خریدوفروش آنلاین عکس و آثار گرافیکی ایرانی

0

همواره یکی از بزرگ‌ترین مشکلات عکاسان، طراحان و هنرمندان امکان فروش آثارشان در داخل و خارج از کشور بوده و هست. سایت‌های بسیاری در خارج از ایران در این زمینه فعالیت می‌کنند اما متاسفانه به دلایل محدودیت‌های زیادی که برای فارسی‌زبانان و مخصوصا ایرانیان وجود دارد امکان فروش برای این طراحان و عکاسان عملا امکان‌پذیر نیست.

stockphoto.ir اولین وب‌سایت در زمینه خریدوفروش عکس و گرافیک به زبان فارسی است که به گفته بنیان‌گذارش هدف از راه‌اندازی آن ایجاد محیطی هنری و در عین حال تجاری برای هنرمندان تجسمی است. مجموعه‌ای برای فروش عکس‌ها، طرح‌های گرافیکی و هنری به همه طراحان و هنردوستان فارسی‌زبان داخل و خارج از ایران.

وی در پاسخ به اینکه چه امکاناتی به هنرمندان می‌دهد گفت: «استاک فوتو امکان فروش عکس، فروش طرح‌های گرافیکی به‌صورت سورس، فروش انیمیشن و آبجکت‌های سه‌بعدی، فروش طرح‌های آماده وب، اختصاص فضای نامحدود برای هر عضو، اختصاص امکاناتی ازجمله وبلاگ، گالری، لیست دوستان، ایجاد محیطی برای فروش هرچه بهتر آثار هنری و تبلیغات در سایت‌های مرتبط را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.»

ازجمله قوانین استاک فوتو این است که عکس ارسالی باید متعلق به خود کاربر باشد. خریداران می‌توانند از آثار خریداری‌شده برای چاپ و یا طراحی شخصی استفاده کنند اما حق فروش آثار خریداری‌شده را ندارند، آثاری که حق امتیاز آن خریداری می‌شود امکان فروش نیز دارند.

استاک فوتو منبع درآمدی است برای طراحان و عکاسان که آثار گرافیکی همه شرکت‌های تبلیغاتی و فعالان حوزه چاپ و تبلیغات را تامین می‌کند. این وب‌سایت اولین وب‌سایت کاملا ایرانی با آثار ایرانی و بدون کپی‌برداری از سایت‌های دیگر است که مخاطبان اصلی آن عکاسان و طراحان هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.