نکاتی برای تولید پادکست

0

گزارش بازاریابی رسانه‌های جمعی در سال۲۰۱۳ نشان داد که در حال حاضر تنها ۳درصد از بازاریابان از پادکست‌های سفارشی استفاده می‌کنند و ۲۴ درصد برنامه‌هایی برای پادکست تولیدی در آینده نزدیک دارند، بنابراین افزایش آگاهی در مورد چگونگی تولید پادکست ضروری است.

با پذیرفتن این موضوع که پادکست امروز در تولید محتوا از جایگاه بالایی برخوردار است، باید با چگونگی تولید پادکست آشنا شده و برای تولید محتوای خود از آن استفاده کنید. در این نوشتار به بررسی نحوه تولید پادکست و نکات ظریف تولید محتوای حرفه‌ای در این زمینه می‌پردازیم.

شخصیت خریداران خود را در نظر بگیرید

حواستان باشد که همه افراد مخاطب شما نیستند. به گفته «کریستوفر پین»، یکی از بنیانگذاران پادکست در بازاریابی محتوا،  اگر هدف اصلی شما در پادکست‌ها جذب مشتری‌های جدید است، باید بدانید مخاطبتان همه افراد نیستند‌ و هدف گرفتن همه به معنی این است که هیچ‌کس را هدف نگرفته‌اید.

تولید پادکست

ارزش را در توازن ایجاد کنید

احتمالا، کسی در صنعت شما متوجه چگونگی تولید پادکست شده است پس شما اولین نفر نیستید و لازم نیست که موضوع را به خاطر اصالت محدود کنید، اما باید ارزش‌گذاری کارتان را در بخشی که شخص دیگری ایجاد نکرده، اضافه کنید. پروژه Influencer اولین محتوای ضبط‌شده بود تا درباره ساختن نفوذ دیجیتال بحث کند، اما قطعا اولین نمونه‌ای بود که به کلیپ‌های ۶۰ ثانیه‌ای نزدیک شد.

مطمئن شوید که موضوع را دوست دارید

از خود بپرسید که آیا می‌توانید با موضوعی که می‌خواهید بگویید، زندگی کنید. کلیف راونستکراف، از کارشناسان پادکست، در مورد راه‌اندازی پادکست با موضوعی که شما عاشقش نیستید، هشدارهای زیادی داده است. رشد مخاطبان تعهد بزرگی است و در این خصوص اگر شما از طاقچه و نمای کار خود متنفر باشید، انجام این تعهد بسیار دشوار خواهد بود.

ابزار خود را انتخاب کنید

تعدادی ابزار رایگان و کم‌هزینه برای ضبط پادکست وجود دارد‌ و Sound Cloud یکی از محبوب‌ترین آنهاست. با استفاده از این پلتفرم، دانستن چگونگی تولید پادکست و انتشار آن آسان است. PodcastPeople یکی دیگر از ابزارهای قوی است و عملکرد مشابه وب‌سایت یا شبکه اجتماعی به کاربران توانایی بهره‌برداری از شبکه و بازاریابی در یک پلتفرم را ارائه می‌دهد. برنامه‌های Ardor و Audacity نیز توانایی ضبط و ویرایش فایل‌های صوتی را ارائه می‌دهد.

تولید پادکست

 صدا را پرورش دهید

صداقت در مورد نحوه تولید پادکست مهم است. در حالی که برای یک بازاریاب محتوا تطبیق لحن صدا‌ برای محتوای نوشته‌شده آسان است، تاثیرگذاری بر مخاطبانی که پادکست را می‌شنوند، بسیار اهمیت دارد. «کن بلانچارد» به عنوان سازنده پادکست به کسانی که به‌تازگی پادکست تولید می‌کنند، توصیه کرده که ‌«خود را با گفتار، صدا و نگرش» به صورت همزمان آشنا سازند.

سرگرم‌کننده باشید

حتی اگر شما یادداشت‌های خود را برای اولین جلسه ضبط پادکست خود آماده کرده باشید، نتیجه نهایی نباید صدایی مانند خواندن یک متن معمولی داشته باشد. «راونزکرافت» توصیه می‌کند که پادکست خود را با شور و اشتیاق، شخصیت و ماموریتی برای سرگرم‌کردن و همچنین درگیر‌شدن مخاطبان بسازید.

در ادامه بخوانید :

معرفی کارشناسان جدید

«درک هالپرن» استفاده از «مظنونین معمولی» را توصیه نمی‌کند. هنگامی که مراحل اولیه را برای شناسایی چگونگی تولید پادکست انجام داده‌اید، کارشناسان پیشرو می‌توانند نقش موثری در محبوبیت پادکست شما ایفا کنند. سعی کنید مهمانان را جایی به کار ببرید که شور و شوق، صدای تازه و ایده‌های جدید را برای ضبط پادکست به ارمغان بیاورند. مردم می‌خواهند به صحبت‌های نفوذگران دیجیتالی گوش دهند اما آنها به کیفیت محتوای اصلی بیشتر اهمیت می‌دهند.

ویرایش دقیق

صرف‌نظر از اینکه محتوای شما چیست، یک فایل صوتی که به صورت ضعیف ویرایش شده، می‌تواند اعتبار شما را به سرعت از بین ببرد. ممکن است برای یادگیری نحوه تولید پادکست به عنوان یک جزء از استراتژی بازاریابی محتوا، ‌سرمایه‌گذاری زیادی کنید اما این هزینه شما را به یک متخصص در ویرایش صدا تبدیل خواهد کرد.

بهینه‌سازی جست‌وجوگرها

به یاد داشته باشید، با اینکه گوگل و iTunes در حال حاضر نمی‌توانند فایل‌های صوتی خود را مرور و فهرست کنند، اما این فایل‌ها برای جست‌وجوگرها بهینه‌سازی شده است. کلمات کلیدی بالقوه را در عناوین پادکست و اسامی صفحات خود وارد کنید تا اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما چشم‌های موتورهای جست‌وجو را جذب می‌کند. ایجاد یادداشت‌های مفصلی درباره محتوای هر نمایش می‌تواند اطلاعات اضافی را برای موتورهای جست‌وجو بر اساس تخصص شما ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.