چرا IBM بخش نیمه هادی خود را به Globalfoundries می فروشد؟

0

شرکت IBM اعلام کرده است که عملیات نیمه هادی خود را به شرکت Globalfoundries می فروشد. IBM تولید، ریخته گری، فروش، فناوری و نمونه کار ثبت اختراع را به Globalfoundries خواهد فروخت.

به گزارش شنبه مگ:این شرکت گفت که فروش این بخش ها با طرح تمرکز بر مناطق رشد از قبیل محاسبات فضای ابری و “داده های بزرگ” همسو است. IBM در طول سه سال آینده مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار را به Globalfoundries پرداخت خواهد کرد.

Globalfoundries یک شرکت پیمانکاری در زمینه تولید تراشه است. این شرکت متعلق به دولت ابوظبی است.

طبق گفته مدیرعامل Globalfoundries، این شرکت در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد تا فناوری های بسامد رادیویی ده نانومتری و ۱۴ نانومتری را ایجاد کنند.

با اینکه IBM کارخانه های تولید تراشه خود را فروخته است، همچنان به طراحی تراشه های پیشرفته خود ادامه خواهد داد. به علاوه به فروش سرورها و ابرکامپیوترها ادامه می دهد. این شرکت به جای اینکه خودش “تراشه های قدرتمند” بسازد، تراشه ها را از Globalfoundries خریداری خواهد کرد.

IBM از تراشه های قدرتمند خود برای سیستم های اصلی خود که نسل بعدی سیستم های ذخیره سازی است، استفاده خواهد کرد. تراشه های قدرتمند دستگاه هایی هستند که گرما را به طور مستقیم به برق تبدیل می کنند. این دستگاه ها از تکنیک های تولید قدرت و بازیابی گرما برخوردار هستند. از تراشه های قدرتمند در تلفن همراه، تلویزیون و خودروها استفاده می شود.

کسب و کار تراشه IBM 11% از فروش کل این شرکت را در سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص داده است. فروش تراشه به Globalfoundries شامل یک هزینه پیش-مالیاتی معادل با ۴.۷ میلیارد دلار است. این هزینه عبارتست از پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار، یا ۳.۳ میلیارد دلار خالص مالیات. به این وجود این هزینه، IBM کاهش شدید در درآمد را گزارش کرد.

در ۹ ماه پایانی سال ۲۰۱۴، درآمد در ازای هر سهم ۶.۴۴ دلار بود. دراین مقدار در نه ماه پایانی سال ۲۰۱۳ ۹.۲۷ دلار بوده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.