وقتی شتاب‌دهنده کاری از پیش نمی‌برد

0
  • مشاوره ضعیف

گاهی اوقات، ارائه امکان دسترسی شرکت‌های جدید به سرمایه برای اکثریت شتاب‌دهندگان کافی نیست. در مقابل، مشاوره‌ای که آن‌ها به شرکت‌های بی‌تجربه ارائه می‌دهند، نقش مهمی را در این حین ایفا می‌کند. همان‌طور که قبلا گفته شد، شتاب‌دهندگان باید به شما بیاموزند که چگونه محصول خود را ایجاد کنید، بازاریابی آن را انجام دهید و آن را به شرکت‌های بزرگ‌تر بفروشید، کارمندانی را استخدام کنید و…

با این حال، مشکل این است که تعداد استارتاپ‌هایی که به‌دنبال شتاب‌دهندگان هستند، به‌طور مداوم در حال افزایش است؛ درحالی‌که تعداد مشاوران در دسترس بسیار محدود است. به همین دلیل، اکثر آن شتاب‌دهندگان بیش‌تر از حد توان خود استارتاپ می‌پذیرند و کل کسب‌وکار خود را بر پایه رسیدگی به این تعداد زیاد استارتاپ‌ها می‌گذارند که ممکن است موجب کاهش کیفیت مشاوره آن‌ها شود.

  •  نبود مسیر تامین بودجه مشخص بعد از برنامه شتاب‌دهنده

در طول برنامه شتاب‌دهنده، استارتاپ‌ها می‌توانند انتظار سیلی از بودجه را داشته باشند. از آنجا که افرادی که شتاب‌دهنده‌ها را اداره می‌کنند، افرادی هستند که در تامین بودجه مهارت دارند و این بخشی از کار آنها است، چنین چیزی به هیچ‌وجه تعجب‌آور نیست. بااین‌حال، بعد از این مرحله اولیه چه اتفاقی می‌افتد؟ اکثر شرکت‌ها با مشکل تامین امنیت بودجه مواجه می‌شوند. ممکن است مدتی طول بکشد تا استارتاپ‌ شما بتواند بودجه خود را تامین کند و از اولین مرحله جان سالم به در ببرد.

  •  تطابق نیازهای کسب‌وکار با طرح‌های شتاب‌دهنده

موارد زیادی ثابت کرده که یکی از مهم‌ترین مشکلات آن است که نیازهای یک استارتاپ با برنامه شتاب‌دهنده مطابقت ندارد؛ برای مثال، شتاب‌دهندگان زیادی روی تامین بودجه و جذب سرمایه‌گذار تمرکز می‌کنند. این کار فوق‌العاده‌ای است اما اگر شما به جنبه‌های دیگر کسب‌وکار جدید خود علاقه‌مند باشید، چه می‌شود؟ به همین دلیل است که باید اطلاعات کافی داشته باشید و هوشمندانه انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.