سپیدار همکاران سیستم، نرم‌افزار مالی استارتاپ‌ها

1

شما یک استارتاپ هستید و بالاخره بعد از مدت‌ها تلاش توانسته‌اید کسب‌وکار خود را ایجاد کنید. شناسایی بازار هدف و شرایط محیطی نیاز به دانشی فراتر از مدیریت یک تیم کوچک دارد. گاهی یک نفر باید بتواند سکان کشتی را در خلاف جهت باد هدایت کند تا شما را به مقصد نزدیک‌تر کند.

استارتاپ‌ها هم به علت ذات چابکی و جوانی باید بتوانند مسیر پیچیده رشد و در نهایت سودآوری را عاقلانه طی کنند. درآمد، بدهی، سود، زیان، هزینه، سرمایه، صورت‌حساب‌های مالی، مالیات، بیمه، حقوق و دستمزد و … جز واژگانی هستند که در آغاز کار برای هر مدیر جوانی ممکن است سنگین به‌نظر آیند.

مباحث مالی، موضوعی تخصصی است که نیاز به دانش حسابداری دارد. استارتاپ‌ها هم‌‎زمان با پیدایش یک طرح یا ایده باید بتوانند یک دودوتا چهارتای کسب‌وکاری کنند. اما مدیران جوان و پرمشغله گه‌گاهی از اهمیت آن غافل می‌شوند و آنجاست که قدمی اشتباه را در مسیر کاری خود می‌پیمایند.

بر اساس یک نظر سنجی از ۶۹۹ کسب‌وکار کوچک در ایالت متحده،  چالش‌های مهم استارتاپ‌ها پس از جذب نیروی انسانی کارآمد، تهیه تکنولوژی‌های روز در زمینه حسابداری و مدیریت ارتباط با مشتری است.

نرم‌ افزار مالی نقش محوری را در استارتاپ‌ها ایفا می‌کند. تهیه این نرم‌افزارها از همان ابتدای فعالیت برای هر کسب‌وکاری ضروری است.

نیازهای حسابداری استارتاپ‌ها، در مراحل رشد، جذب سرمایه و درآمدزایی است. بدین ترتیب، اکثر استارتاپ‌ها در ابتدای کار با نرم‌افزارهای حسابداری بر روی امکانات زیر متمرکز می‌باشند.

  • مدیریت حسابها: این موارد بخش کلیدی هر نرم‌افزار حسابداری هستند. این نرم‌افزارها با امکاناتی که دارند، فرآیند ثبت حساب‌ها را به صورت خودکار ثبت می‌کنند.
  • مدیریت دریافتیها و پرداختیها: این ابزارها برای همه شرکت‌ها از جمله استارتاپ‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. زیرا آن‌ها به دنبال سرمایه گذاران هستند. سرمایه‌گذاران به مواردی مانند سودآوری، درآمدزایی و گزارشات دریافت و پرداخت نگاه می‌کنند و این ابزارها در ابتدای کار به مدیریت دریافت، پرداخت‌ و دیگر فعالیت‌های مرتبط کمک می‌کنند.
  • خدمات مشتریان، ارتباطات و تیکتهای پشتیبانی: با توجه به طبیعت استارتاپ‌تان، ممکن است از کانال‌های مختلف با مشتریان در ارتباط باشید: تلفن، ایمیل، وب سایت و… بنابراین یک نرم‌افزار حسابداری باید بتواند فرآیند‌های مالی تمامی کانال‌های ارتباطی با مشتریان را حفظ و کنترل کند. 

توصیه‌های مالی ویژه استارتاپ‌ها

۱٫ یک مشاور مالی و حسابدار را در تیم خود داشته باشید

گاهی استارتاپ‌ها به لحاظ محدودیت‌هایی که دارند؛ نمی‌توانند یک کارمند حسابداری و یا یک مشاور مالی تمام‌ وقت را استخدام کنند؛ در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم به صورت پاره‌وقت و یا قراردادی با این افراد همکاری کنید. 

از نظر مالی با اطمینان می‌توان گفت که ارزشش را دارد کارمندی مسلط به دانش حسابداری و مالی را استخدام کنید. حسابداران می‌توانند به شما کمک کنند آن حوزه‌هایی از کسب‌وکار که از نظر مالی درست کار نمی‌کنند، شناسایی کنید و امکان حداکثر کردن سودتان را هم فراهم می‌کنند.

شرایط پیچیده بازار، عدم آشنایی کامل به قوانین مالی و مالیاتی و پیچیدگی محاسبات حسابداری نیاز به مشاورانی دقیق در زمینه حسابداری و مالی دارد؛ بنابراین حضور یک حسابدار و مشاور مالی در تمامی شرکت‌ها به ویژه استارتاپ‌ها توصیه می‌شود.

۲٫ نوع سرمایه‌گذاری را مشخص کنید؛ وام یا شتابدهنده؟

استارتاپ‌ها برای سرپاشدن به سرمایه نیاز دارند. تا وقتی که کسب‌وکارتان به سود ‌دهی برسد و از همان مقدار سود عملیات‌هایتان را به سرانجام برسانید، باید مطمئن شوید منابع مالی لازم برای پوشش تمام هزینه‌های عملیاتی، تولید و بازاریابی کسب‌وکار کوچک‌تان را تضمین کرده‌اید.

اگر درصدد هستید وام دریافت کنید؛ تمام گزینه‌هایی که بانک‌ها به صاحبان استارتاپ‌ها ارائه می‌دهند را بررسی کنید تا با انتخاب بهترین بانک برای برنامه‌ی مالی کسب‌وکارتان، تصمیمات درست بگیرید.

اگر می‌خواهید با سرمایه‌گذار خاصی همکاری کنید؛ شرایط همکاری را به‌طور کامل بسنجید و از تمامی جزییات تسهیلات سرمایه‌گذاری، شرایط اشتراک‌گذاری سهام و تصمیمات مالی و مدیریتی مطلع باشید.

۳٫ شرایط تبادل با مشتریان را مشخص کنید؛ پول نقد یا چک؛ کدام را قبول می‌کنید؟

 باید تصمیم بگیرد از مشتریان‌تان پول نقد یا چک یا ترکیبی از این دو را قبول می‌کنید. مبادلات نقدی برای کارهای روزمره ساده‌تر از همه است، اما ردگیری آنها در دوره‌های طولانی‌تر دشوار می‌شود. معامله با پول نقد، تامین جریان نقدی ورودی به شرکت‌تان را با مشکل مواجه می‌کند.

اگرچه قبول چک باعث اطمینان از مدیریت مالی درون کسب‌وکار می‌شود، اما ممکن است چک‌های بی‌محل، شما را گرفتار مسائل مختلفی با بانک کنند.

۴٫ نرم افزار حسابداری متناسب با استارتاپ‌ها تهیه کنید.

نرم‌افزارهای حسابداری از لحاظ چابکی و انطباق با استانداردهای روز باید متناسب با ابعاد استارتاپ‌ها باشند. در استارتاپ‌ها دو مسئله رشد و تکنولوژی مطرح است و نرم‌افزاری که بتواند این دو نیاز را پاسخ دهد؛ مورد قبول است.

اما امکانات دیگری مانند راحتی کاربری و یادگیری آسان برای مدیران جوان، خالی از لطف نیست. از دیگر امکانات پیشرفته سیستم‌های حسابداری می‌توان به مدیریت حساب‌ها، انطباق با استانداردهای حسابداری، گزارشات مدیریتی و تکمیلی، مدیریت دریافت و پرداخت و حقوق و دستمزد اشاره کرد. 

بحث‌های مربوط به مالیات، دارایی و بیمه از دیگر موضوعات مهمی است که استارتاپ‌ها برای مدیریت آن به یک نرم افزار مالی مطمئن و قدرتمند نیاز دارند.

انتخاب نرم‌ افزار حسابداری استارتاپ‌ها در میان انواع گزینه‌ها ممکن است کمی سخت به‌نظر برسد؛ ما در این مطلب سعی میکنیم بخشی از ویژگی‌ها و امکانات نرم ‌افزار حسابداری سپیدار همکاران سیستم را به شما معرفی کنیم؛ که تا به امروز توانسته اعتماد تعداد قابل توجهی از استارتاپ‌های مطرح کشور را به خود جلب کند.

سپیدار چیست؟

نرم افزار سپیدار محصول شرکت سپیدار سیستم (عضو گروه شرکت‌های همکاران سیستم) است که در سال ۸۸ به بازار عرضه شده و نیازهای مالی و حسابداری شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها را پوشش می‌دهد. تا به امروز بیش از ۲۳ هزار شرکت با استفاده از نرم افزار سپیدار همکاران سیستم، فرآیندهای مالی و حسابداری خود را مدیریت کرده‌اند.

با سپیدار، حساب‌های خود را مدیریت کنید

نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار با ارائه سیستم‌های جامع حسابداری، دریافت و پرداخت، مشتریان و فروش، انبار، حقوق و دستمزد و دارایی ثابت برای انواع شرکت‌های خدماتی، پیمانکاری، بازرگانی و تولیدی، راهکارهای مالی خاصی را در نظر گرفته است.

حسابداری خود را به سپیدار بسپارید

دقت و صحت اطلاعات، گزارشات جامع مدیریتی، انطباق با آخرین تغییرات و استانداردهای روز مالی و ارائه خدمات پشتیبانی و آموزشی در کنار سادگی کاربری از دیگر امکاناتی است که سپیدار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ارائه گزارشات دقیق و متنوع از وضعیت استارتاپ‌تان به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات کافی برای جذب سرمایه را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهید.

تخفیف ۵۰ درصدی سیستم حسابداری سپیدار ویژه استارتاپ‌ها

سپیدار سیستم در راستای حمایت از استارتاپ‌ها، در طرحی ویژه، امکانات زیر را به تمامی شرکت‌های نوپای استارتاپی ارائه می‌دهد:

  1. ۵۰ درصد تخفیف سیستم حسابداری نرم افزار سپیدار همکاران سیستم
  2. یکسال پشتیبانی رایگان پس از خرید نرم افزار
  3. دعوت برای حضور رایگان در سمینارهای آموزشی با موضوعات مرتبط در حوزه مدیریت کسب‌وکار و مدیریت مالی

برخی از امکانات سیستم پایه حسابداری سپیدار

  • امکان درج انواع کدینگ پیش فرض تولیدی، خدماتی، بازرگانی و پیمانکاری 
  • امکان ثبت دفاتر قانونی به ساده‌ترین روش ممکن 
  • امکان عملیات پرحجم پایان سال مالی به صورت اتوماتیک 
  • امکان گزارش گردش حساب و مانده حساب را در تمامی سطوح، به تفکیک دلخواه 
  • امکان پیوست ضمائم به اسناد حسابداری
  • امکان تبدیل ارزهای مختلف به ارز پایه در عملیات تجاری و صدور سند تسعیر ارز
  • امکان اطلاع از ویرایش یاحذف اسناد حسابداری از طریق پیامک 

خود را با آخرین تغییرات منطبق کنید

شما می‌توانید تمام گزارش‌های مورد نیاز برای ارائه به مراجع قانونی را طبق آخرین تغییرات قانونی، راحت و سریع تهیه کنید. گزارش‌هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده (VAT)، مالیات حقوق، گزارش‌های خرید و فروش فصلی و بیمه تامین اجتماعی در سپیدار وجود دارد و هر تغییری در آنها به سادگی و از طریق کلاب مشتریان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

به راحتی گزارش‌های دلخواه خود را تهیه کنید

با استفاده از گزارش‌های مروری و نمودارهای مدیریتی سپیدار به راحتی می‌توانید گزارش‌های دلخواه خود را تهیه کرده و از آخرین وضعیت کسب‌وکار خود مطلع شوید. خروجی‌های متنوع از قبیل Word, Excel Pdf, Text امکان استفاده از این گزارش‌ها را در سایر قالب‌ها فراهم می‌کند.

دموی سپیدار همکاران سیستم

اگر شما تمایل دارید از طرح ویژه سپیدار سیستم برای استارتاپ‌ها مطلع شوید و دموی سیستم‌های سپیدار را به صورت رایگان مشاهده کنید؛ می‌توانید از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت نمایید: www.sepidarsystem.com/startup

۰۲۱۸۱۰۲۲۸۸۸

۱ دیدگاه
  1. نرگس احمدزاده می‌گوید

    سپیدار برای کسب و کارهای نوپا خیلی خوبه . من یه سایت فروشگاهی دارم، از سپیدار استفاده می کنم. البته باید بعضی از بخش هاش رو بهتر کنند یا امکانات بیشتری اضافه کنند. ولی واقعاً تو این بازار مناسب ترینه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.