از سرعت بازاریابی محتوای خود بکاهید!

0

کاهش سرعت بازاریابی محتوا به این معنا نیست که برنامه نشر محتوا را عقب بیندازید، بلکه بدین معناست که روی زمان و منابعی که برای نوشتن محتوایی باکیفیت لازم است، سرمایه‌گذاری کنید تا بهترین نسخه ممکن از هر مقاله را خلق کنید.

اگر شما در یک کسب‌و‌کار B2B  کار می‌کنید و هدف شما این است که مشتری جذب کنید، لازم نیست محتوای بیشتر تولید کنید، بلکه باید به جای آن محتوای مفیدتر و مؤثرتری تولید کنید.

استدلالی که برای کاهش سرعت بازاریابی محتوا آورده شده، فقط یک روایت نیست. برتری کیفیت بر کمیت یک حقیقت واضح و روشن برای کسب‌وکارهاست. تحقیقاتMediaOrbit نشان داده است تولیدکنندگان محتوایی که مدت زمان بیشتری را صرف تولید هر پست می‌کنند نتایج بهتر و قوی‌تری به دست می‌آورند. فراوانی انتشار محتوا یک عامل متمایزکننده نیست.

 ۵ راه کاهش سرعت بازاریابی محتوا

کاهش سرعت بازاریابی محتوا به این معنا نیست که برنامه نشر محتوا را عقب بیندازید، بلکه بدین معناست که روی زمان و منابعی که برای نوشتن محتوایی باکیفیت لازم است، سرمایه‌گذاری کنید تا بهترین نسخه ممکن از هر مقاله را خلق کنید. در ادامه ۵ راه برای کاهش سرعت بازاریابی محتوا آورده شده است.

 بهترین نویسندگان را استخدام کنید

با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین نویسنده یا نویسندگانی را که می‌توانید داشته باشید، استخدام کنید؛ فردی که در زمینه بازار، صنعت و کسب‌وکار شما تخصص داشته و با آن آشنایی کامل داشته باشد و در نهایت، با ذکاوت با مشتری هدف شما صحبت کند.

اگر کیفیت ایده‌های تولید محتوای شما بهتر باشد، دیگر نیاز به تولید تعداد زیادی محتوا نیست، چون یک محتوای باکیفیت بهتر از ۱۰ محتوای سطح پایین است و نتایج بهینه‌ای برای شما به ارمغان می‌آورد. نویسندگان با‌استعداد، ایده‌های تولید محتوای با‌کیفیت را خلق و اجرا می‌کنند، اما نویسندگان عالی نه‌تنها محتوای خوبی تولید می‌کنند بلکه اطلاعات به‌روز و لازم درباره صنعت را زودتر از رقبا کسب می‌کنند.

 تیتر یا همان طعمه جذب مخاطب

Clickbait یا روش «طعمه برای کلیک» یک اصطلاح منفی است. نویسندگانی که در عناوین از ترفندها و یا دروغ برای ترغیب مردم به کلیک‌کردن استفاده می‌کنند، در اشتباه هستند. اما اصطلاح  طعمه(Bait) به خودی خود برای تمام عناوین به کار می‌رود.

اگر شما زمانی را صرف دقیق‌ترین و جذاب‌ترین عنوان نکنید، میزان دستیابی مخاطب به مقاله را کاهش می‌دهید. عنوان‌های قوی، جذاب و کوتاه بنویسید تا مخاطب به محض دیدن آن روی آن کلیک کند.

 از آرشیو خود استفاده کنید

قدرت محتوای منتشرشده قبلی خود را دست‌کم نگیرید. محتوای قدیمی می‌تواند یک نیروی محرکه قدرتمند برای مشتریانی باشد که می‌خواهند در مورد محصول، خدمات و یا صنعت خود اطلاعات و آموزش‌های لازم را به دست آورند. به آرشیو خود نگاه کنید و محتوا را به‌روز‌رسانی کنید تا مطمئن شوید که آن محتوا هنوز هم مفید خواهد بود.

حتما بخوانید:

 مخاطبان خود را تقسیم کنید

یکی از روش‌های افزایش مخاطب که شاید آن را تاکنون بررسی نکرده باشید، سفارشی‌سازی توسعه مخاطبان خود بر اساس تقسیم‌بندی ‌منحصر‌به‌فرد مخاطبان است از جمله:

 افرادی که روی مقاله کلیک کرده و یا کلیک نکرده‌اند.

افرادی که خبرنامه را به اشتراک می‌گذارند و افرادی که به اشتراک نمی‌گذارند.

افرادی که در ۵ کمپین آخر بازاریابی محتوا فعال نبوده‌اند.

افرادی که بر اساس عنوان شغلی، جنس، محل‌ و یا دستگاه تقسیم‌بندی می‌شوند.

افرادی که جزو لیست مشترکان شما هستند و براساس نحوه ثبت‌نام (یعنی حضور در نمایشگاه در مقابل محتوای رمزدار) به این جمع افزوده شده‌اند.

 استراتژی توزیع محتوای خود را تقویت کنید

یکی از بزرگ‌ترین مزایای قرار‌دادن منابع بیشتر در یک مقاله خاص بیانگر این است که محتوای اصلی و قوی تولید شده است و همچنین استفاده از منابع بیشتر احتمال تولید مقالات با‌کیفیت را افزایش می‌دهد. به این ترتیب، دری به روی توزیع بیشتر محتوا باز می‌کند و به طور بالقوه وبلاگ شما(سایت و محصول) را به جریان ترافیک سایت‌های دیگر معرفی می‌کند.

 در آخر

دریای بیکرانی از انواع محتوای بی‌کیفت و بد وجود دارد. سرمایه‌گذاری روی محتوا و تولید محتوایی خاص که بتوانید در همه جا انتشار دهید، یک استراتژی با بازدهی سرمایه‌‌ بهتر است چون وقتی یک ویرایشگر و یا مشتری نام شما را در فید خود می‌بیند، می‌داند که ارزش خواندن دارد.

مانند هر بخش دیگری از استراتژی بازاریابی، تصمیم‌گیری برای کاهش‌دادن سرعت بازاریابی محتوا و یا حفظ سرعت، به اهداف فروش، مشتریان و صنعت شما، بازار شما و هزاران عامل دیگر بستگی دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.