استارتاپ تولیدکننده اندام‌های بیونیک

اپن بیونیکس یک استارتاپ پرطرفدار در انگلستان

0

در سال ۲۰۱۵ اپن بیونیکس با شرکت دیزنی همکاری کرد تا بازوی بیونیک هیرو آرم خود را تولید کند و به معلولان امکان دهد تا بتوانند بین طراحی‌های ابرقهرمان مختلف یکی را انتخاب کنند.

یک استارتاپ روباتیک که اندام‌های بیونیک را برای کودکان به سبک ابرقهرمان طراحی می‌کند، به تازگی توانسته است ۴٫۶ میلیون پوند سرمایه جذب کند. اپن بیونیکس که در بریستول واقع شده است، پس از راه‌اندازی هیرو آرم در سال ۲۰۱۸ به یک استارتاپ پرطرفدار و پرکاربر در انگلستان تبدیل شده است. این استارتاپ قصد دارد از سرمایه جذب شده برای رشد در بازارهای بین المللی استفاده کند.

با استفاده از فناوری‌های چاپ سه بعدی و اسکن سه بعدی، این شرکت توانسته است هزینه ساخت اندام‌های مصنوعی روباتیک را به طور چشمگیری کاهش دهد و اندام‌های بیونیک را تحت پوشش سیستم‌های مراقبت بهداشتی ملی در انگلستان و خارج قرار داده است.

سامانتا پاین، هم‌بنیانگذار اپن بیونیکس، می‌گوید: “هیرو آرم یک اندام مصنوعی سفارشی است. این بدین معنی است که کاربران، معلولان و افراد مختلف می‌توانند انگشت‌های بیونیک جدید خود را با فشار دادن عضلات موجود در ساعد خود کنترل کنند.”

“ما خوشحال هستیم که از پشتیبانی تیم ویلیامز اف‌۱ برخورداریم. تا کنون زمان زیادی را با هم گذرانده‌ایم و شیوه‌های طراحی و تولید آنها را آموخته‌ایم. این یک رابطه فوق العاده بین دو تیم در حوزه مهندسی است.”

توسعه محصول

در سال ۲۰۱۵ اپن بیونیکس با شرکت دیزنی همکاری کرد تا بازوی بیونیک هیرو آرم خود را تولید کند و به معلولان امکان دهد تا بتوانند بین طراحی‌های ابرقهرمان مختلف یکی را انتخاب کنند.

کاربران هیرو آرم می‌توانند از بین سرعت‌ها و حرکات مختلف انگشت یکی را انتخاب کنند تا بتوانند اشیا را بلند کنند. سایر سرمایه‌گذاران در دور اول تامین بودجه این استارتاپ عبارتند از شرکت‌های سرمایه خطرپذیر مانند آناندا ایمپکت ونچرز و دانینگ ونچرز.

سرمایه‌گذاران اصلی این استارتاپ تجربیات خود را در حوزه تجاری‌سازی ارائه می‌دهند و اپن بیونیکس امیدوار است که این تجربیات در ارائه دست‌های بیونیک به معلولان در آمریکا به آنها کمک کند. جول گیبارد، هم‌بنیانگذار این شرکت، می‌گوید: “این سرمایه‌گذاری سرمایه اصلی برای کمک به استارتاپ را در ارائه پروتز‌های پیشرفته به طیف وسیعی از مخاطبان در اختیار اپن بیونیکس قرار می‌دهد.”

“ما منتظر هستیم تا هیرو آرم در بازارهای بین المللی مختلف عرضه شود و می‌خواهیم محصولات مهمی را توسعه دهیم که چالش‌های حرکتی و استقلال معلولان را حل کند.”

متیو برک، رئیس فناوری در ویلیامز، می‌گوید: “شرکت ویلیامز مشتاقانه با این تیم در اپن بیونیکس همکاری کرده و تخصص خود را در سیستم‌های توسعه محصول با آنها به اشتراک می‌گذارد.”

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.