شرکت‌های هنگ‌کنگی به سمت تجزیه و تحلیل داده‌ها

0

یک اتصال اینترنت پرسرعت برای ورود شرکت‌ها به عصر دیجیتال کافی نیست؛ همانطور که ناکامی شرکت‌های هنگ‌کنگ در ایجاد شراکت‌های دیجیتال پرسود با سایر شرکت‌ها به این معناست که این شهر از نظر کاربرد فناوری‌های دیجیتال و آنلاین برای تقویت کسب‌و‌کار از سنگاپور عقب است.

در یک نظرسنجی که توسط واحد هوش اقتصادی انجام گرفت و شرکت ارتباطات Telstra کمیسیون آن را بر عهده داشت، هنگ‌کنگ در آسیا رتبه چهارم را کسب کرد و از نظر تحولات دیجیتالی که به معنای استفاده از فناوری دیجیتال برای تقویت پروسه‌ها و مدل‌های عملیاتی است، بعد از سنگاپور، کره‌شمالی و ژاپن قرار گرفت.

دارین وب، مسئول ارشد و مدیر Telstra در شمال شرق آسیا، می‌گوید: «هنگ‌کنگ نیز زیرساخت دیجیتال بسیار خوبی دارد… با وجود شراکت‌ها، این اکوسیستمی که شرکت‌های هنگ‌کنگ با دولت، با یکدیگر، در برون مرز و با سایر کشورها ایجاد کرده است، می‌تواند کمی پیشرفت کند.»

EIU از ۶۶۰ مدیر اجرایی ارشد در ۱۱ بازار آسیایی در تمام شش صنعت و نیز ۲۱۰ مدیر اجرایی در انگلستان، آمریکا و استرالیا نظرسنجی کرده است تا یک مقایسه انجام دهد. سنگاپور تنها بازار آسیایی بود که با سه کشور غربی دیگر رقابت می‌کرد و پس از آمریکا و قبل از انگلستان و استرالیا قرار گرفته بود.

کشورها و مناطق از نظر زیرساخت دیجیتال، سرمایه انسانی و ارتباط صنایع رتبه‌بندی شدند تا اولین شاخص تحولات دیجیتال آسیایی تهیه شود.

در این نظرسنجی، زیرساخت دیجیتال به معنای دسترسی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضریب نفوذ پوشش ۴G و تلفن هوشمند بود. ارتباط صنعت عبارتست از دسترسی به داده باز، همکاری بین شرکت‌ها و دسترسی به تجارت الکترونیک.

کشور چین به طور کلی در مقام هفتم قرار گرفت.

در این نظرسنجی مشخص شد که ۹۳ درصد از پاسخ‌دهندگان زیرساخت یک کشور را برای تحول دیجیتال شرکت آنها مهم دانستند و ۷۴ درصد گفتند که سرمایه‌گذاری در تحولات دیجیتال ارزش آنها را تایید کرده است.

هنگ‌کنگ پس از سنگاپور و کره شمالی از نظر زیرساخت دیجیتال رتبه سوم را کسب کرد، اما این شهر از نظر ارتباطات صنعتی رتبه پنجم را به دست آورد.

نیمی از پاسخ‌دهندگان هنگ‌کنگی گفتند که از مشارکت در جوامع نوآوری باز که داده‌ها و ایده‌ها را بین شرکت‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی به اشتراک می‌گذارند، سود برده‌اند. با این حال، EIU گفت که برخی ‌شراکت‌های دیجیتال در هنگ‌کنگ در واقع روابط خرید و فروش بوده است.

تحقیقات نشان داده است که شرکت‌های هنگ‌کنگ به سمت تجزیه و تحلیل داده‌ها سوق داده شده‌اند و ۵۷ درصد گزارش دادند که شرکت‌های آنها از تجزیه و تحلیل داده به طور چشمگیر استفاده می‌کنند و ۴۳ درصد از آنها گفتند که در آینده بیشتر روی این قسمت تمرکز خواهند کرد.

چارلز راس، ویراستار ارشد بخش رهبری فکری EIU در آسیا، گفت که شرکت‌ها در آسیا از تجزیه و تحلیل داده استفاده می‌کنند اما در گذشته آنها از ابزارهای سنگین‌تری نسبت به همتایان اقتصادی خود در کشورهای غربی استفاده می‌کردند که این یک نشانه مثبت برای شرکت‌های آسیایی است و نشان می‌دهد که آنها خود را به سطح شرکت‌های غربی رسانده‌اند.

در این نظرسنجی هنگ‌کنگ از نظر سرمایه انسانی رتبه سوم را کسب کرد، اما محققان معتقد هستند که هنوز چالش‌هایی در جذب نیرو برای حوزه‌های جدید وجود دارد.

به گفته محققان، پیدا‌کردن کارمندان محلی که از مهارت‌های لازم برای بازاریابی دیجیتال یا برنامه‌نویسان کامپیوتری که نوآوری داشته باشند، بسیار مشکل بود و شرکت مجبور می‌شد به فکر برون‌سپاری برخی از امور فناوری اطلاعات به ویتنام باشد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.