Edelman؛ یک آژانس بازاریابی جامع‌الاطراف

0

آژانس ادلمن (Edelman) به مشتريان خود نويد يک اعتماد پايدار را از سوي مخاطبان می‌دهد؛ اما از نظر اين گروه، اين اعتماد پايدار هنگامی محقق خواهد شد که زمان لازم را برای ساختن آن صرف کنند.

ادلمن (Edelman) یکی از آژانس‌های تبلیغاتی پیشرو در دنیای امروز به شمار می‌رود که مجموعه‌ای از خدمات بازاریابی، مشاوره و دیجیتال را به منظور پیشبرد اهداف کسب‌وکارها و برندهای جهان برای داشتن فردایی بهتر، ارائه می‌دهد.

ارائه برنامه‌های زمان‌بر به منظور جلب اعتماد مشتریان، داشتن روابط عمومی مؤثر، بومی‌سازی برنامه‌های بازاریابی و… از جمله مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی این شرکت محسوب می‌شوند.

اعتماد مشتری، زمان می‌برد

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که این گروه بازاریابی برای خود در نظر گرفته، اعتماد به زمان است، به این معنا که از نظر مدیران این شرکت، طول زمان برای برقراری یک رابطه عمیق با مخاطبان بسیار اهمیت داشته و در نهایت تنها با گذشت زمان است که می‌توان اعتماد مخاطبان را نسبت به یک نام تجاری جلب کرد.

آژانس ادلمن (Edelman) به مشتریان خود نوید یک اعتماد پایدار را از سوی مخاطبان می‌دهد؛ اما از نظر این گروه، این اعتماد پایدار هنگامی محقق خواهد شد که زمان لازم را برای ساختن آن صرف کنند. به همین دلیل نیز برنامه‌ریزی‌های بلند‌مدت و در پیش‌گرفتن راهکارهای زمان‌بر یکی از مواردی است که این شرکت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

بر این اساس، زمان به عنوان یک عنصر حیاتی و دقیق در برنامه‌های این آژانس قلمداد شده است. در عین حال که نباید عجله کرد و نسبت به جذب مخاطبان، روش‌های سریع را به کار برد، باید به ارزش زمان نیز اهمیت داد و نسبت به وقت و هزینه مشتریان هم حساس بود.

در نتیجه می‌توان گفت استفاده بهینه از زمان و ارائه برنامه‌های مفید و کارآمد از جمله مهم‌ترین راهکارهایی به شمار می‌روند که این شرکت بازاریابی به آنها پایبند است.

تمرکز بر روابط عمومی

از آنجایی که جلب اعتماد مخاطبان یکی از مهم‌ترین اهداف این گروه بازاریابی است، شیوه‌ای که برای رسیدن به این منظور انتخاب کرده، بیشتر متکی بر روابط عمومی و ارتباطات است. این آژانس چه زمانی که از راهکارهای سنتی بهره می‌جوید و چه زمانی که به تجهیزات مدرن و فناوری‌های دیجیتال مجهز است، مهم‌ترین هدف خود را در داشتن روابط عمومی قوی تعریف کرده است.

بر این اساس، برای شکل‌دادن به یک برنامه بازاریابی، مهم‌ترین چیزی که در وهله اول به آن توجه خواهد کرد، این نکته است که از طریق برنامه فوق تا چه حد می‌توان با مخاطبان یک برند، ارتباط قوی و مستمری را برقرار کرد. در همین راستا این شرکت خدمات مشاوره و آشنایی با راه‌حل‌ها و استراتژی‌های دیجیتال را نیز در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد تا در نهایت بتوانند یک رابطه دقیق را با مصرف‌کنندگان خود برقرار کنند.

یک سازمان یکپارچه

نیروی انسانی که در آژانس ادلمن (Edelman) فعالیت دارند، مجموعه‌ای متنوع از استعدادهای گوناگون هستند که هر یک در زمینه‌ای خاص و در عین حال تأثیرگذار، تخصص دارند.

استراتژیست‌ها، مشاوران، متخصصان حوزه دیجیتال، مشاوران ارتباطات و … هر یک در قسمت‌های مختلف مشغول به کار هستند؛ اما شاید بتوان گفت دو خصیصه عمده در بدنه سازمانی این شرکت به چشم می‌خورد که مهم‌ترین عامل برای یکپارچه عمل‌کردن آن نیز قلمداد می‌شود؛ ایده‌های غیرمنتظره و داستان‌سرایی هوشمندانه!تمام پرسنل انسانی این آژانس باید از افکار ناگهانی و غیرمنتظره خود نترسیده و اتفاقا برعکس، به دنبال ارائه ایده‌های خاص و متفاوتی باشند که در عین حال کارایی داشته و بتوانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

همچنین شیوه داستانگویی که یکی از روش‌های جدید و کارآمد در حوزه بازاریابی به شمار می‌رود نیز در بین تیم انسانی این شرکت به صورت برجسته‌ای نمایان بوده و کارمندان این آژانس به دنبال ارائه داستان‌هایی از برندها هستند که در عین حال که واقعی باشند، هوشمندانه نیز بوده و یک روایت خاص، متفاوت و جذاب را ارائه دهند.

بومی‌سازی فرایند بازاریابی

یک آژانس موفق در زمینه بازاریابی، آژانسی است که جامع‌الاطراف بوده و بسیاری از جوانب را در نظر بگیرد، در همین راستا نیز می‌توان شرکت ادلمن (Edelman) را یک گروه بازاریابی جامع‌الاطراف قلمداد کرد که بسیاری از نکات مهم برندسازی را در دورن خود پرورش می‌دهد.

از جمله نکات مهمی که در بدنه این شرکت به آن توجه می‌شود، توجه به فرهنگ بومی است؛ به این معنا که کارمندان این کمپانی در عین حال که خلاقیت، ارتباطات قوی، به‌روز‌بودن و … را در دستور کار خود قرار می‌دهند، برای برقراری یک ارتباط مؤثر با مخاطبان، به دنبال شناخت فرهنگ آنها و بومی‌سازی برنامه‌های تبلیغاتی خود هستند.

رسیدن به یک درک عمیق از مخاطبان و شناخت فرهنگ آنها می‌تواند بازارهای مصرف را برای برندهای مختلف هموارتر کرده و از همه مهم‌تر، ارتباط عمیق‌تری با مخاطبان برقرار کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.