از صورت خود عکس بگیرید و آن را سه‌بعدی چاپ کنید!

0

شرکت Bellus 3D یک دوربین چهره سه‌بعدی برای دستگاه‌های تلفن همراه تولید کرده ‌که چهره شما را با کیفیت بالا و با جزئیات دقیق اسکن می‌کند. این فناوری تا‌کنون بسیار موفق بوده ‌و افراد زیادی از آن استقبال کرده‌اند. پس از اسکن چهره،دوربین این شرکت می‌تواند یک فایل برای شما ارسال کند که آن را می‌توانید به یک چاپگر سه‌بعدی ارسال کرده و به یک ماسک تبدیل کنید.

ماسکی که شرکت بلوز در نمایشگاه CES 2017 در معرض نمایش قرار داد، اصلا به ماسک‌های لاستیکی و کارتونی که از آنها برای تقلید از رئیس‌جمهورهای آمریکا استفاده می‌شود، هیچ شباهتی نداشت. این ماسک بسیار واقعی به نظر می‌رسد. اگر مقداری کیفیت این ماسک‌ها بهتر بود، با خانواده‌ هاست‌ در مجموعه ‌تلویزیونی وست ورلد رقابت می‌کردند.

کارکنان شرکت بلوز می‌گویند اسکنرهای اینفرارد روی دوربین این محصول بیش از ۵۰۰هزار نقطه سه‌بعدی را روی صورت شما تشخیص می‌دهد‌ و استفاده از آن بسیار آسان است. وقتی دوربین وصل شده و اپلیکیشن بلوز راه‌اندازی می‌شود، شما سر خود را در محدوده یک پارامتر مشخص شده قرار می‌دهید، سر شما باید صاف باشد و وقتی علامت داده شد، باید به سمت چپ و سپس به سمت راست بچرخید.

این اسکن‌ها، که در مدت کوتاهی پس از اسکن شدن قابل مشاهده هستند، بسیار دقیق هستند و تمام جزئیات را در بر دارند. شما می‌توانید روی هر خط و چروک، تورفتگی و فولیکول مو زوم کنید و آن را به طور رنگی مشاهده نمایید. متخصصان پوست، چشم‌پزشکان و جراحان زیبایی می‌توانند از این اسکن‌ها استفاده کنند.

اگر بدانید که می‌توانید یک فتوکپی از ظاهر خود داشته باشید، چه کار خواهید کرد؟ می‌توان از آن برای سرقت هویت شما یا سرقت یک بانک استفاده کرد. ما چند سال با ساخت ابزارهایی که وست ورلد را به حقیقت تبدیل می‌کنند، فاصله داریم؟ آیا با عرضه این فناوری به بازار دنیا وارونه خواهد شد؟

دوربین بلوز در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد اما تنها تعداد محدودی از این دستگاه فقط در اختیار توسعه‌دهندگان و شرکای آنها قرار خواهد گرفت.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.