی این شرکت عرضه پرچم‌دار خود را به بازار اعلام کرد، محصول LG Playground را نیز معرفی کرد که اکوسیستمی برای دستگاه‌های شخص ثالث است که «دوستان» ال‌جی نام دارد، و به G5 وصل می‌شود و فعالیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حال حاضر «دوستان» شامل یک روبات الکتریکی مجهز به دوربین ۳۶۰ درجه ال‌جی و عینک واقعیت مجازی ۳۶۰ ال‌جی است.

البته برای اینکه یک اکوسیستم بتواند مشتریان را به سمت خود جلب کند، باید غنی و جذاب باشد و راه‌حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متنوعی داشته باشد، تا کاربران را وسوسه کند محصولات آن اکوسیستم را بخرند و همیشه از آن‌ها استفاده کنند. به طور طبیعی، ال‌جی از این ویژگی برخوردار است به همین دلیل از توسعه‌دهندگان مختلف، اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، درخواست کرده در طرح Playground  این شرکت همکاری کنند.

شرکت ال‌جی در ۱۷ مارس در سئول، کنفرانس توسعه‌دهندگان G5 و دوستان را برگزار کرد. در آنجا، این شرکت توضیح داد که هر فردی که می‌خواهد نرم‌افزار یا سخت‌افزاری برای اکوسیستمPlayground  ایجاد کند، به‌زودی و به لطف ابزارهای توسعه نرم‌افزاری و توسعه سخت‌افزاری می‌تواند این کار را انجام دهد. شرکا نیز خواهند توانست محصولات خود را از طریق وب‌سایت lgfriends که در ۱۸ آوریل راه‌اندازی می‌شود، به فروش برسانند و از سود به‌دست‌آمده نیز بهره‌مند خواهند شد. به‌علاوه، برای تشویق توسعه‌دهندگان، ال‌جی در ماه آوریل مسابقه ایده‌های ماژول را برگزار خواهد کرد اما هنوز مشخص نیست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.