اتاق کاری برای همه طراحان، برنامه نویسان و مشتریانشان

0

datalifeengine.ir  یک اسکریپت سیستم مدیریت نظیر وردپرس، جوملا و… است که از سال ۱۳۸۵ وب‌سایت پشتیبان رسمی و فارسی آن راه‌اندازی شد و نزدیک به ۱۰ سال است که فعالیت خود را سرپا نگه داشته است. گفتگویی داشتیم با محمدرضا یکتامرام و امیرحسین سرخیل بنیان‌گذاران دیتالایف انجین.

  •  با بازدیدی که از وب‌سایت داشتم متوجه حضور برنامه‌نویسان، طراحان و مشتریان در اتاق کار دیتالایف انجین شدم. 

بله، ما این امکان را برای هر سه گروه فراهم کردیم. چه کاربران که همان مشتریان ما هستند چه طراحان و برنامه‌‌نویسان کل کشور که به‌عنوان توسعه‌دهندگان با ما همراه هستند.

  •  این به این معناست که شما سفارش‌های مشتریان خود را با همکاری گروهی از متخصصان که خود از کاربران دیتالایف هستند تولید می‌کنید؟

ما بعد از ارائه رایگان cms  دیتالایف انجین، بنا به درخواست مجدد مشتری برای طراحی قالب از طراحان و برنامه‌نویسانی که اعلام آمادگی کرده‌‌اند دعوت به همکاری می‌کنیم که ۷۰ درصد هر سفارش به ایشان و ۳۰ درصد مابقی به دیتالایف تعلق می‌گیرد.

  •  به‌جز تعامل با این متخصصان با چه روش‌های دیگری کسب درآمد می‌کنید؟

فروش برخی از پلاگین‌ها، قالب‌ها، تبلیغات و سفارش‌های کاربران.

  •  در حال حاضر چند عضو و چند برنامه‌نویس در دیتالایف انجین هستند؟

۳۱ هزار عضو و ۲۰ هزار برنامه‌نویس.

  •  با توجه به اینکه دیتالایف نمونه خارجی دارد، چه تغییراتی در نمونه فارسی آن ایجاد کردید تا آن را برای کاربران ایرانی بهینه کنید؟

علاوه بر فارسی شدن سیستم و قالب‌ها، وجود فروشگاه‌ساز، انجمن‌ساز و پلاگین‌های متنوع از تغییراتی است که ما در نمونه فارسی آن ایجاد کرده‌ایم. در وب‌سایت فارسی این سیستم، امکان دریافت ماژول‌ها (Addon)، هک‌ها، قالب‌ها و مقالات آموزشی متنوعی وجود دارد که هرکدام می‌تواند قابلیتی را به مجموع امکانات این سیستم اضافه کند. همچنین برخی از این قابلیت‌ها، می‌تواند دیتالایف انجین را تبدیل به سیستم فروشگاهی، گالری عکس، سیستم وبلاگ‌دهی، دانلود/آپلود فایل، و… کند.

  •  مزیت رقابتی خود را نسبت به سایت‌های مشابه در چه می‌دانید؟

 کاربری سریع و آسان، SEO  و انعطاف‌پذیری سیستم به همراه پشتیبانی کاملا رایگان. دیتالایف انجین برخلاف ظاهر ساده، دارای محتوای پیشرفته و حرفه‌ای است. کار کردن با آن بسیار ساده است. حتی کسانی که سررشته‌ای از برنامه‌نویسی یا دیگر مسائل مربوط به این موضوع ندارند می‌توانند به‌دلخواه سیستم را خود تنظیم و به‌راحتی از آن استفاده کنند.

  •  با توجه به اهمیت بحث سئو و مشکلات متعددی که عموما باعث نگرانی کاربران سایت‌های مشابه دیتالایف بوده و هست، شما چطور این اولویت را برای کاربران تامین می‌کنید؟

اگر بخواهیم به کلیدی‌ترین جزئیات دیتالایف انجین بپردازیم، اول به SEO این سیستم اشاره می‌کنیم که به معنای «بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو» است. بدین معنا که دیتالایف انجین از همان ابتدا، خود را با قدرت SEO و تکنولوژی AJAX معرفی کرد. تمامی لینک‌ها و روش‌های بهینه شدن SEO روی این سیستم در نظر گرفته شده است. همچنین جزو اولین سیستم‌هایی بود که بسیاری از بخش‌های آن با تکنولوژی AJAX کار می‌کرد (ای‌جکس به معنای بارگزاری شدن سریع اطلاعات بدون جابجایی صفحه است).

  •  مطمئنا مخاطبان دوست دارند از امکانات اصلی این cms بیشتر بدانند.

برخی از امکانات اصلی این CMS عبارت است از:

 ارسال خبر با دسته‌بندی‌های متفاوت

 عضویت کاربران با امکان ارسال نظر و خبر

 مدیریت کامل کاربران و گروه‌های کاربری

 ارسال ایمیل خبرنامه به اعضا

 ویرایش قالب سایت

 وجود ویرایشگرهای پیشرفته و متفاوت برای ارسال خبر

 دریافت اتومات اخبار سایت‌ها با  RSS

 درج موزیک، فیلم و فلش در اخبار

 تقویم و آرشیو شمسی

 چندزبانه بودن سایت

 جستجوی پیشرفته و  AJAX

  •  اگر بخواهید هدیه‌ای به خوانندگان نشریه شنبه بدهید چه کلیدهایی را قبل از مراجعه به دیتالایف انجین به دستشان می‌دهید؟

توصیه من به‌عنوان مشاور، که البته با کمال میل هر زمان به‌صورت آنلاین آماده پاسخگویی به سوالاتشان هستم، اول گرفتن بک آپ متناسب با حجم بازدید و میزان تغییرات سایت آن‌هاست که بین هرروز تا هرماه متغیر است. و دوم اینکه چنانچه عمده کاربران آن‌ها ایرانی هستند، استفاده از هاست ایرانی سرعت بالاتری به آن‌ها خواهد داد، هرچند پهنای باند هاست‌های خارجی بیشتر خواهد بود. و دیگر اینکه دیتالایف انجین حدود هر ۴ ماه یک بار از نسخه جدیدش رونمایی می‌شود و به صورت رایگان قابل دریافت است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.