1 می 2024
اخبار استارتاپی

همه اکوسیستم استارتاپی کشور زیر سقف اینوتکس امسال

نمایشگاه بین المللی اینوتکس با همراهی حامیان خود تسهیلات ویژه برای تمامی اجزای اکوسیستم کارآفرینی کشور در نظر گرفته است.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس از ۱۴ تا ۱۶ تیر ماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار خواهد شد و در آن صدها شرکت و استارتاپ ایرانی و خارجی آخرین دستاوردها و نوآوری‌های فناورانه خود را به نمایش خواهند گذاشت.

امسال، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس، مرکز فن‌بازار ملی ایران و بسیاری از نهادها و افراد دیگر، بناست بستری فراهم شود تا همه نقش‌آفرینان اکوسیستم استارتاپی کشور شامل شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد، سرمایه‌گذاران جسورانه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، فرشتگان کسب و کار، مخترعین، منتورها و آموزگاران کسب و کار، برگزارکنندگان رویدادهای نوآورانه و استارتاپی، رسانه‌های استارتاپی، ارائه‌کنندگان زیرساخت‌ها در بخش‌های حاکمیتی و… گرد هم آیند تا بزرگترین گردهم‌آیی استارتاپی کشور در یک نمایشگاه بین‌المللی رقم بخورد. در این نمایشگاه همچنین امکان حضور نهادهای حاکمیتی ارائه‌دهنده زیرساخت‌هایی که برای ر شد و توسعه استارتاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند فراهم شده است تا استارتاپ‌ها و این نهادها بتوانند با دغدغه‌های یکدیگر آشنا شوند.

و اما خبر و نوید بسیار خوب اینوتکس ۲۰۱۸ این است که به منظور حمایت از خرید و فروش محصولات فناورانه و تبادل فناوری با شرکت‌ها و هیات‌های تجاری خارجی، بانک توسعه صادرات ایران در قالب تسهیلات اعتبار خریدار، صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان را تحت پوشش بیمه‌ای صندوق ضمانت صادرات ایران تامین مالی خواهد نمود. اعطای تسهیلات مذکور، در مرحله اول مستلزم توافق اولیه صادرکنندگان ایرانی و خریداران خارجی و ارائه درخواست از سوی طرف ایرانی می‌باشد. توضیحات بیشتر را در آدرس www.inotex.com/fa/news?id=20 مطالعه نمایید.

در اینوتکس ۲۰۱۸ استارتاپ‌ها با پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار تومان امکان دریافت کانتر، فضای جلسه اشتراکی جهت مذاکره و حضور در کارگاه‌ها و رویدادهای نمایشگاه را خواهند داشت. این مبلغ برای مخترعان ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد. در این خصوص، مخترعانی که عضو بازار دارایی فکری و شبکه نوآوری تهران (TINet) باشند شامل تخفیف ۵۰ درصدی نیز می‌شوند. همچنین غرفه‌های بزرگ نمایشگاه که مناسب شرکت‌های فناور و سازمان‌های بزرگ، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد می‌باشند بر اساس متراژ درخواستی و خدمات اختصاصی، بین متری ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار خواهند گرفت.

همچنین امسال با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی و نوپا می‌توانند ۷۰ درصد هزینه‌های حضور خود در نمایشگاه اینوتکس را تا سقف ۵۰ میلیون ریال از صندوق دریافت نمایند. برای بهره‌مندی از این حمایت، لازم است ابتدا با مراجعه به سامانه ثبت درخواست صندوق نوآوری و شکوفایی (غزال) درخواست خود را اعلام نموده و پس از تایید آن سازمان با حضور در نمایشگاه و ارسال مدارک لازم به دفتر توانمندسازی از حمایت آن سازمان برخوردار گردند. برای ثبت درخواست و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس

www.cbd.nsfund.ir/exhibition

مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *