استارتا‍‌پ جیبی

بیزینسی به نام مدیریت پول‌توجیبی کودکان و محصول GoHenry

0

فرزندان و وضعیت اقتصادی خانواده دو دغدغه بزرگ والدین است. اینک یک کسب‌و‌کار نوپا این دو موضوع را هدف محصول خود قرار داده و راه‌حلی خلاقانه در این زمینه ارائه کرده، راه‌حلی که این شرکت انگلیسی پیشنهاد می‌کند به نام GoHenry شاخته ‌‌شود که روی موضوع پول‌توجیبی کودکان تمرکز دارد.

محصول GoHenry در واقع در قالب یک کارت پرداخت الکترونیکی ارائه می‌شود که والدین از طریق آن پول‌توجیبی در اختیار کودکان بالاتر از ۶سال خود قرار می‌دهند. اما این بدان معنا نیست که کودکان فرصت و امکان هزینه بدون نظارت را دارند، بلکه والدین همچنان نظارت کامل بر این کارت‌های پرداخت دارند و حتی می‌توانند تعیین کنند که کودکان در چه جاهایی امکان پرداخت هزینه دارند.

این محصول در واقع ابزاری برای ریخت‌و‌پاش پول برای بچه‌ها نیست بلکه برنامک (اپلیکیشن) مربوط به آن امکانات عالی دیگری در اختیار می‌گذارد، به عنوان مثال، بچه‌ها می‌توانند با انجام برخی کارها مبالغی دریافت کنند و به این طریق انتظار می‌رود ارتباط بین آنچه که انجام می‌دهند و آنچه می‌توانند بخرند را می‌آموزند.

محصول GoHenry در حقیقت یک کسب‌و‌کار نوپای حوزه مالی است که به شیوه‌ای سرگرم‌کننده کار می‌کند و جایی بین دسته‌بندی آموزش و سرگرمی و امور مالی قرار می‌گیرد. نمونه دیگری از این محصول به نام BUX اخیرا عرضه شده که در این دسته‌بندی مطرح و هیجان‌انگیز قرار می‌گیرد.

نرم‌افزارهای آموزشی با انبوه تقاضا از سوی کاربران مواجه هستند و موفقیت GoHenrry در جذب سرمایه معادل ۳٫۹۹ میلیون پوند به شیوه سرمایه‌گذاری جمعی در سال ۲۰۱۶ به همین دلیل تعجب‌آور نیست، چراکه این گروه از نرم‌افزارها مورد توجه عموم هستند.

GoHenry در حقیقت یک کسب‌و‌کار نوپای حوزه مالی است که به شیوه‌ای سرگرم‌کننده کار می‌کند و جایی بین دسته‌بندی آموزش و سرگرمی و امور مالی قرار می‌گیرد. نمونه‌دیگری از این‌محصول به نام BUX اخیرا عرضه شده که در این دسته‌بندی مطرح و هیجان‌انگیز قرار می‌گیرد

رشد استارتاپ Gohenry

مبالغ گردآوری‌شده برای این نرم‌افزار کمک کرده که این محصول در طی مدت ۳ سال میزان رشدی معادل ۱،۳۱۶ درصد را تجربه کند و در فهرست کسب‌و‌کارهای نوپا و موفق قرار گیرد. آلکس زیودر مدیر ارشد اجرایی این محصول می‌گوید: ما در حقیقت کارمان را از ۷سال پیش شروع کردیم.

هر سه بنیانگذار این کسب‌و‌کار والدینی بودند که نیاز به وجود چنین ابزاری را مشاهده می‌کردند‌ و می‌دیدند که ابزارکی برای پول‌توجیبی کودکان در بازار وجود ندارد.

به این ترتیب کار را شروع کردند و جالب توجه اینکه در سال ۲۰۱۲ نخستین تراکنش مالی در این ابزارک توسط کودکی به نام هنری (Henry) انجام شد! والدین برای استفاده از ابزارک GoHenry ماهیانه ۲٫۹۹ پوند هزینه پرداخت می‌کنند، اما چرا آنها پرداخت این هزینه را می‌پذیرند؟

در حقیقت این ابزارک راه‌حلی منحصر‌به‌فرد ارائه می‌کند که توسط آن کودکان علاوه بر مدیریت پول توجیبی خود می‌توانند آموزش‌هایی درباره مدیریت مالی هم بیاموزند که بانک‌های سنتی آن را ارائه نمی‌کنند. در حقیقت این ابزارک توسط والدین و برای والدین تهیه شده است.

از زمانی‌که شاهد آن باشید کودکان شما در سنین حدود ۷سالگی نسبت به پول نوعی آگاهی به دست آورده‌اند، زمان مناسبی فرارسیده که شیوه مدیریت پول را هم به آنها بیاموزید و هر چه زودتر در این زمینه اقدام کنید، بهتر است.

ابزارک GoHenry آموزش‌های لازم را از راه‌های مختلفی به کودکان می‌دهد، به عنوان مثال، والدین می‌توانند وظایفی را برعهده کودکان بگذارند و به کودکان برای انجام آن وظایف با مقدار اندکی پول‌توجیبی جایزه بدهند. به‌این روش کودکان می‌آموزند که بین آنچه انجام می‌دهند و آنچه می‌توانند بخرند، رابطه روشنی برقرار است.

شبکه‌های اجتماعی و بحث‌هایی که بین والدین درباره کودکان و امور مربوط به آنها در جریان است به رشد و فراگیر‌شدن این ابزارک کمک بسیار زیادی کرده‌ و همین موفقیت باعث شده که صاحبان این کسب‌و‌کار به فکر توسعه آن در آمریکا و سایر کشورهای اروپایی باشند. گرچه وجود فرهنگ و زبان و الزامات قانونی مختلف باعث‌شده که توسعه آن در اروپا که یک بازار بزرگ با بیش از ۵۰ میلیون کودک است، برای آنها دشوار باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.