رقابتی برای شناخت بهترین‌ها

خوب‌ بودن کافی نیست

0

همین امروز شما چه کاری در بستر وب با گوشی همراهتان انجام دادید؟ یک تاکسی آنلاین تا محل کارتان گرفتید؟ پولی را با موبایل‌بانکتان جابه‌جا کردید؟ یا یک سفارش آنلاین غذا داشتید؟ ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که برای پاسخ به هر سوالی اولین راه‌حل‌مان جست‌وجو در دنیای وب است.

تعداد زیاد اپ‌های روی گوشی تلفن همراهمان نیز شاهدی بر همین موضوع است. اپ‌هایی که قرار است زندگی را برای ما راحت‌تر کنند و برای سازندگانشان هم به عنوان یک کسب‌و‌کار بار مالی مثبت و هم اعتبار شغلی بیاورد.

برای بهترین بودن باید ۹ برابر بهتر باشید‌

تنوع کسب‌و‌کارهای آنلاین، آن هم در یک حوزه کاری انتخاب بهترینشان را سخت‌تر کرده است. بسیاری از اپ‌ها در نگاه اول خدمات مشابهی ارائه می‌دهند ولی با نگاهی دقیق‌تر می‌توان به تفاوت بین آنها پی برد.

این تفاوت‌ها در دومین و سومین ارائه‌دهنده یک خدمات مشترک به مراتب بیشتر می‌شود و هرکدام سعی می‌کنند با پوشش دادن نقاط ضعف رقیب برای خود مشتریان وفادار پیدا کنند. اما به قول کتاب قلاب اگر شما بخواهید رقیب قدیمی‌تری را پشت سر بگذارید، فقط کمی خوب‌بودن کافی نیست و باید ۹ برابر از آن بهتر باشید.

اهمیت به تجربه کاربران، اصل اساسی مشتری‌مداری دیجیتال

تجربه کاربران در استفاده از خدمات کسب‌و‌کارهای آنلاین نکته ‌بسیار مهمی است که هنوز در ایران آنقدر که باید به آن پرداخته نمی‌شود. بهترین مثال برای این موضوع یک اپ خدمات بین‌بانکی است که با وجود تبلیغات بسیار زیاد در رسانه‌ها و اسپانسرینگ بسیاری از برنامه‌های پر‌مخاطب تلویزیون، برای دانلود و نصب برنامه، صفحه کارت به کارت بین‌بانکی آن سخت‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات ممکن را دارد به طوری کاربر ترجیح می‌دهد از آن استفاده نکند.

از طرف دیگر، کسب‌وکارهایی را می‌شناسیم که با یک ایده ساده که از درک درست از نیاز مشتریان آمده و با تامین یک بستر خوب و بدون پیچیدگی توانسته در مدت کم و حتی بدون تبلیغات زیاد مشتریان زیادی را پیدا کند و به یک کسب‌وکار موفق تبدیل شود.

تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی نیاز یک کسب‌و‌کار موفق آنلاین

کار در بستر آنلاین ویژگی‌های خود را دارد. مشتریان کسب‌و‌کارهای آنلاین کسانی هستند که با دنیای دیجیتال رابطه خوبی دارند. با همین دیدگاه است که نمی‌شود در این حوزه کار کرد و از شبکه‌های اجتماعی غافل شد.

وقتی که تقریبا همه مشتریان این کسب‌و‌کارها در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند، به اشتراک گذاشتن تجربه منفی استفاده از آنها به‌شدت فراگیر می‌شود اما همین تجربیات منفی وقتی با بازخوردهای مثبتی از طرف تیم روابط عمومی یا پشتیبانی مواجه می‌شود، می‌تواند کاملا این بازی را به نفع خود تغییر دهد و علاوه بر از بین بردن دید منفی برای خود عنوان مشتری‌مداری را هم کسب کند.

خوب بودن کافی نیست

از طرف دیگر دیده‌شده وقتی در یک حوزه رقیبی وجود ندارد یا یکی از رقبا با اختلاف خیلی زیادی نسبت به بقیه فعالیت می‌کند، که اتفاقا خدمات خوبی هم ارائه می‌دهد، این کسب‌وکار به صورت یخ‌زده‌ای حاضر به هیچ تغییر و تلاشی برای بهتر‌شدن نیست ومدت زیادی نقایص آنها باقی می‌ماند.

بررسی همین ویژگی‌ها و تجارب بود که ما را ترغیب کرد در یک صفحه اختصاصی به بررسی نقاط قوت و ضعف هر کدام از این کسب‌و‌کارهای آنلاین، مقایسه با رقیبان، بررسی تجربه کاربران از استفاده از آنها و میزان تعاملشان با مشتریان بپردازیم تا بتوانیم بهتر آنها را بشناسیم و مطابق با خواسته‌ها و انتظاراتمان از هر اپ استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.