عطای این مشتری‌ها را به لقایشان ببخشید

0

متاسفانه تمام جنبه‌های داشتن مشتری مثبت نیست و در برخی موارد بهتر است به جای ادامه رابطه کاری، آن مشتری را کنار بگذارید. هر رابطه‌ای با مشتری پستی‌ها و بلندی‌هایی دارد و شما نباید فقط به این دلیل که با مشکلاتی مواجه می‌شوید، مشتری را پس بزنید. در این شرایط باید چه کار کرد؟ در اینجا به شش نشانه می‌پردازیم که به شما می‌گویند چه زمانی وقت این کار فرا رسیده است:

۱. مشتری بیشتر از مدت زمانی که ارزشش را دارد، وقت شما را می‌گیرد.

اگر تمام روز به فکر کمک به دیگران باشید، درنهایت کسب‌وکار خود را خراب کرده‌اید. برای رسیدن به موفقیت باید درآمد شما بیشتر از خرجتان باشد. اگر بیش‌ازحد برای یک مشتری وقت بگذارید و روی آن سرمایه‌گذاری کنید، با مشکل مواجه خواهید شد.

۲. مشتری روی کار شما مسلط شده است یا پیشنهاد‌های شما را زیر پا می‌گذارد.

شما متخصص هستید. مشتری شما ممکن است برند خود را بهتر از شما بشناسد، اما وقتی صحبت از کار می‌شود، این شما هستید که راهبردها و بهترین اقدامات لازم را می‌شناسید تا بتوانید کار را به‌خوبی پیش ببرید. اگر احساس کردید که مشتری دارد شما را مدیریت می‌کند یا به توصیه‌های شما گوش نمی‌دهد، بهتر است این رابطه را قطع کنید.

۳. احترام وجود ندارد.

هر رابطه‌ای بر پایه احترام متقابل ایجاد می‌شود و وقتی این احترام از بین برود، دیگر نباید رابطه را ادامه داد. در کسب‌وکار نیز همین‌طور است.

۴. ارتباط کمی وجود دارد.

برای اینکه رابطه با مشتری موفقیت‌آمیز باشد، باید خطوط ارتباطی خود را به طور متقابل مشخص کنید. باید به طور منظم به اخبار، به‌روزرسانی‌ها و پرسش‌ها دسترسی داشته باشید و مشتری نیز باید پاسخگو باشد.

۵. رابطه در حال پیشرفت نیست.

اگر احساس کردید مکالمات و روابط شما با مشتری بهبود نیافته یا از ابتدا درست نبوده است، باید آن مشتری را کنار بگذارید.

۶. شما نمی‌توانید کار با مشتری را تحمل کنید.

این مهم‌ترین نشانه در فهرست ماست. این مورد را اکثر افراد نادیده می‌گیرند زیرا برای کسب درآمد بیشتر به تجربیات شخصی خود در این زمینه توجه نمی‌کنند. اینجا شما مسئول هستید، بنابراین اگر از کار با یک مشتری خاص متنفرید، به این شکنجه خاتمه دهید و با او دیگر کار نکنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.