عصر جدید به روایت هایکی ریسانن

0

هایکی ریسانن از مدیران شرکت امفیت (Emfit) یکی از نام‌های مطرح در صنعت گجت‌های پوشیدنی است. او در مصاحبه‌ای درباره این دستگاه‌های می‌گوید.

  •  ممکن است کمی درباره مشارکت شرکت‌تان در حوزه دستگاه‌های پوشیدنی توضیح دهید؟

ما تولیدکننده حسگر هستیم، اما با تمرکز روی فناوری سلامت محصولات دیگری را نیز تولید می‌کنیم که همگی حسگرهایی با کاربری‌های مختلف است. ما روی تشخیص تشنج برای مراقبت از افراد مبتلا به صرع، کنترل اشغال تخت و خروج برای جلوگیری از افتادن در مراقبت از سالمندان و اکنون نیز نظارت بر ریکاوری ورزشکاران تمرکز داریم. قصد دارید چه محصولاتی را در نمایشگاه‌های اخیر در سانفرانسیسکو و هنگ‌کنگ به نمایش بگذارید؟ ابتدا می‌خواهیم Emfit QS را معرفی کنیم که برای ریکاوری و بهبود وضعیت سلامت، خستگی، کیفیت خواب در ورزشکاران و افراد علاقه‌مند به بالا بردن کیفیت زندگی خود طراحی و ساخته شده است. به‌علاوه دستگاه Safebed Cloud  را به معرض نمایش خواهیم گذاشت که در آن از همان سخت‌افزار و پایگاه کد در سرورهای ما استفاده شده است. اما به‌گونه‌ای طراحی و سفارشی‌سازی شده است که بتواند به زندگی ایمن افراد سالمند کمک کند.

  •  شرکت شما روی کیفیت خواب متمرکز شده است. مهم‌ترین پیشرفت‌های فناورانه در این حوزه چه بوده است؟

در واقع ما روی تجزیه و تحلیل ریکاوری تمرکز کرده‌ایم تا کیفیت خواب؛ ریکاوری و بازیابی انرژی دلیل خوابیدنمان است و اگر انرژی ما هر روز به اندازه کافی بازیابی نشود، تاثیر منفی روی سلامتمان می‌گذارد. یکی از قابلیت‌های اصلی این دستگاه آن است که می‌تواند نوسانات ضربان قلب را در طول شب تجزیه و تحلیل کند. یکی از ویژگی‌‌های مهم این دستگاه آن است که نیاز نیست آن را بپوشید یا برای اندازه‌گیری از یک تلفن استفاده کنید.

  •  به نظر شما در چند سال آینده بازار دستگاه‌های پوشیدنی چگونه خواهد بود؟

ما در حال حاضر در آغاز راه هستیم، در آینده بیشتر روی داده‌های سلامت و ترکیب این داده‌ها تمرکز خواهد شد؛ برای مثال ترکیب تحلیل‌ نوسانات ضربان قلب در هر شب با ردیابی فعالیت روزانه، مانند ورزش، کار و تغذیه. به‌علاوه معتقدیم که می‌خواهیم جمع‌آوری داده‌های مربوط به حالات و احساسات شخصی خود و نحوه اثرگذاری آن روی ما و سلامت خود را شروع کنیم. در حال حاضر درباره دستگاه‌های پوشیدنی صحبت می‌کنیم اما این واژه محو خواهد شد و جای خود را به چیزی خواهد داد که دلیل اصلی این تلاش‌های ماست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.