آیفون و اندروید براساس تاریخ زایمان زمان واکسن مادر و کودک را یادآوری می کنند

0

برنامه کاربردی جدید که می تواند جان زنان باردار و نوزاد آنها را نجات دهد

پزشکان درباره عفونت های مضر مانند آنفولانزا و سیاه سرفه که به آسانی می توان از طریق واکسیناسیون در دوران بارداری از ابتلا به آن جلوگیری کرد، هشدارهایی داده اند.

به گزارش شنبه مگ: این برنامه جدید، که با تقویم آیفون و اندروید همگام سازی می شود، یک برنامه واکسیناسیون شخصی را بر اساس تاریخ زایمان زن ایجاد می کند. سپس هشدارها در موعد واکسیناسیون مادر و نوزاد ارسال می شوند. ایمن سازی بعد از تولد نیز در طول سال اول زندگی نوزاد ارسال می شود.

پزشک و استاد دانشگاه سلطنتی لندن می گوید تحقیقات آنها نشان می دهد که کمبود ارتباط کارآمد دلیل اصلی عدم تزریق واکسن های توصیه شده در دوران بارداری است. این برنامه تمام اطلاعات مورد نیاز درباره واکسن هایی را که زنان در طول دوران بارداری باید تزریق کنند، ارائه می دهد و از این طریق شکاف ارتباطی را پر می کند.

سیاه سرفه یکی از شایع ترین علل مرگ نوزادان در انگلستان است و در طول سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ باعث مرگ ۱۴ نوزاد شده است.

همان سال محققان واکسن سیاه سرفه را برای زنان باردار تولید کردند؛ با این حال، در یک نظرسنجی مشخص شد بیش از یک سوم زنان در لندن در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ از وجود این واکسن کاملاً بی اطلاع بوده و فقط ۲۶ درصد واکسینه شده بودند.

به علاوه، فقط ۳۸.۵ درصد از زنان باردار در انگلستان در مقابل آنفولانزا واکسینه شده اند. واکسن سیاه سرفه می تواند تا دو ماه بعد از تولد از نوزاد محافظت کند. سیاه سرفه اثر مهلکی روی نوزادان می گذارد و بسیاری از نوزادان در اثر این بیماری از بین می روند. تزریق واکسن سیاه سرفه در دوران بارداری در محافظت از نوزادان در مقابل این عفونت نقش مهمی ایفا می کند.

محققان امیدوارند که این برنامه کاربردی سطح آگاهی افراد را بالا برد، تعداد زنانی را که واکسن سیاه سرفه و آنفولانزا می زنند افزایش دهد و از نوزادان محافظت بیشتری کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.