اينستاگرام با آگهي‌ها قدرت‌نمايي مي‌کند

0

تصميم شرکت اينستاگرام براي ارائه API خود به ۴۰ شرکت فناوري بازرگاني بازده خوبي داشته است. اين شرکت اعلام کرد که بيش از ۲۰۰ هزار آگهي‌دهنده را ضمانت مي‌کند. اين از شرايط توييتر که چهار سال زودتر برنامه تلفن همراه معروف خود را راه‌اندازي کرده بود، بهتر است.

وقتي اين شرکت در بلگ خود اعلام کرد: «۷۵ درصد از آگهي‌دهندگان ما در خارج از آمريکا هستند و در بيش از ۲۰۰ کشور کار مي‌کنند.» تقاضا براي اين پلتفرم به‌سرعت در سراسر دنيا افزايش يافت.

فيس‌بوک صاحب اينستاگرام است و در ماه آوريل ۲۰۱۲، که تقريبا اوايل عمر اينستاگرام بود، اين برنامه را به مبلغ يک ميليارد دلار خريداري کرد. آن زمان، بسياري از افراد تعجب کردند که چرا فيس‌بوک چنين مبلغ هنگفتي را براي خريد اينستاگرام پرداخت مي‌کند. اما، يکبار ديگر، مارک زاکربرگ نشان داد که سرمايه‌گذار فوق‌العاده‌اي است.

مهم‌تر آنکه، با بررسي پلتفرم‌هاي تبليغات و تحليل مختلف مي‌توان دريافت که اينستاگرام به برنامه‌اي محبوب در بين آگهي‌دهندگان نيز تبديل شده است. براي مثال، گزارش روند تبليغات برنامه تلفن همراه Kenshoo اعلام کرد که سهم آگهي‌دهندگان از کليک‌ها و نصب برنامه‌هاي دريافت‌شده از طريق اينستاگرام از زمان معرفي API تبليغاتي اين برنامه در سال ۲۰۱۵ از کل سهم تبليغات تجاوز کرده است، و معيارها نشان مي‌دهد که در طول دو ماه گذشته اين شرکت پيشرفت‌هاي قابل‌توجهي کرده است.

درواقع تبليغات نصب برنامه در اينستاگرام بيش از ۲۰ درصد از تمام نصب برنامه‌ها و کليک‌ها را به خود اختصاص داده است. اينستاگرام به آگهي‌دهندگان برنامه امکان مي‌دهد تا با هزينه کمتر نسبت به تبليغات اجتماعي ديگر مشتريان جديد پيدا کنند، زيرا هزينه تبليغات اينستاگرام هميشه کمتر از هزينه ساير تبليغات فيس‌بوک بوده است، در حالي که ميزان کليک‌ها تقريبا يکسان است.

اما خبر بد آن است که طبق تحقيقات Kenshoo، مشخص شده تبليغات موجود در برنامه اينستاگرام براي تشويق کاربر به نصب برنامه تاثير کمتري دارند با اينکه تعداد کليک‌ها در اين برنامه تقريبا برابر با تعداد کليک‌ها در ساير روش‌هاي جايگزين است.

در حالي که عملکرد اينستاگرام بسيار مهم است،Kenshoo  بخش وسيع‌تري از نصب برنامه تلفن همراه را تجزيه‌وتحليل کرده است. آن‌ها دريافتند که پرداخت هزينه براي تبليغات برنامه تلفن همراه در رسانه‌هاي اجتماعي در يک مسير مشخص و با سرعت ثابت در حرکت است. «در سه ماه آخر سال ۲۰۱۵ هزينه تبليغات نسبت به سه ماه آخر سال ۲۰۱۴ بيشتر از دو برابر شد، به عبارت ديگر ۱۵۵ درصد افزايش يافت. در مقايسه با سه ماهه قبل، هزينه تبليغات حداکثر ۷ درصد بود. در طول يک سال گذشته، هزينه تبليغات به نقطه اوج خود رسيد، به طوري که افزايش کل مبلغ پرداختي براي تبليغات از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ نشان داد که اين رشد بيشتر به رشد ارگانيک کانال ارتباطي مربوط مي‌شود تا ترفندها و روش‌هاي فصلي.»

به‌علاوه داده‌هاي حاصل از تحليل‌ها نشان مي‌دهند که حجم نصب برنامه‌ها با روند هزينه‌ها از نزديک مطابقت دارد. درواقع ما شاهد يک افزايش خطي در هزينه تبليغات هستيم که نيمه دوم سال تراز و هماهنگ خواهد شد. فقط کافي است تعداد برنامه‌هاي نصب‌شده به ازاي هر دلار از هزينه تبليغات را مشاهده کنيد تا دريابيد که هزينه تبليغات مربوط به برنامه کاربردي تلفن همراه تا چه ميزان موثر بوده است. بنابراين، مي‌توان گفت اين روند در سه‌ماهه سال عمدتا بدون تغيير بوده است و قبل از آن ۲۰ درصد افزايش داشته است، اما در مقايسه با سال گذشته، هزينه در ازاي نصب ۱۴ درصد کاهش يافته است و دليل آن اين است که حجم نصب برنامه‌ها سريع‌تر از مخارج و هزينه‌ها رشد پيدا کرده است.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.