زودشور با سرمایه‌گذارهای عمانی به توافق رسید

0

محمد رهی، بنیانگذار استارتاپ زودشور گفت مذاکرات این استارتاپ برای ورود به بازار عمان پایان یافته و با قراردادی که با یک سرمایه‌گذار فعال در این کشور عربی به امضا رسیده، زودشور فعالیت خود را در عمان آغاز خواهد کرد.

رهی گفت: «زمانی که ما زودشور را به عنوان یک استارتاپ در ایران راه‌اندازی کردیم، در تهیه بیزینس‌پلن به رقبای خارجی پرداختیم و تحقیقات بازاری را در مورد کشور‌های همسایه ایران انجام دادیم. کشور‌هایی مثل دوبی، ترکیه و قطر که این خدمات را داشتند ولی کشور‌هایی مثل آذربایجان، عراق و عمان کشورهایی بودند که سرویس خشکشویی آنلاین نداشتند. در پی جذب سرمایه برای زودشور بودیم که پیشنهاد راه‌اندازی زودشور در کشور عمان از سمت یکی از دوستان مطرح شد، راجع به عمان تحقیقاتمان را بیشتر کردیم، کشوری ثروتمند با کمتر از ۵ میلیون جمعیت که بیش از ۵۰درصد این جمعیت مهاجر هستند.»

بازار عمان

رهی درباره دلایل گسترش فعالیت زودشور در عمان هم تاکید کرد: «در حوزه استارتاپ و راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای حوزه آی‌تی  هم کشور عمان در نظر دارد سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام دهد ‌‌و امسال هم تبلیغات زیادی را برای نمایشگاه comex که در اسفند‌ماه برگزار می‌شود، کرده‌. نرخ نفوذ تلفن همراه هوشمند در عمان حدود ۷۰ درصد است. بیش از ۶۰ درصد جمعیت عمان را مردان تشکیل می‌دهند و میانگین سنی هم زیر ۳۰سال و کشوری جوان است. ریال عمان جزو گران‌ترین ارزهای دنیاست و امروز هر ریال عمان حدود ۳۵ هزار تومان است. در حوزه خشکشویی اما، هیچ سرویس خشکشویی آنلاینی در عمان وجود ندارد ولی تعداد زیادی خشکشویی و خشکشویی صنعتی هستند که سرویس‌دهی می‌کنند و فرهنگ خشکشویی بسیار در این کشور جا افتاده است.»

رهی اضافه کرد ممکن است با توجه به بحث‌های تحریم با برندی جدید و متفاوت در عمان فعالیت کنند اما تاکید کرد که زیرساخت‌های فنی و بیزینس‌مدل آنها تفاوتی نخواهد کرد.

رهی در پایان توصیه‌ای هم به استارتاپ‌هایی که به فکر گسترش فعالیت خود هستند، کرد و گفت: «به طور کل من به همه ‌دوستانی که در اکوسیستم استارتاپی فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌کنم به گسترش فعالیت خود در کشور عمان هم فکر کنند و از این فرصت استفاده کنند.»

این مطلب را هم بخوانید: گفتگوی صنف با استارتاپ‌های خشکشویی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.