راهکارهای مدرن بازاریابی در تجارت

0

امروز فرایند بازاریابی و تبلیغات یکی از بخش‌های مهم دنیای تجارت است. تنها با داشتن یک محصول خوب یا ارائه خدمات کارآمد، نمی‌توان به یک فروش موفق دست یافت. هنر بازاریابی مقدمه‌ای مهم و تأثیرگذار در زمینه فروش محصولات و خدمات یک برند محسوب می‌شود.

باید اذعان کرد که در دنیای مدرن امروز، صرف اتکا به روش‌های تبلیغاتی قدیمی مانند روزنامه، رادیو و تلویزیون نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای بازاریابی باشد. یک فروش موفق، نیازمند یادگیری و ارائه راهکارهای مدرن بازاریابی است. راهکارهایی که سریع، هوشمند و خلاقانه بوده و می‌توانند با مخاطبان دنیای امروز ارتباط برقرار کنند.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین راهکارهای مدرن بازاریابی در تجارت کنونی اشاره خواهد شد.

 وب‌بنر تبلیغاتی

حضور بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهرها و کنار جاده‌ها، یکی از راهکارهای متعارف بازاریابی محسوب می‌شود و تقریبا در تمام نقاط جهان کارایی دارد.

اما با گسترش فضای مجازی و کاربرد اینترنت در زندگی روزانه مردم جهان، بسیاری از بنرهای دنیای واقعی، به وب‌های مجازی کوچ کرده‌اند. در واقع، حضور اینترنت به عنوان یک ابزار اساسی در تبلیغات مدرن انکارناپذیر است و حتی بسیاری از شیوه‌های بازاریابی قدیمی‌تر را تحت تأثیر قرار داده و با فرایندی مجازی آنها را دوباره مورد استفاده قرار داده است.

حتما همه شما متوجه نوارهای افقی‌ای که در سایت‌های مختلف اینترنتی در بالای صفحات وب قرار دارند، شده‌اید! این نوارهای افقی در واقع همان بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها هستند که در دنیای مجازی نیز حضور خود را اعلام کرده‌اند.

یکی از راهکارهای مدرن بازاریابی در دنیای امروز، استفاده از وب‌بنرهای تبلیغاتی است که عموما چندرسانه‌ای بوده و در قالب اپلیکیشن‌های مختلف ارائه می‌شوند و به محتوای سایتی که روی آن قرار دارند نیز نزدیک هستند.

 تبلیغ به روش باندواگن

در دنیای امروز که بسیاری از مردم جهان وقت زیادی را در واگن‌های قطار و اتوبوس‌ها می‌گذرانند، تبلیغات به شیوه باندواگن (Bandwagon) می‌تواند یک روش جدید و کارآمد در زمینه برندسازی و شناساندن یک نام تجاری باشد. نکته مهم در استفاده از این روش، روانشناسی مصرف‌کنندگان است. به این معنا که با توجه به اینکه یک آگهی تبلیغاتی در چه واگنی، چه مسیرهایی و کدام مناطق شهری ارائه می‌شود، می‌توان به یک برداشت عمومی از روانشناسی مخاطبان دست یافت و نوع آگهی خود را با توجه به داده‌های به دست آمده، تنظیم کرد.

در این روش می‌توان از تبلیغات چاپی که نوع معمول در فضاهای عمومی هستند، استفاده کرده و یا از راهکارهای مدرن بازاریابی مانند تبلیغات الکترونیکی و یا پخش ویدئو استفاده کرد. انتخاب نوع رسانه ارتباطی نیز بستگی به شناختی دارد که از مخاطبان به دست می‌آید، به این معنا که در مناطقی که قشر جوان‌تر رفت‌وآمد دارند، مانند مسیرهای دانشگاهی و یا ادارات، شیوه‌های مدرن‌تر بیشتر استقبال خواهد شد و طبعا در مناطق کوچک‌تر و سنتی‌تر، تبلیغات چاپی مؤثرتر عمل خواهند کرد.

 یافتن یک مهر تأیید مناسب

اگرچه حضور چهره‌های شاخص و برجسته در کنار نام‌های تجاری، یکی از روش‌های معمول در شیوه‌های بازاریابی است، اما با توجه به تنوع این چهره‌های شاخص در دنیای امروز، یافتن یک مهر تأیید تأثیرگذار کار چندان آسانی نخواهد بود.

یک برند در راستای تحقق این هدف، باید مطالعه گسترده‌ای روی مخاطبان خود داشته باشد و چهره‌های تأثیرگذار در زندگی آنها را بشناسد. در ادامه نیز صرفا حضور یک چهره شاخص سینمایی در کنار یک نام تجاری و در قالب یک پوستر تبلیغاتی، چندان کارایی نخواهد داشت. بلکه این روند باید از طریق راهکارهای مدرن بازاریابی که دنیای امروز در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد، انجام شود، مانند نمایش این روند در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی که به طور غیرمستقیم یک محصول را در کنار یک چهره شاخص نشان می‌دهند. نوع نمایش نیز باید کاملا طبیعی بوده و تأثیرگذاری آن غیرمستقیم انجام شود.

 تبلیغ پیکسلی

یکی از راهکارهای مدرن بازاریابی که پیشرفت فناوری در دنیای امروز رقم زده است، تبلیغ پیکسلی است.

دقیقا از سال ۲۰۰۵ که الکس تئو، یک دانش‌آموز انگلیسی، این شیوه تبلیغاتی را پیشنهاد کرد، روش تبلیغ پیکسلی مورد قبول بسیاری از بازاریابان فعال در حوزه وب قرار گرفته است.

در این شیوه، هزینه تبلیغات بر اساس اندازه‌ای که آگهی‌ها از حجم کلی یک صفحه اینترنتی اشغال می‌کنند، محاسبه شده و با توجه به اینکه تا زمان برپایی یک سایت پیکسلی، می‌توان فضای مورد نیاز را خریداری کرد، تبلیغ دیگری جایگزین یک تبلیغ نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.