پالانتیر و بازار روبه‌رشد بیگ‌دیتا

0
  • Palantir 

استارتاپ پالانتیر یک شرکت نرم‌افزاری و خدماتی آمریکایی و خصوصی است که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا واقع شده ‌و در حوزه تجزیه و تحلیل بیگ دیتا تخصص دارد. دو پروژه‌ای که این استارت‌‌آپ انجام داده ‌موجب محبوبیت و شهرت آن شده است: یکی Palantir Gotham و دیگری Palantir Metropolis. تحلیلگران ضدتروریسم در دفاتر USIC و وزارت دفاع آمریکا، محققان کلاهبرداری و تحلیلگران سایبری از

Palantir Gotham استفاده می‌کنند در حالی‌که Palantir Metropolis توسط بانک‌ها و شرکت‌های خدمات مالی استفاده می‌شود. این استارتاپ در سال ۲۰۰۴ توسط پیتر تیل، ناتان گتینگز، جو لانسدیل، استفان کوهل و الکس کارپ راه‌اندازی شد. مشتریان اصلی این استارتاپ سازمان‌های فدرال بوده‌اند. از آن زمان نیز پایگاه مشتریان خود را توسعه داده است تا به دولت‌های ایالتی و محلی و نیز شرکت‌های خصوصی در امور صنایع مالی و مراقبت بهداشتی خدمات ارائه دهد. مدیر اجرایی ارشد پالانتیر، الکس کارپ، در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که این شرکت عرضه اولیه عمومی را دنبال نخواهد کرد. در اوایل سال ۲۰۱۴ ارزش این استارتاپ ۹ میلیارد دلار بود و به یکی از ارزشمندترین شرکت‌های فناوری خصوصی سیلیکون ولی تبدیل شد. از دسامبر ۲۰۱۴، پیتر تیل بزرگ‌ترین سهامدار پالانتیر بود. در ژانویه ۲۰۱۵، این شرکت پس از دریافت یک بودجه ۵۰ میلیون دلاری ۱۵ میلیارد دلار ارزش پیدا کرد. این مقدار در اواخر همین سال به ۲۰.۳۳ میلیارد دلار رسید.

پالانتیر کسب‌و‌کار خود را در حوزه تجزیه و تحلیل داده آغاز کرده است. کارهای اخیر این شرکت در حوزه امنیت به سابقه قراردادهای دولتی ارزشمند این شرکت بسیار کمک کرده است تا جایی‌که با وزارتخانه‌های مهم کشور همکاری خود را آغاز کرده بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.