بازاری برای رسیدن به طلا

دنیته، استارتاپی برای استارتاپ‌ها

0

داستان استارتاپ‌ها، داستان تغييرات هر روزه و حتي لحظه‌اي است. آنهايي که در اين فضا کار مي‌کنند، به خوبي مي‎دانند بايد براي هر اتفاق و هر تغييري آماده باشند. از جمله تغيير در مکان و فضاي کاري و کم و زياد شدن نفرات.

در دنیای امروز تکنولوژی ایران، همه می‌گویند ما agile هستیم! خب، این خیلی اتفاق خوبی است اگر واقعا رخ داده باشد؛ اما این چابکی که همه از آن حرف می‌زنیم، آیا تنها باید هنگام ساختن محصول باشد و در زمان اسپرینت بستن؟ من اینطور فکر نمی‌کنم. چابکی از همان ابتدا باید عادت همیشگی یک تیم و در همه مراحل ساخت باشد (البته به جز زمان غذا خوردن!)

حالا سرعت شروع به کار استارتاپ‌ها دیگر دارد ساعتی می‌شود و رقابت در این زمینه بسیار داغ شده است، پس هرچه سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر عمل کنیم، احتمال موفقیت خودمان را بالاتر برده‌ایم. شاید مثل سریال startup بتوانید خودتان دفتر را تمیز کنید، رنگ بزنید و حتی دکور کنید (یادتان نرود یک فوتبال‌دستی هم بخرید!) اما میز و مبلمان اداری و پارتیشن را که دیگر نمی‌توانید خودتان بسازید (یا به عبارت دیگر، چرخ را دوباره اختراع نکنید)!

یکی از ابتدایی‌ترین مراحل راه‌اندازی یک استارتاپ پس از طی‌کردن مراحل اولیه ایده، ایجاد زیرساخت و یک دفتر کار است. پس باید به دنبال بهترین روش برای تهیه یک سری میز و مبلمان اداری باشید که نیازهای شما را برآورده کند و در عین حال هزینه سنگینی هم برایتان نداشته باشد و وقت‌تان را هم در رفت و آمد به بازار، قیمت گرفتن و خرید و…  تلف نکنید.

با همین نگاه است که به دنیته می‌رسید. دنیته یک شرکت تولید‌کننده مبلمان اداری و منزل است اما تا اینجا، دنیته مانند دیگر کارخانه‌ها و شرکت‌های تولید‌کننده مبلمان به نظر می‌رسد. اما این مجموعه، تفاوت‌های بزرگی با دیگر رقبای خود دارد که به‌راحتی می‌توان آنها را مشاهده کرد.

  • حرفه‌ای از آغاز

نکته‌ای که در برخورد اول دنیته را از بازار سنتی مبلمان متمایز می‌کند، بازار آنلاین قوی و آسان برای کاربر است. دنیته به‌خوبی می‌داند مشتری‌هایش در خرید اینترنتی سررشته دارند و تلاش کرده تا با رابط کاربری خوب، خرید را برای مخاطب آسان کند.

کاربر به‌راحتی وارد وب‌سایت دنیته شده و با محصولات مختلف آن آشنا می‌شود. عکاسی مناسب و دقیق صنعتی از محصولات، باعث شده تا محصولات به‌خوبی به کاربر معرفی بشوند و به همین دلیل، کاربر دقیقا می‌داند در حال خرید چه محصولی است.

  • چابک‌تر از همیشه

داستان استارتاپ‌ها، داستان تغییرات هر روزه و حتی لحظه‌ای است. آنهایی که در این فضا کار می‌کنند، به خوبی می‎دانند باید برای هر اتفاق و هر تغییری آماده باشند. از جمله تغییر در مکان و فضای کاری و کم و زیاد شدن نفرات.

میز و مبلمان‌های دنیته برای این کار بسیار آماده هستند. باز و بسته‌کردن میزها و مبلمان این مجموعه، کاری آسان بوده و در زمان بسیار کمی این کار را می‌توان انجام داد. به هر حال نمی‌توان از مشکلات جابه‌جایی و بلاهایی که بر سر وسایل می‌آید، ‌هنگام بارکردن و پیاده‌کردنشان، بی‌تفاوت رد شد و برای آنها آماده نبود.

  • تمایز دنیته با رقبا

در بازار سنتی مبلمان اداری و خانگی رسم کار اینگونه است که شما به عنوان مشتری مبلمان خود را سفارش می‌دهید و تولید‌کننده آن را برای شما می‎سازد. بسته به زمان و حجم سفارش‌هایی که تولیدکننده دارد، آماده‌شدن سفارش شما بین یک هفته تا یک ماه ممکن است طول بکشد (همه ما دست‌کم یک بار تجربه خرید مبلمان به این صورت را داریم)، اما در دنیته و به دلیل مونتاژی‌بودن قطعات،  محصولات را می‌توان در تعداد بسیار بالا تولید و انبار کرد (که حجم کمی را اشغال می‌کنند).

نوع میز و مبلمان‌های دنیته که در دنیا به DIY ا(Do It Yourself) مشهور است، به دلایل مختلف سال‌هاست که در سرتاسر جهان مورد استقبال عموم قرار گرفته. به همین دلیل، فاصله‌‌ میان سفارش و دریافت این نوع مبلمان در دنیته فاصله بسیار کمی بوده و در کمترین زمان ممکن (در برخی مدل‌ها حتی یک روز کاری) مبلمان به دست مشتری می‌رسد.

کلیه محصولات به صورت بسته‌بندی‌شده در کارتن‌های مقاوم تولید و بسته‌بندی می‌شوند و به همین دلیل حمل‌و‌نقل آن آسان است و چه در زمان خرید و چه هنگام جابه‌جایی و حتی انبار‌کردن، فضای کمتری را اشغال می‌کند.

  • دنیته؛ یک استارتاپ

دنیته خود را یک استارتاپ می‌داند. این نکته‌ای است که مسعود آقابیک، یکی از بنیانگذاران دنیته، بر آن تاکید دارد. این تاکید نه یک روش تبلیغاتی بلکه بیشتر روش اجرایی است که از ابتدا در این شرکت پیاده شده است.

هرچند اغلب ما استارتاپ را تنها یک ایده حول محور وب و اپلیکیشن و کلا موضوعات مرتبط با IT  می‌دانیم، اما نوع نگرش بنیانگذاران دنیته باعث شده است از یک‌سو مجموعه به سرعت در بازار مبلمان جایی برای خود باز کند و از سوی دیگر با شناخت دقیق از نیازها و خواسته‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های مشغول به کار در حوزه تکنولوژی، محصولاتی را ارائه بدهد که هم چابکی بالایی دارند و هم دقیقا چیزی است که این شرکت‌ها می‌خواهند و به آن نیاز دارند.

  • از آغاز تا‌کنون

مسعود یکی از دو موسس دنیته است. درواقع موسسان این استارتاپ دو برادر هستند؛ مسعود و مهرداد آقابیک، هر دو اهل کرج هستند. مسعود ۳۱ ساله است و فارغ‌التحصیل رشته سخت‌افزار و مدرک MBA دارد. مهرداد ۲۹  ساله است و او هم کامپیوتر خوانده و حالا هم در رشته مدیریت تولید مشغول به تحصیل است.

هر دو برادر تا قبل از راه‌اندازی دنیته در حوزه تخصصی خودشان مشغول به کار بودند. مسعود تقریبا ۵ سال به عنوان کارشناس فروش یک کارخانه تولید مبلمان کار می‎کرد و مهرداد در بخش تولید همان کارخانه مشغول به کار بود.

برادران آقابیک این نوع مبلمان اداری را برای تولید انتخاب کردند زیرا با توجه به تجاربی که در این مدت کسب کرده بودند، به این نتیجه رسیده بودند که به دلیل افزایش سرعت زندگی، کوچک‌‌شدن فضاهای خانگی و اداری و برای آسان‌‌کردن حمل، نصب و استفاده از انواع مبلمان اداری و خانگی، DIY  بهترین سبک طراحی و تولید به شمار می‌رود و  Flat  Pack  بهترین روش برای بسته‌بندی این کالا به حساب می‌آید. به همین دلیل، دنیته نیز محصولات خود را با همین تکنیک ارائه می‌دهد.

  • هرطور مایل هستید

انعطاف‌پذیری در جزئیات، یکی از ویژگی‌های دنیته و محصولات این برند است. این انعطاف را هم در زمان خرید و سفارش محصول می‎توان به خوبی درک کرد (از لحاظ رنگ‌بندی و ابعاد، محصولات دنیته دارای تنوع خوبی هستند و به همین دلیل ‌هنگام سفارش دست‌تان تا میزان زیادی باز است) و هم در زمان استفاده از محصول (شما می‌توانید به‌راحتی ساختار و ترکیب محصولات را تغییر بدهید). درواقع، هم تیم دنیته و هم محصول آنها، هر دو قابلیت انعطاف‌پذیری و تطابق با سلیقه مشتریان را دارند.

این اتفاق به دو شکل به سود شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی است که از این مجموعه خرید می‌کنند. از یک‌سو، دست شما را در اعمال سلیقه و ایجاد یک دکوراسیون زیبا در دفتر کارتان باز می‌گذارد و می‌توانید با کمک این محصولات، محیط ایده‌آلی برای کارتان ایجاد کنید.

از طرف دیگر، از آنجایی که داشتن یک رنگ سازمانی برای ایجاد یک کسب‌و‌کار و برندسازی، یک برخورد حرفه‌ای در روند تبلیغات است، اعمال آن رنگ در موقعیت‌های مختلف، گریزناپذیر است.

این اعمال رنگ سازمانی، که معمولا در کاتالوگ‌ها و بروشورها دیده می‌شود، باید در دکوراسیون‌های مربوط به آن برند هم وجود داشته باشد. این اتفاق را می‌توان به‌راحتی با محصولات دنیته رقم زد.

معمولا میز و مبلمان‌ اداری که به شکل کارخانه‌ای تولید می‌شوند، تیپ و فرم‌های مشخصی دارند که شاید در هر دفتر و شرکتی آنها را ببینید (البته این موضوع در دنیته هم به همین شکل است) اما اگر بخواهید خاص‌تر و متفاوت‌تر باشید، می‌توانید سفارش‌های خلاقانه‌ای از لحاظ طراحی و رنگ‌بندی به دنیته بدهید و این مجموعه می‌تواند بر اساس فضای کاری و روحیه کاری شما، محصولاتی را به صورت اختصاصی برای شما طراحی و تولید کند.

  • سادگی

در طراحی‌ محصولات دنیته، یک ویژگی خاص به چشم می‌خورد که باعث‌شده این محصولات طرفدارانی داشته باشد. این ویژگی، سادگی و در عین حال مدرن و مینیمالیستی‌بودن محصولات است. این سادگی از آنجا نشأت می‌گیرد که دنیته باور دارد، محصول باید در خدمت انسان باشد و نه انسان در خدمت محصول. به همین دلیل محصولات خود را مطابق با سلیقه مخاطب‌های خود طراحی می‌کند که در اکثر موارد جوانان هستند و آنها هم، محیط اطراف خود را ساده می‌خواهند.

مسعود آقابیک نیز همواره ‌روی این مسئله تاکید دارد که نوآوری، کارایی بالا، طراحی مینیمال و چابکی، ارزش‌های کلیدی برند او هستند و همیشه تلاش کرده تا آن را در طراحی و ساخت محصولاتش اعمال کند. به همین دلیل است که این مجموعه شعار خود را اینگونه انتخاب کرده است «دنیته، مبلمان پیشرفته» و این پیشرفته‌بودن را در سه کلمه خلاصه می‌کند: سبک‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر.

  • هیچ چیز را دور نریزید

چه وسیله‌هایتان را جابه‌جا کنید و چه نکنید، به هر حال در طول زمان ممکن است آسیب‌هایی ببینند. این آسیب‌ها اگرچه جزئی هستند اما ممکن است بعضی وسیله‌ها را برای همیشه از دور خارج کنند؛ در حالی‌که اگر قطعه تعویضی برای آن وجود داشته باشد، به‌راحتی می‌توان باز هم از آنها استفاده کرد.

محصولات دنیته به دلیل ماهیت اصلی آن، یعنی تکه‌تکه‌بودن، به‌راحتی قابلیت تعویض داشته و به همین دلیل طول عمر بالاتری نسبت به محصولات مشابه دارند. در نهایت اگر هم قطعه‌ای قابلیت کار بیشتر را نداشت، می‌توانید نمونه آن را درخواست بدهید. هر چقدر هم باشد، هزینه آن کمتر از خرید یک مجموعه مبل یا میز کامل است.

  • آماده برای حضور

وقتی قرار است که در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کنیم و ایده و استارتاپ خودمان را معرفی کنیم، یکی از ‌هزینه‌های سنگین، اجاره مبلمان نمایشگاهی است که البته در هر شهر و نمایشگاهی، هزینه خاص خودش را دارد. خیلی اوقات پیش می‌آید به دلیل کمبود وقت، مجبور می‌شویم مبلمان را با هر قیمتی کرایه کنیم تا زمان نمایشگاه را از دست ندهیم؛ این اتفاق مخصوصا وقتی به شهر دیگری می‌رویم تا در نمایشگاهی حاضر باشیم، به وفور رخ می‌دهد و دردسرهای خودش را دارد، اما با کمک مبلمان‌ها و میزهای دنیته، میزان این هزینه‌ها به شکل قابل توجهی کم می‌شود و شما همیشه آماده هستید.

  • تنوع

تیم دنیته با توجه به تجربه‌های پیشین و شناختی که در این مدت از همکاری با استارتاپ‌ها به دست آورده، به خوبی نسبت به حال و هوای محیط‌های کاری این روزهای ایران شناخت پیدا کرده و به همین دلیل، در حال طراحی و ایجاد تنوع بالایی از محصولات برای پاسخ به نیازهای این محیط‌ها‌ست.

از طراحی و تولید انواع مبلمان اداری شامل‌ میزهای اداری، میز گروهی، فایلینگ‌ اداری و پارتیشن‌های اداری و همه چیزهایی که می‌خواهید برای دفتر کارتان داشته باشید، همه اینها را می‌توانید در این مجموعه پیدا کرده، به‌راحتی بخرید و سریع در اختیار داشته باشید.

  • دست به کار بشوید

یک مجموعه از میز و مبلمان دنیته را در وب‌سایت Denitte.com ببینید و انتخاب کنید، آن را سفارش می‌دهید و مبلغ آن را هم پرداخت می‌کنید و دنیته آن را برای شما می‌فرستد. اما چیزی که دریافت می‌کنید، جعبه‌های بسته‌بندی‌شده‌ای است که تعدادی قطعه‌های فلزی و چوبی کوچک و بزرگ در آن قرار دارد، همراه با بروشورهایی که طرز نصب آنها ‌روی یکدیگر را به صورت تصویری نشان می‌دهد.

نترسید، همراه با محصول، کارشناس نصب دنیته هم به آدرس شما می‌آید (البته اگر شما بخواهید) و آنها را برایتان نصب می‌کند (اما به نظرم خودتان هم می‌توانید آستین بالا بزنید و میزها را نصب کنید، هم تفریح خوبی است و هم هزینه‌تان را کم می‌کند).

  • دنیته امروز

دنیته از بهمن ماه ۹۵ کار خود را آغاز کرد و در ابتدا تنها طراحی محصولات را انجام می‌دادند و قطعات لازم را از تامین‌کننده‌های مختلف تهیه می‌کردند. در ادامه، با فروش محصولات و دریافت بازخوردهای مناسب، امکانات لازم برای تولید کامل محصولات را تهیه کرده و واحد تولید خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

مجموعه دنیته هم‌اکنون یک تیم ۳۰ نفره است ‌که به دو بخش اداری و تولیدی تقسیم می‌شوند. در حال حاضر تمام فرآیندهای طراحی، تولید، فروش و اجرای پروژه‌ها درون تیم دنیته انجام می‌شود. به گفته آنها، سرعت رشد این مجموعه در این دو سال سرعت قابل توجهی بوده و به رکورد تولید روزانه ۵۰ واحد از کالایشان رسیده‌اند و تا‌کنون بیش از ۵۰۰۰ کالا در دنیته تولید و فروخته شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.