جواب‌کو، موفق‌ترین استارتاپ سال ۹۶ بود

0

سهیل علوی، بنیانگذار سابق ریحون | 

  •  برجسته‌ترین اتفاقات اکوسیستم چه مواردی را در‌برمی‌گیرد؟ 

از مهم‌ترین اتفاقات می‌توان به ادغام‌شدن و خرید و فروش چند شرکت و استارتاپ و ورود سرمایه‌گذار خارجی به بازار ایران اشاره کرد که نوید رشد و شکوفایی اکوسیستم را می‌دهد اما نبود شفافیت اطلاعات و آمار و ارقام از ضعف‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد تا آیندگان با علم بیشتری به فعالیت ادامه دهند. 

  •  از نظر شما تاثیرگذارترین چهره اکوسیستم چه کسی بوده است؟ 

از نظر من همه کارآفرینانی که دست در دست هم با وجود تمامی موانع، مشکلات و محدودیت‌هایی که سد راه‌شان است، اما همچنان به فعالیت ادامه می‌دهند تا شرایط را برای نسل بعدی هموارتر سازند، تاثیرگذارترین هم هستند؛ کاری که نسل گذشته در انجام آن شکست خورد ولی امیدواریم این نسل موفق باشد و در این مسیر جلو برود.  

  •  فکر می‌کنید در سال ۹۶، چه بخشی از اکوسیستم رشد بیشتری را تجربه کرده است؟ 

توجه بیشتر دولت به شرکت‌های نوپا و نقش موثر آنها در اقتصاد و اشتغال‌زایی به خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان که در نتیجه شرایط هموارتری را برای کارآفرینان در رابطه با مسائلی همچون بیمه و مالیات به وجود خواهد آورد.

  •  چیزی به آغاز سال ۹۷ نمانده؛ چه فرصت‌ها و چالش‌هایی در سال پیش رو انتظار استارتاپ‌ها را می‌کشد؟ 

بزرگ‌ترین فرصت و همچنین چالش، صادرکردن و ورود استارتاپ‌های ایرانی به کشور‌های همسایه و فعالیت به صورت بین‌المللی است که به ورود سرمایه‌گذار خارجی و زیرساخت مرتبط نیاز دارد. 

  •  به نظر شما موفق‌ترین استارتاپ سال ۹۶ چه استارتاپی بوده است؟

سرویس جواب‌کو که تنها با گذشت چند ماه از تولدش با سرعت در گسترش علم و دانش و دسته‌بندی سوالات و جواب‌های پراکنده در موضوعات مختلف فعالیت خودش را شروع کرده است، می‌تواند به عنوان موفق‌ترین استارتاپ شناخته شود. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.