ریتینک از خودش راضی نیست!

0

Rethink یک تفکر دوباره است که مفاهیم کلیدی و مهمی مانند خلاقیت و مستقل‌بودن را به ذهن متبادر می‌کند. این گروه بازاریابی که در سال ۱۹۹۹ در ونکوور کانادا‌ راه‌اندازی شد، هم‌اکنون دو دفتر دیگر نیز در تورنتو و مونترال داشته و به عنوان یکی از آژانس‌های موفق تبلیغاتی جهان شناخته می‌شود. در تعریف این آژانس می‌توان گفت یک گروه از متخصصان بازاریابی است که با در دست داشتن ابزارهای نوین تبلیغاتی، سعی در ارائه افکاری متفاوت دارند؛ افکار متفاوتی که در نهایت به روند برندسازی نام‌های تجاری کمک خواهد کرد و در عین حال باعث رشد و ارتقای نام تجاری ریتینک نیز خواهد شد.

  •  مشتری، شریک است نه خریدار

از این منظر باید گفت این گروه تبلیغاتی به تفکر برنده- برنده اعتقاد دارد؛ یعنی برنده‌شدن خود را در گرو برنده‌شدن مشتریانش می‌داند.

ترویج چنین اندیشه‌ای در ساختار سازمانی یک شرکت تبلیغاتی باعث می‌شود که اعضای این شرکت، خود را جدای از مشتریان ندانسته و موفقیت کمپانی خود را در گرو موفقیت مشتریان آن ببینند؛ بر این اساس رابطه‌ای که بین این گروه بازاریابی و مراجعه‌کنندگان آن شکل می‌گیرد، یک رابطه فروشنده و مشتری نیست که مشتریان ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه این گروه را خریداری کنند، بلکه نگاه این شرکت به مشتریان خود، یک نگاه شراکتی است و بدنه این کمپانی، مراجعه‌کنندگان را شرکای خود می‌بیند؛ شرکایی که در صورت موفقیت آنها، نام آژانس ریتینک نیز به یک برند موفق در زمینه بازاریابی تبدیل خواهد شد.

  •  فراتر از انتظارات عمل‌کردن

از جمله مهم‌ترین تفکرات کلیدی که در این گروه بازاریابی به چشم می‌خورد، تفکر راضی‌نبودن از خود است؛ در واقع می‌توان گفت که این آژانس برای خود مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را ترسیم کرده ‌که از تفکرات کلی حاکم بر آن نشأت می‌گیرند؛ به این معنا که تفکر عدم رضایت از خود و فراتر رفتن از انتظارات، به صورت یک دستورالعمل فکری در بین تمام کارمندان این شرکت ریشه دوانده است. بر همین اساس نیز کارکنان این آژانس، همیشه به دنبال بهترین‌ها بوده و از طرح‌های اولیه خود رضایت ندارند. اگرچه چنین تفکری باعث طولانی‌تر شدن روند پیشرفت یک پروژه خواهد شد، اما در نهایت طرحی که ارائه داده می‌شود، نقص‌های کمی داشته و یا به طور کلی بی‌عیب خواهد بود. بنابراین عنصر زمان برای این گروه تبلیغاتی، محدوده مشخصی نداشته و این نکته را به مشتریان خود انتقال می‌دهد که برای رسیدن به یک طرح و برنامه بازاریابی دقیق، زمان مشخصی را تعیین نمی‌کنند؛ چراکه موفقیت یک طرح بازاریابی برای آنها بسیار مهم‌تر از این است که آن را در زمان کوتاهی ارائه دهند.

  •  خلاقیت در کنار انضباط

دست‌اندرکاران این گروه تبلیغاتی معتقدند دو عامل خلاقیت و نظم باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود. بر همین اساس نیز توجه به نظم سازمانی از جمله نقاط قوت این شرکت محسوب می‌شود؛ نقطه قوتی که تنها خلاقیت را فاکتور موفقیت نمی‌داند، بلکه خلاقیتی قابل تحسین است و به هدف مورد نظر خود می‌رسد که در یک ساختار منظم و دقیق‌ ارائه شده و به منصه ظهور برسد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.