مربي مجازي اسکي داخل کفش شما!

0

آيا از لحظه پياده شدن از تله‌کابين مي‌ترسيد يا دوست داريد بهتر اسکي کنيد؟ يک ابزار پوشيدني جديد به کمک شما مي‌آيد.

Carv، که شرکت MotionMetrics در انگليس آن را توليد کرده، دستگاهي است که به طور مستقيم به کفش اسکي شما وصل مي‌شود و به طور بي‌سيم به يک تلفن هوشمند متصل است تا دستورالعمل‌هاي مربوط به نحوه پيشرفت در اسکي را منتقل کند.

اين دستگاه پوشيدني دو قسمت دارد که به يک کفش اسکي متصل است: يک قطعه توکار و يک ردياب. قطعه توکار شبيه به لايه اسفنج حافظه‌دار است و به طور مستقيم زير پا قرار مي‌گيرد. قطعه توکار Carv مانند اسفنج حافظه‌دار تحت فشار فرو نمي‌رود، اما با کمک ۴۸ حسگر مکان اعمال فشار را به خاطر مي‌رساند و ثبت مي‌کند.

مدير عامل شرکت MotionMetrics مي‌گويد اين حسگرها به گونه‌اي طراحي شده‌اند که تغييرات کوچک در توزيع فشار را تشخيص مي‌دهند و شتاب، سرعت چرخش و مکان را نيز رديابي مي‌کنند.

قطعه توکار کمتر از يک ميلي‌متر ضخامت دارد و روي توانايي اسکي کاربر تاثيري نمي‌گذارد. اين قطعه يک سيم دارد که تا پشت کفش اسکي کشيده شده تا به يک ردياب وصل شود و اين ردياب نيز به لبه بالايي و بيروني پشت کفش وصل است. اين ردياب جمع‌آوري داده‌ها را مديريت مي‌کند، فشار و حرکت را محاسبه مي‌کند، و با يک تلفن هوشمند در تماس است تا دستورالعمل‌هاي موردنياز را به اسکي‌باز ارائه دهد.

اين دستگاه مي‌تواند پيام‌هايي مانند «وزن خود را به سمت جلو بينداز» و «آفرين» را در حين اسکي روي فرازونشيب‌ها ارسال کند. هر بار که شما يک پيچ را پشت سر مي‌گذاريد، ما محاسباتي را انجام مي‌دهيم. اين محاسبات وارد يک نرم‌افزار مي‌شود و هر زمان که دستگاه آن الگو را حس کند، بر اساس آن توصيه‌هايي به شما ارائه مي‌شود.

Carv با استفاده از اين معيارهاي محاسباتي فشار و حرکت را اندازه مي‌گيرد. براي مثال، دستگاه مي‌تواند حس کند که پاهاي اسکي‌باز تا چه حد متقارن هستند، چقدر فشار به هر پا وارد مي‌شود، تفاوت فشار بين داخل و خارج پا چقدر است، محل مرکز فشار در طول پيچ براي اسکي‌باز کجاست، و فشار واردشده به سمت جلو و عقب هنگام حرکت اسکي‌باز چگونه است.

بعد از اينکه حسگرها داده‌ها را جمع‌آوري کردند، اين اطلاعات از طريق يک الگوريتم که الگوها را شناسايي مي‌کند، وارد مي‌شوند و سپس اين الگوريتم متن را ايجاد مي‌کند و در اختيار اسکي‌باز قرار مي‌دهد. Carv مي‌تواند به اسکي‌بازهاي معمولي که مي‌خواهند پيشرفت کنند، آن‌هايي که مي‌خواهند هنگام پرش و فرود بهتر عمل کنند، اسکي‌بازهايي که دوست دارند سرعت خود را بالا ببرند و انرژي خود را در تمام طول مسير حفظ کنند، توصيه‌هايي کند. مسئولان اين شرکت با مربيان اسکي صحبت کردند و کار اسکي‌بازهاي مختلف را تماشا کردند تا به محدوده معقولي از معيارها دست يابند. اين دستگاه در طول اندازه‌گيري معيارها حتي نوع اسکي کردن را نيز در نظر مي‌گيرد. Carv را مي‌توان از يک GoPro يا ساير دوربين‌ها با ويدئو همگام‌سازي کرد تا يک مولفه ديداري به تجزيه‌وتحليل داده‌ها اضافه شود. اين دستگاه قابليت‌هاي اجتماعي نيز دارد: اسکي‌بازان مي‌توانند با استفاده از Carv پيشرفت خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و پيشرفتشان را با کاربران ديگر Carv مقايسه کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.