راه‌اندازي اکوسيستم خانگي سامسونگ

0

شرکت سامسونگ يک اکوسيستم خانگي متصل را در نمايشگاه لوازم برقي مصرف‌کننده (CES) در لاس‌وگاس راه‌اندازي کرده است

گفته مي‌شود که سيستم خانگي و هوشمند سامسونگ دستگاه‌هاي خانگي از قبيل تلويزيون، لوازم‌خانگي و تلفن‌هاي هوشمند را از طريق يک پلتفرم يکپارچه به يکديگر متصل مي‌کند. کاربران مي‌توانند از طريق يک برنامه کاربردي که دستگاه‌ها را در خانه به هم وصل مي‌کند، اين دستگاه‌ها را کنترل کنند.

اين برنامه به کاربران امکان مي‌دهد تنظيمات دستگاه را با تلفن‌هاي همراه يا تلويزيون خود سفارشي کنند و از اين طريق بر دستگاه‌هاي متصل در شبکه خانگي نظارت داشته باشند و آن‌ها را کنترل کنند. براي مثال، کاربران مي‌توانند وقتي از محل کار به خانه بازمي‌گردند، از طريق ساعت هوشمند Galaxy Gear دستگاه تهويه هوا را روشن کنند.

اين سيستم خانه هوشمند داراي يک قابليت دستور صوتي نيز هست و کاربران مي‌توانند از طريق آن با لوازم‌خانگي خود «صحبت» کنند. براي مثال، اگر کاربري به دستگاه هوشمند مورد نظر خود بگويد «خاموش»، آن وسيله خاموش خواهد شد. اين سيستم همچنين نماهاي زمان-واقعي از خانه کاربر را از طريق دوربين‌هاي تعبيه‌شده در لوازم‌خانگي نشان مي‌دهد، و اگر زمان سرويس لوازم‌خانگي رسيده باشد، مي‌تواند کاربران را مطلع کند. اين اولين بار نيست که شرکت سامسونگ در زمينه دستگاه‌هاي متصل ريسک مي‌کند. سال گذشته در CES، يک يخچال اينترنتي را معرفي کرد که داراي يک صفحه‌نمايش LCD براي نشان دادن دستور پخت و فهرست خريد بود. به‌علاوه با اتصال يک دوربين تلفن هوشمند، مي‌توانستند از اين دستگاه براي تماشاي تلويزيون استفاده کنند يا مراقب کودکي باشند که در اتاقي ديگر مشغول بازي است. در حال حاضر سامسونگ يک پروتکل نرم‌افزار خانه هوشمند (SHP) اختصاصي ايجاد کرده که معتقد است پايه و مبناي يک اکوسيستم در حال ظهور براي خدمات خانه متصل خواهد بود. سامسونگ مي‌گويد از نيمه اول سال ۲۰۱۴ از اين سيستم در تمام دستگاه‌هاي سامسونگ استفاده خواهد شد و ابتدا در تلويزيون، لوازم‌خانگي و تلفن‌هاي همراه اين سيستم را مشاهده خواهيد کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.