زندگی بعد از اینستاگرام!

0

 قابلیت دوربین دیجیتال یکی از محرک‌های اصلی فروش تلفن‌های همراه در این دهه بوده است. اما فروش اینستاگرام نسبت به فیس‌بوک در سال گذشته برای صنعت اشتراک‌گذاری عکس بسیار حائز اهمیت بود.

به علاوه، این موضوع نشان داد که اولین خدمات اشتراک‌گذاری عکس تلفن‌های همراه می‌تواند یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد، و اقتصاد فروشگاه برنامه‌های کاربردی می‌تواند به‌سرعت یک شبکه اجتماعی متمرکز بر عکس را توسعه دهد به طوری که یک شرکت مانند فیس‌بوک وادار می‌شود با خرید سهام تهدیدهای موجود را خنثی کند.

در یک گزارش خبری نگاهی به صنعت اشتراک‌گذاری عکس از طریق تلفن همراه انداخته شده و داده‌ها تجزیه‌وتحلیل شده‌اند تا مشخص شود که چگونه اینستاگرام خوش‌شانس بوده و موفق شده است. به علاوه درباره رقبای در حال ظهور مانند Snapchat تحقیق صورت گرفته و نحوه استارتاپ‌های تلفن همراه و ایجاد کسب‌وکارهای وب‌محور بررسی شده‌اند.

در اینجا خلاصه‌ای از اکوسیستم اشتراک‌گذاری عکس از طریق تلفن همراه را مرور می‌کنیم:

 برنامه مشهور اینستاگرام هنوز در صدر جدول قرار دارد. به عنوان بخشی از اعلامیه قابلیت ویدئویی جدید خود در این ماه، اینستاگرام اعلام کرد که اکنون ۱۳۰ میلیون کاربر دارد، که حدود ۱۶ میلیارد عکس تا به حال به اشتراک گذاشته‌اند. این مقدار خیلی بیشتر از ۵ میلیارد اشتراک عکس است که سپتامبر گذشته فیس‌بوک اعلام کرده بود و نشان داد که ماهانه به طور میانگین بیش از یک میلیارد عکس به اشتراک گذاشته می‌شوند یا میانگین روزانه آن بیش از ۴۰ میلیون عکس است.

 اما سایر برنامه‌ها مانند Snapchat هنوز در حال پیشرفت هستند. هر روز بر تعداد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیام‌رسانی تلفن همراه که قابلیت اصلی آن‌ها اشتراک‌گذاری عکس است، افزوده می‌شود. Snapchat به طور مشخص در حوزه عکس فعالیت دارد و پایگاه کاربر آن بسیار جوان است. این شرکت اعلام کرد که کاربران آن هر روز ۲۰۰ میلیون عکس ارسال می‌کنند، این مقدار در چند ماه گذشته ۱۵۰ میلیون عکس بود. برنامه Flickr iPhone در ماه‌های اخیر شهرت پیدا کرده است، و خدمات Twitter’s Vine (فیلم‌های ۶ ثانیه‌ای) درواقع عکس نیستند، اما معمولا فیلم‌برداری شده و به همان روش عکس‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند. به لطف پشتیبانی Twitter، خدمات Vine در سه ماه گذشته در ۱۰ برنامه برتر دنیا جای گرفت و در حال حاضر ۱۳ میلیون بار دانلود شده است.

 روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در حوزه برنامه‌های دوربین وجود دارد. اینستاگرام اولین برنامه عکس دارای فیلترهای مختلف نبود و آخرین آن‌ها نیز نخواهد بود. با یک نگاه به فروشگاه برنامه‌های آیفون می‌توان فهمید که هزاران نوع برنامه‌های دوربین مختلف وجود دارد که هریک ابزارهای مختص به خود را دارند و برخی از آن‌ها بدون جلوه‌های اجتماعی هستند. دسته‌بندی‌های مختلف کسب درآمد عبارت‌اند از برنامه‌های پولی و دارای نسخه آزمایشی رایگان با یک‌بار خرید برای بازگشایی قفل قابلیت‌ها، برنامه‌های رایگان در خدمات مبتنی بر وب پولی یا دارای نسخه آزمایشی رایگان، برنامه‌های رایگانی که برای ایجاد یک شبکه اجتماعی طراحی شده‌اند، و خدمات پشتیبانی‌شده توسط تبلیغات و خدمات اشتراکی.

 برندهای مختلف درمی‌یابند که چگونه باید وارد عمل شوند. بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی به تصویر یا عکس مربوط می‌شوند. این نوع فعالیت‌ها اگر به طور ویروسی منتشر شوند، می‌توانند ارزش برنامه را به طور غیرقابل‌باوری افزایش دهند بدون اینکه مانند روش‌های سنتی پول زیادی برای تبلیغات خرج شود. برای مثال اینستاگرام محیطی را ایجاد کرده که برندها می‌توانند پیروهای زیادی داشته باشند، عکس‌ها و تصاویر زیبایی را با طرفداران خود در روز به اشتراک بگذارند. برای مثال Starbucks 3.1 میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد و هر عکس آن ۵۰ هزار لایک دریافت می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.