کامپیوتر هایی که می توانند خستگی شما را تشخیص دهند

0

طبق نتیجه به دست آمده از یک تحقیق، کامپیوترها می توانند زبان بدن انسان را متوجه شوند و نشخیص دهند که آیا کاربران خسته شده اند یا به آنچه روی صفحه نمایش می بینند، علاقه دارند.

این تحقیق نشان می دهد که از طریق بررسی حرکات یک فرد هنگام استفاده از کامپیوتر، می توان میزان علاقه او را تشخیص داد. این امر با کنترل و بررسی حرکات کوچک بدن کاربر امکان پذیر است.

اگر فردی در آنچه تماشا می کنند یا انجام می دهند، غرق شده باشند، حرکات غیر ارادی آنها کاهش می یابد.

این تحقیق نشان داد وقتی یک فرد کاملاً غرق در انجام کاری باشد، این حرکات کوچک و غیر ارادی فروکش می کنند. این شرایط درست مانند زمانی است که یک کودک خردسال در حال تماشای کارتون است بدون اینکه کوچکترین حرکتی داشته باشد.

این موضوع می تواند تاثیر مهمی روی توسعه هوش مصنوعی بگذارد. برنامه های آتی شامل ایجاد برنامه های آموزش آنلاین خواهد شد که مطابق با میزان علاقه یک فرد تهیه می شوند، تا در صورت مشاهده علائم خستگی فرد را دوباره علاقه مند کند. به علاوه می تواند به توسعه روبات های همدم، که بهتر می توانند حالت ذهنی فرد را تخمین بزنند، کمک کند.

همچنین این فناوری برای طراحان با تجربه از قبیل کارگردان های فیلم یا سازندگان بازی، می تواند تشخیص دهد که آیا رویدادهای روی صفحه نمایش برای کاربران جالب هستند یا خیر. در حالیکه می توان از تماشاگران پرسید که چه چیز را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، یک فناوری غیر کلامی می تواند عواطف یا حالت روانی افرادی را که فراموش کرده اند یا ترجیح نمی دهند نظر خود را اعلام کنند، تشخیص دهد.

توانایی تشخیص علاقه یک فرد در برنامه کامپیوتری می تواند مزایایی را برای آموزش دیجیتال آینده به همراه داشته باشد. به علاوه این فناوری می تواند به ما کمک کند تا روبات های همدم دلسوزتری تولید کنیم.

در این تحقیق، ۲۷ شرکت کننده با طیف وسیعی از محرک های سه دقیقه ای، از بازی های هیجان انگیز گرفته تا مطالعه خسته کننده مقررات بانکداری اتحادیه اروپا، رو به رو شدند و در همین حین از یک گوی دستی برای به حداقل رساندن حرکات ابزاری، مانند حرکت دادن موس، استفاده کردند. حرکات آنها در طول سه دقیقه با استفاده از ردیابی حرکت های ویدئویی بررسی شدند. در دو مطالعه که با یکدیگر مقایسه شدند، میزان حرکت غیر ابزاری در مطالعه ای که جالب تر بود به میزان قابل توجهی (۴۲%) کاهش یافت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.