چرا علی‌پی باارزش‌ترین فین‌تک دنیاست؟

0

شرکت خدماتی انت فایننشیال (Ant Financial) که علی‌پی نیز نام دارد، یک شرکت وابسته به گروه علی‌بابا در چین است. انت فایننشیال ارزشمندترین شرکت فین تک در دنیا به شمار می‌رود.

در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۴ علی‌پی نام خود را به انت اینترنشنال تغییر داد. در سال ۲۰۱۵، این شرکت ۴٫۵ میلیارد دلار سرمایه از سرمایه‌گذارانی مانند چاینا اینوستمنت، چاینا لایف، چاینا پست گروپ و غیره دریافت کرد. در همان سال، ارزش این شرکت به ۴۵ میلیارد دلار رسید.

تا سال ۲۰۱۶ این شرکت حدود ۴۵۰ میلیون کاربر فعال در سال داشته و ۵۸درصد از تراکنش‌های پرداخت آنلاین در چین از طریق این شرکت انجام گرفته است. در سال ۲۰۱۶ این شرکت آی‌وریفای را خریداری کرد.

تا اواخر ژانویه سال ۲۰۱۷، ارزش انت فایننشیال ۶۰میلیارد دلار بود. در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۷، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد مانی گرم اینترنشنال را به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار خریداری کند. این دو شرکت تصمیم گرفتند در نهایت این معامله را فسخ کنند.

در سپتامبر ۲۰۱۷، انت فایننشیال با سی‌کی‌هاتچیسون هولدینگ مشارکت کرد تا یک خدمات کیف پول دیجیتالی را در هنگ‌کنگ راه‌اندازی کند. در سال ۲۰۱۸، این شرکت یک خدمات پول نقد بر مبنای بلاکچین راه‌اندازی کرد که امکان انتقال پول نقد در زمان واقعی را بین افراد در هنگ‌کنگ و فیلیپین فراهم می‌کرد. پس از آن این شرکت حدود ۱۴ میلیارد دلار سرمایه جذب کرد و به گفته تایمز آو ایندیا به بزرگ‌ترین شرکت خصوصی که سرمایه زیادی کسب کرده‌است، تبدیل شد.

این شرکت علی پی، بزرگ‌ترین پلتفرم پرداخت‌های آنلاین و همراه در دنیا و نیز یو بائو، بزرگ‌ترین صندوق بازار پول را اداره می‌کند. به علاوه یک سیستم رتبه‌بندی اعتبار شخص ثالث را به نام سیسام کردیت اداره می‌کند. در سپتامبر ۲۰۱۷، انت فایننشیال فناوری پرداخت از طریق تشخیص چهره خود را از طریق خدمات علی‌پی ارائه داد.

انت فایننشیال تکنولوژی

یک سال بعد، این شرکت برند انت فایننشیال تکنولوژی را برای تمام محصولات و خدمات فناورانه خود راه‌اندازی کرد.

شرکت مالی کوبی در سال ۲۰۱۵ توسط علی‌بابا و انت فایننشیال ایجاد شد. انت فایننشیال همچنین شرکت پرداخت اعتباری هوبای و بانک آنلاین مای‌بنک را اداره می‌کند. در سال ۲۰۱۵ انت فایننشیال یک پلتفرم مدیریت دارایی به نام انت فورچون را راه‌اندازی کرد. یوبائو یکی از محصولات در این پلتفرم است. انت فورچون هزاران محصول را از بیش از ۸۰ موسسه بودجه چین ارائه می‌دهد.

در ژوئن ۲۰۱۷، انت فورچون یک پلتفرم خدمات به نام فورچون اکانت را راه‌اندازی کرد که به موسسات مالی امکان می‌دهد محتوا را منتشر کرده و محصولات مالی خود را از طریق این پلتفرم به فروش برسانند.

در همان سال انت فایننشیال رتبه ششم را در فهرست «دنیا را تغییر دهید» فورچون قرار گرفت و به خاطر تاثیر مثبت انت فارست روی محیط زیست به شهرت رسید. این شرکت به کاربران خود امکان می‌دهد تا از طریق اقدامات خود در دنیای واقعی «امتیازهای انرژی» را جمع‌آوری کنند تا از آن برای رشد درختان واقعی و مجازی استفاده کنند.

انت فایننشیال و شرکای آن تاکنون ۱۰٫۲۵ میلیون درخت کاشته‌اند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.