فناوری‌های پوشیدنی که به جنگ سرما می‌روند

0

زمستان دارد فرا می‌رسد و دوباره بازی‌های اسکی و اسنوبورد از سر گرفته می‌شود. در این فصل، دستگاه‌های پوشیدنی برای ورزش‌های زمستانی به بازار عرضه می‌شود.

اسنوکوکی یک کلوچه واقعی و حتی خوردنی نیست. این یک پروژه از تیم هلندی است که می‌خواهد به شما کمک کند تا مهارت‌های اسکی شما را تقویت نماید. دستگاه پوشیدنی از اینتل‌ادیسون برای پردازش داده‌های انبوهی که اسکی‌سواران ایجاد می‌کنند، استفاده می‌كند. این دستگاه اسکی‌سواران را به یک شبکه از دستگاه‌های توزیع شده که می‌توانند عملکرد اسکی را تقویت کنند، متصل می‌شود. در نتیجه اسکی‌سوار بهتر و ایمن‌تر اسکی خواهد کرد. اُوآکلی تولیدکننده تجهیزات ورزشی، پروژه ورزشی آینده خود را راه‌اندازی کرده که در آن فناوری و ورزش با یکدیگر ادغام شده‌اند. اولین مفهوم از ساخت یک سازه توربینی در پشت ژاکت اسنوبورد سفارشی‌سازی شده تشکیل می‌شود. این توربین‌ها از نیروی باد برای تسهیل در حرکت و افزایش مدت زمان و مقدار مسافت در هوا استفاده خواهد کرد. ژاکت بیگ‌ایر که توسط حسگرهای حرکتی ۹محوری کنترل می‌شود، می‌تواند تعداد لغزش و چرخش‌ها را افزایش دهد. اگر اسکی‌سوار کنترل خود را از دست بدهد، ژاکت می‌تواند او را به حالت عمودی بازگرداند و نیز به او کمک کند تا به طور ایمن روی زمین بایستد. توربین‌ها از آلیاژ فلز سبک به عنوان یک قابلیت خارجی تعبیه شده در داخل ژاکت خواهد بود.

شرکت کانادایی هکسواسکین یک تی‌شرت بیومتریک جدید راه‌اندازی کرده تا شما دیگر بهانه‌ای برای تمرین در هوای سرد نداشته باشید. آرکتیک یک نسخه آستین‌بلند از تی‌شرت بیومتریک اصلی است که تمام قابلیت‌های ردیابی تناسب اندام یک تی‌شرت معمولی را دارد و الیاف آن به گونه‌ای است که فرد را گرم نگه می‌دارد. این تی‌شرت می‌تواند ضربان قلب، تنفس، سرعت، ارتفاع و گام‌ها را اندازه‌گیری کند.

یک شرکت کانادایی دیگر یک لایه پایه گرمایشی هوشمند به فلِیم را راه‌اندازی کرده است. این یک لایه پایه قابل شست‌وشوست که یک سیستم گرمایشی هوشمند دارد. وقتی حس می‌کند که شما سردتان است، حرارت تولید می‌کند و وقتی شما گرمتان شد، سیستم گرمایشی‌اش را خاموش می‌کند. این لباس از الیاف بامبو تولید شده است. سه عنصر گرمایش در این الیاف به کار برده شده‌اند؛ سه عنصر در جلو و یک عنصر در عقب. در این صورت گردش خون شما تقویت می‌شود. از این دستگاه پوشیدنی می‌توان برای فعالیت‌های زمستانی در فضای باز مانند اسکی، دوچرخه‌سواری، تردد یا تماشای خرس‌های قطبی در هوای سرد استفاده کرد.

برای شرایط آب و هوایی شدید ژاکت لایف‌تک معرفی شده است. اگر در حیات وحش گم شده باشید، این ژاکت شما را نجات می‌دهد.  لایف‌تک یک سیستم سه‌لایه دارد که ضد‌آب و ضد‌باد است. یک لایه حرارتی داخلی مجهز به سیستم هیتکس است و یک لایه پایه از جنس کش دارد. سایر قابلیت‌های طراحی شامل یک ژنراتور توربینی باد و یک کمک‌های اولیه پوشیدنی و ابزار نجات است. توربین بادی روی آستین ژاکت نصب می‌شود و می‌تواند در طول روز از حرکت فرد انرژی تولید کند. آن را می‌توان در طول شب از ژاکت جدا کرد و در خارج از چادر قرار داد تا همچنان انرژی تولید کند. این توربین می‌تواند دستگاه‌های کمکی مانند تلفن هوشمند و جی‌پی‌اس را شارژ کند. سیستم هیتکس حداکثر هفت ساعت گرما تا دمای ۴۰تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد در اطراف اندام‌های حیاتی ایجاد می‌کند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.