ورزشان؛ مرجع اینترنتی مراکز ورزشی

0

ورزش و تغذیه سالم از جمله فاکتورهای یک زندگی سالم به شمار می‌روند ولی به نظر می‌رسد در دنیای ماشینی که ما در آن زندگی می‌کنیم، هر روز کمتر به این موضوعات توجه می‌کنیم. شاید همین امر باعث شده ‌که پای ورزش هم به سوژه‌های جذاب برای استارت‌آپ‌ها باز شود تا هر چه بیشتر به جامعه کمک کنند تا به سلامتی خود بیشتر اهمیت بدهند.

استارتاپ ورزشان به نشانی varzeshan.com‌ یکی از این استارتاپ‌هاست که توسط ماندانا مرتضوی و شبنم محمدی بنیانگذاری شده است. ماندانا ۳۱ ساله و شنبم ۳۲ ساله است و هر دو در تهران متولد شده‌اند و فوق لیسانس در رشته عمران از دانشگاه صنعتی شریف دارند. تا قبل از راه‌اندازی این استارتاپ ماندانا در یک شرکت نفت و گازی و شبنم در یک شرکت ساختمانی و هر دو در رشته عمران مشغول به کار بودند. ایده راه‌اندازی این استارتاپ از یک نیاز شخصی شکل گرفت و آن هم این بود که آنها در پیدا‌کردن یک باشگاه ورزشی نزدیک محل کار خود با مشکل مواجه می‌شوند و منبع موثقی هم در این زمینه در اینترنت پیدا نمی‌کنند و به این فکر می‌کنند که این مشکل احتمالا چالش بسیاری از افراد می‌تواند باشد.

بر همین اساس از همان زمان تصمیم می‌گیرند که این استارتاپ را راه بیندازند. استارتاپ ورزشان بانک اطلاعاتی اماکن ورزشی تهران است. در واقع بستری است برای اینکه افراد بتوانند اماکن ورزشی و تفریحی را که به دنبال آن می‌گردند، در هر محله‌ای که تمایل دارند، جست‌وجو کنند، از امکانات و ساعات ارائه خدمات مکان ورزشی باخبر شوند، اماکن ورزشی مختلف را با هم مقایسه کنند و در نهایت از این خدمات استفاده کنند. در این وب‌سایت امکان جست‌وجو براساس محلات وجود دارد و باشگاه‌های هر محله مشخص شده است. همچنین در صفحه هر باشگاه امکانات و رشته‌های ورزشی که در سانس‌های مختلف ارائه داده می‌شود، مشخص شده ‌و کاربران می‌توانند نظرات سایر کاربران را نیز در مورد آن باشگاه مشاهده کنند. علاوه بر این، در ورزشان سعی شده که هر آنچه مربوط به سلامت و تغییر سبک زندگی است نیز در سایت قرار بگیرد تا کاربر با مراجعه به وب‌سایت تمام نیازهای سلامتی و تندرستی را برطرف کند. از این موارد می‌توان به ارائه رژیم آنلاین، معرفی مربی‌های ورزشی و غیره اشاره کرد.

بخش مربی پدیا بخش دیگری از سایت است که در آن مربیان در رشته‌های مختلف ورزشی می‌توانند برای خود پروفایل ایجاد کنند و باشگاه‌هایی را که در آن مربی هستند، معرفی کنند تا علاقه‌مندان بتوانند براساس سوابق مربی، مربی مورد نظر خود را انتخاب کنند. ورزش پدیا نیز بخش دیگری از سایت است که اطلاعات کاربردی در مورد انواع رشته‌های ورزشی در اختیار کاربران می‌گذارد. استارتاپ ورزشان کار خود را از سال ٩۴ با سرمایه  ١٠٠ میلیون تومان شروع کرد‌ و در حال حاضر روزانه حدودا ٧٠٠٠ نفر بازدید‌کننده از خدمات سایت استفاده می‌کنند‌ و به طور کلی حدود ٢۵هزار کاربر فعال دارد.

شیوه درآمدزایی آنها در ورزشان به این شکل است که بابت ثبت‌نام آنلاین دوره‌های ورزشی از اماکن ورزشی درصدی را دریافت می‌کنند‌ و از تبلیغات اینترنتی که به زعم آنها بیشترین تاثیر را در کارشان داشته است، برای تبلیغات استفاده کرده‌اند. همچنین تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از کمک اینفلوئنسرها از دیگر شیوه‌های تبلیغی آنها بوده‌ و مهم‌ترین چالشی که تا‌کنون با آن روبه‌رو بوده‌اند، متقاعد‌کردن باشگاه‌های ورزشی برای همکاری بوده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.