گفتگو

گفتگو ویژه با سید احسان خسروی؛ پشت پرده زندگی یک متخصص سئو موفق

گفتگو ویژه با سید احسان خسروی؛ پشت پرده زندگی یک متخصص سئو موفق

در گفتگویی که با سید احسان خسروی، مدیر و مشاور سئو رسانه‌های خبری معروف ایران داشتیم، به بررسی موفقیت‌های ایشان به عنوان یک متخصص سئو در کار و زندگی پرداختیم. اگر فعال حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ هستید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این گفتگوی ویژه با هفته‌نامه شنبه همراه باشید.

چه چیزهایی به موفقیت یک متخصص سئو کمک می‌کند؟ یک روز کاری یک متخصص سئو چگونه می‌گذرد؟ آینده سئو از نظر یک متخصص سئو چگونه است؟

سید احسان خسروی(Seyed Ehsan Khosravi) ، مدیر و متخصص سئو پروژه‌های شمالغرب کشور و مشاور رسانه‌ها و خبرگزاری برتر، از سال 1390 فعالیت خود را در حوزه بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) آغاز کردند و هم اکنون یکی از بهترین و باتجربه‌ترین سئوکاران ایرانی شناخته می شوند. ایشان در زمینه تحلیل الگوریتم‌های موتورهای جستجو، ابزارهای سئو، تکنیک‌های به روز سئو، سئو داخلی یا سئو آن پیج (On-Page SEO)، سئو خارجی یا آف پیج (Off-Page SEO)، سئو فنی یا سئو تکنیکال (Technical SEO) و… از دانش و مهارت بالایی برخوردار هستند و در افزایش رتبه سایت‌های خبری و فروشگاهی در نتایج موتورهای جستجوی گوگل بسیار متبحر می‌باشند.

مسیر حرفه‌ای سید احسان خسروی به عنوان متخصص و مدیر سئو

شروع فعالیت مهندس سید احسان خسروی (مدیر و متخصص سئو پروژه‌های شمالغرب کشور و رسانه‌ها و خبرگزاری برتر کشور) در عرصه سئو با سایت «زورنا98» می‌باشد. ایشان توانستند در مدت زمان کوتاهی در سال 1394 مدیریت، مشاوره سئو و منتورینگ سئو و دیجیتال مارکیتنگ اکثر پروژه‌های شمالغرب کشور را برعهده بگیرند.

مهندس سید احسان خسروی بسیار شیفته یادگیری می‌باشند و از صبر و پشتکاری، همچنین روحیه همکاری و مشارکت بالایی برخوردارند. ایشان به خوبی توانسته‌اند که زمان را هوشمندانه مدیریت نمایند و بین کار و زندگی شخصی خود تعادل ایجاد کنند. بنابراین، کار و زندگی شخصی و عاطفی ایشان موازی و در راستای هم می‌باشند.

مدیریت زمان و حفظ تعادل کار و زندگی، قدرت تجزیه و تحلیل قوی، داشتن خلاقیت، ابتکار عمل، صبر و پشتکاری زیاد و سایر موارد دیگر، به مهندس خسروی به عنوان یک متخصص سئو در دستیابی به موفقیت و اهداف حرفه‌ای و شخصی کمک زیادی کرده است. در ادامه این گفتگو، برخی از دستاوردهای ایشان در حوزه سئو را بیان می‌کنیم.

مهندس سید احسان خسروی در عرصه سئو چه دستاورها و سوابق اجرایی داشته است؟

از دستاوردهای مهم ایشان می‌توان به پارتنر تخصصی سئو پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی تریبون (triboon.net) اشاره کرد و هم‌اکنون مدیر و متخصص سئو پروژه‌های رسانه‌های اقتصادی و سایر رسانه‌ها همچون اقتصاد آفرین، اقتصاد ژورنال، افق اقتصادی، بانک اقتصاد، اقتصاد گستر و ایران مدیکال اینفو نیز می باشد. ایشان به عنوان مشاور و منتورینگ پروژه‌های سئو صنعتی شمالغرب کشور با مجموعه های صنعتی زیادی همچون عصر آهن همکاری می‌کند و تا امروز بیش از 350 مشاوره تخصصی سئو برای برندهای مختلف (مثل شتابان هاست، پایانه‌ها، ساند اسنپ، هاکان موبایل، ایران موجو، تهران لب و…) داشته‌اند.

یک روز کاری یک متخصص سئو چگونه می‌گذرد؟

سید احسان خسروی، به عنوان مدیر و متخصص سئو، در جواب این سوال می‌گویند:

«یک روز کاری یک متخصص سئو می‌تواند شامل فعالیت‌های مختلفی مثل بررسی عملکرد وب‌سایت با استفاده از ابزارهایی مختلف (مانند Google page speed insight، Google mobile friendly testing tool،Yoast Plugin ، MOZ، Ahref Google Analytics و Google Search Console)، شناسایی و تحلیل کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و رقابت کم، بررسی راهبردها و استراتژی‌های سئویی رقبا، بهینه‌سازی و بهبود محتوا، لینک‌سازی، ارتباط با تیم سئو و محتوا و همچنین مشتریان از طریق برگزاری جلسات حضوری و آنلاین، ارائه مشاوره سئو در مورد استراتژی‌های نتیجه محور سئو و… شود. مجموع این موارد جهت بهبود رتبه وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو (مانند موتور جستجوگر گوگل) و افزایش ترافیک وب‌سایت صورت می‌گیرد.»

از چالش‌های بزرگ و راهکارهای موفقیت در سئو به چه مواردی می توان اشاره کرد؟

به گفته سید احسان خسروی (متخصص و مدیر سئو)، سئو شغلی پراسترس می‌باشد و به دلیل داشتن ماهیت پویایی و فرآیندی مداوم، نیازمند به‌روزرسانی مداوم دانش و مهارت‌ها (از جمله در خصوص الگوریتم‌های موتورهای جستجو، ابزارهای سئو و تکنیک‌های سئو) می‌باشد. وجود فشار و انتظارات زیاد از شما، به عنوان متخصص سئو، از سوی کارفرمایان و مشتریان از دیگر چالش‌های حوزه سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو است.

راهکارهای مواجه با چالش‌های سئو

راهکارهای مواجه با چالش‌های سئو

به‌روز بودن و داشتن آخرین اخبار و اطلاعات نسبت به تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجویی مثل گوگل (google.com)، کنترل و مدیریت درست انتظارات مشتریان و کارفرمایان (تعیین اهداف منطقی، برقراری ارتباط مناسب و ارائه گزارش‌های واقعی و منظم به این امر کمک می‌کند)، به کاربردن ابزارهای تحلیلی و داده محور برای ارزیابی عملکردها، در کنار مدیریت زمان، برقراری تعادل بین کار و زندگی شخصی و داشتن استراحت کافی، از جمله‌ها راهکارهایی هستند که توسط احسان خسروی جهت حل چالش‌ها و مدیریت استرس ناشی از داشتن شغل سئو مطرح شدند.

آینده سئو از نگاه سید احسان خسروی به عنوان متخصص و مدیر سئو چیست؟

سید احسان خسروی (متخصص و مشاور سئو) بر این باور است که آینده سئو به سمت یکپارچگی بیشتر با تکنولوژی‌های نوین، استفاده از هوش مصنوعی، تمرکز بر تجربه کاربری (UX) بهتر و تولید محتوای ارزشمند که پاسخگوی نیازهای واقعی است، پیش خواهد رفت و متخصصان سئو باید به طور مستمر و دائم در حال یادگیری و سازگاری با این تغییرات باشند.

سید احسان خسروی چه توصیه‌های طلایی برای افراد علاقه‌مند به حوزه سئو دارد؟

مهندس احسان خسروی در اواخر گفتگو چالش برانگیز ما با ایشان بیان کردند:

«برای افراد علاقمند به سئو توصیه می‌کنم از همین امروز شروع به یادگیری اصول سئو، ابزارهای سئو، تکنیک‌های سئو، نحوه جستجو کلمات کلیدی و استفاده از کیورد، بهینه‌سازی محتوا، لینک‌سازی و بک‌لینک‌سازی و سایر موارد مرتبط با سئو کنند. به همین منظور، شرکت در دوره‌های آنلاین و مفید آموزش سئو و استفاده از منابع آموزشی خوب و معتبری مثل coursera، semrush، moz، hubspot، ahrefs را توصیه می‌کنم.»

خلاصه ای از گفتگوی هفته‌نامه شنبه با سید احسان خسروی و آموزه‌های ایشان به عنوان متخصص سئو موفق ایران

مهندس سید احسان خسروی، مدیر و متخصص سئو پروژه‌های شمالغرب کشور و رسانه‌ها و خبرگزاری برتر کشور همانند ایران مدیکال اینفو، اقتصاد آفرین، اقتصاد ژورنال، افق اقتصادی، بانک اقتصاد و اقتصاد گستر، با بیش از 10 سال سابقه در حوزه سئو به خوبی از چالش‌ها و استرس‌های حوزه سئو آگاه می‌باشد.

ایشان بر مدیریت زمان و برقراری تعادل بین کار و زندگی شخص، در کنار به‌روز بودن و داشتن آگاهی نسبت به ابزارهای سئو، تکنیک‌های سئو، الگوریتم‌های موتورهای جستجو و موارد دیگر برای داشتن استراحت کافی، سلامت روان و مقابله با چالش‌ها و استرس‌های سئو تأکید دارند.

شما مخاطبان می‌توانید برای دنبال کردن اهداف خود، افزایش دانش و مهارت خود در حوزه سئو از تجربیات و توصیه‌های مهندس سید احسان خسروی، به عنوان یکی از بهترین سئوکاران ایران، استفاده کنید و به یک مدیر سئو و یا متخصص سئو تبدیل شوید.

خلاصه ای از گفتگوی هفته‌نامه شنبه با سید احسان خسروی و آموزه‌های ایشان به عنوان متخصص سئو موفق ایران

اگر دوست دارید بیشتر در مورد سید احسان خسروی بدانید ما پیشنهاد می کنیم منابع ذیل را حتما مطالعه کنید:

https://www.linkedin.com/in/seyed-ehsan-khosravi/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.