پوشیدنی‌های نامرئی که ما را خوشحال می‌کنند

0

نانسی داورتی یک طراح سخت‌افزار در سیلیکون‌ولی است. کار او در شرکت پروتئوس بایومدیکال چشم‌انداز کاملا جدیدی را برای فناوری‌های پوشیدنی به ارمغان آورده است. این پروژه شامل یک قرص با مدار داخلی است که می‌تواند توسط یک پچ، که روی نیم‌تنه پوشیده می‌شود، رمزگشایی شود. علاوه بر سیگنال‌های ارسال‌شده از قرص، این پچ می‌تواند ضربان قلب، حرکت و فعالیت (با یک شتاب‌سنج)، و دمای بدن را اندازه‌گیری کند. داده‌ها به طور شبانه‌روزی و هفت روز هفته ثبت می‌شوند و می‌توان آن‌ها را از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند ارسال کرد. او در مصاحبه‌ای در مورد این فناوری‌ها و آینده آن‌ها توضیح داده است.

  درباره رویکرد نوآورانه پوشیدن فناوری بگویید.

فکر می‌کنم ساخت حسگرهای بیومتریک نقش بسیار مهمی دارد. شما هرگز آن را گم نمی‌کنید، آن را در خانه جای نمی‌گذارید، نمی‌اندازید و… من در حال حاضر از fitbit استفاده می‌کنم، هیچ‌چیز بدتر از آن است که آن را در خانه جای بگذارم و قدم‌هایم شمرده نشوند. خیلی جالب است، شما از این دستگاه‌های پوشیدنی استفاده می‌کنید بدون اینکه نیاز باشد هیچ دکمه‌ای را فشار دهید یا یادتان بماند که هرروز صبح آن را بپوشید. به‌علاوه لازم نیست نحوه پوشیدن آن را یاد بگیرید. با برنامه‌ریزی، تلاش و جمع‌آوری داده‌ها، می‌توانیم اپلیکیشن‌هایی را برای استفاده کارآمدتر از داده‌ها ایجاد کنیم.

 قرص‌ها و پچ حسگر کدام پارامترها را می‌توانند اندازه‌گیری کنند؟

این سیستم چیزی بیشتر از عادت به دارو است و به افراد امکان می‌دهد داده‌هایی را که قبلا در حوزه مراقبت‌های بهداشتی در دسترس نبودند، اکنون قابل ‌مشاهده و اشتراک‌گذاری باشند و فضای کاملا جدیدی برای بیماران و بهبود آنها ایجاد شود. به علاوه، ما به دنبال اپلیکیشن‌های تغییر رفتار مختلف هستیم تا بتوانیم بر اساس این داده‌ها تغییر ایجاد کنیم، ایده‌ها را به کار بگیریم و از روانشناسی مثبت و… بهره ببریم.

  شما چه چیزی درباره آینده فناوری‌های حسگر در ذهن دارید. فکر می‌کنید ممکن است از ایمپلنت‌ها در آینده برای اهداف پیگیری و نظارت استفاده شود؟

من شخصا مشتاقانه منتظر دیدن حسگرهای بیومتریکی مانند این حسگرها هستم که به گونه‌ای نامرئی هستند و جمع‌آوری داده‌های مناسب اولین گام برای ایجاد اپلیکیشن‌هایی برای تقویت سلامت و شادی اجتماع است. به علاوه بسیار هیجان‌زده هستم که ببینم روزی از این حسگرها برای نمایش نحوه تعامل با محیط ما استفاده می‌شود. این می‌تواند داده‌های رفتاری ارزشمندی را ارائه دهد و به آگاهی و تعامل با محیط اطراف ما بیفزاید.

 محصول فناوری دستگاه‌های پوشیدنی مورد علاقه شما کدام است؟ 

فناوری پوشیدنی موردعلاقه من هنرهای پوشیدنی است. HeartSpark تلفیق خوبی از ایده و فناوری‌های جدید است. محققان و دانشمندان توانسته‌اند به پیشرفت‌های مهمی در این حوزه دست یابند، اما هنوز دستگاه‌های پوشیدنی زیادی هستند که باید اختراع و تولید شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.