سامسونگ چگونه کارمندانش را هایلایت کرد

0

تمرکز سامسونگ ‌روی خلاقیت و نوآوری به خوبی در نظام فرهنگی این شرکت قابل مشاهده است و این نکته، کلید اصلی شکل‌گیری و تکامل استراتژی اعطای مزایا به کارمندانش است. اشتغال، یکی از ابتدایی‌ترین و واضح‌ترین اهداف یک شرکت رقابتی، در راستای به‌کارگیری کارمندان است. در چند سال اخیر کمپانی سامسونگ برای اشتغال صحیح و موفق و همچنین کنترل کارمندان از ابزار و تکنولوژی خود بهره گرفته است. 

تس اسمایلی، معاون ارشد بخش منابع انسانی شرکت سامسونگ‌ می‌گوید: «ما مشغول به کار در محیطی رقابتی و در حال تعامل با افراد و شرکت‌های متفاوتی هستیم. این موضوع خود به‌تنهایی می‌تواند باعث جذب استعدادهای زیادی از نقاط مختلف دنیا شود، اگرچه که در همین اثني تعدادی نیز از شرکت ما جدا شده و به شرکت‌های رقیب پیوسته‌اند. ما برای بهترین بودن می‌بایست محیط کار جذاب و خلاقانه‌ای را برای کارمندان مهیا و آنان را تشویق به کار در این محیط کنیم. ما می‌توانیم بهترین مزایا و امکانات جهان را برای کارمندانمان فراهم کنیم اما اگر این چیزی نباشد که کارمندان می‌خواهند، پس کاری بیهوده است. سامسونگ از نیروی کار بسیار متنوعی برخوردار است و همواره تلاش کرده تا آنچه کارمندان را خوشحال می‌کند، فراهم و آنان را به ادامه راه و تلاش روز‌افزون تشویق کند.

سامسونگ از سال ۲۰۱۲ مزایای متنوعی را کلید زده است که در نتیجه آن، این شرکت امروز به مرحله‌ای رسیده که بالغ بر ۹۵درصد از کل ۱۶۰۰ کارمند آن در پورتال آنلاین مزایای سامسونگ ثبت‌نام کرده‌اند. این رقم در سال ۲۰۱۳ برابر ‌با ۸۷درصد بود که نشان از رشد چشمگیر علاقه‌مندی کارمندان به این برنامه است. پیش از شروع برنامه اهدای مزایا، سامسونگ در پی یافتن راهی مناسب جهت عرضه‌ این مزایا بود. برای حل این مشکل، سامسونگ پیشنهادهاي خود را در قالب یک نظر‌سنجی با عنوان «مزایای متنوع» به کارمندان خود عرضه کرد و نظر آنان را درباره اینکه یک شرکت علاوه بر حقوق ماهیانه، چه مزایای دیگری را نیز می‌تواند به کارمندان خود عرضه کند، جویا شد.

جوانا بین، مدیر نمایندگی‌های سامسونگ در بریتانیا و ایرلند،عقیده خود را اینطور بیان می‌کند: «ما به دنبال فراهم‌کردن مجموعه‌ای از مزایا بودیم که برای کارمندان مفید و کارآمد باشد. این مجموعه می‌بایست به هر کارمند امکان انتخاب بیشتری از گزینه‌های پیشنهادی را می‌داد.» برای مثال، این شرکت هزینه‌ای که برای عضویت در یک باشگاه ورزشی مورد نیاز بود را به کارمندان پرداخت می کرد. اما پس از چندین بازرسی دریافت که همه کارمندان از باشگاه ورزشی استفاده نمی‌کردند. بنابراین کارت عضویت باشگاه برای این افراد هیچ مزیتی به شمار نمی‌آمد. برای برطرف‌کردن این ناعدالتی، سامسونگ یک برنامه به نام جیم فلکس  تدوین کرد که در آن علاوه بر تخفیف گرفتن از باشگاه‌ها برای عضویت کارمندان، چندین باشگاه  اختصاصی برای افراد خود و در محل کار تاسیس کرد تا علاوه بر مهیا کردن این مزیت، آنان را به ورزش تشویق کند.

بین همچنین افزود: «بعد از ایجاد این برنامه مدیریت بسیار آسان‌تر شده است زیرا هدف اصلی ما، اعطای گزینه‌های بیشتر برای انتخاب به کارمندان بود‌ که ما توسط این برنامه تازه توانستیم ‌به آن دست یابیم.»

سامسونگ در راستای گسترش برنامه‌های رفاهی شرکت خود، در سال ۲۰۱۳  به صورت رسمی برنامه‌ای با عنوان هایلایت را آغاز کرد. هایلایت به شرکت سامسونگ این امکان را می‌داد تا تمامی مزایای خود را از طریق یک پورتال آنلاین به کارمندان خود ارائه دهد. با افزایش مشارکت کارمندان در این پورتال، امروز‌ ۸۶درصد از آنان باور دارند که برنامه ‌‌هایلایت در انتخاب بهترین مزایا به آنان کمک بسیاری کرده است.

بین همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «زمان زیادی برای گنجاندن تمامی مطالب در این پورتال صرف شده است. ما تلاش کردیم تا علاوه بر معرفی امکانات رفاهی در این پورتال، توضیحی از ارزش سرمایه‌گذاری افراد در هریک از مزایا بیاوریم‌ تا از این طریق کارمندان با خیال آسوده‌تری موارد مورد نیاز خود را انتخاب ‌کنند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.