تفریحات رایگان دبی، آدرس و جزئیات

16 تفریح بدون هزینه در دبی

0

دبی، شهر پر زرق و برق و لاکچری، به واسطه تفریحات هیجان‌انگیز و جاذبه‌های منحصر به فردش، در لیست آرزوی بسیاری از گردشگران قرار دارد. اما شاید تصور کنید که سفر به این شهر پرهزینه، فقط برای افراد ثروتمند امکان‌پذیر است. جالب است بدانید که دبی تفریحات رایگان و هیجان‌انگیزی هم دارد که می‌توانید بدون صرف هزینه، از آن‌ها لذت ببرید. قدم زدن در ساحل‌های زیبا، گشت و گذار در بازارهای سنتی، تماشای رقص نور و آب در برج خلیفه، و یا بازدید از موزه‌های دبی، فقط نمونه‌ای از تفریحات رایگان این شهر هستند.

دیدنی های رایگان دبی در فضای شهر

بعضی از تفریحات رایگان دبی را می‌توان در فضای شهر بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دید. این موارد که دست کمی از تفریحات گران‌قیمت و پرهزینه ندارند، در ادامه بررسی شده اند. . برای تجربه این تفریحات رایگان، کافیست بلیط پرواز دبی را تهیه کنید و به این شهر از کشور امارات سفر کنید.

محوطه برج خلیفه

برج خلیفه در بلوار شیخ محمد بن راشد به عنوان بلندترین ساختمان جهان معروف است که تماشای آن از بیرون، به اندازه داخلش هیجان‌انگیز است. آتش‌بازی روبه‌روی برج، آب‌نماهای زیبایش و تبلیغات ویدئویی منحصر به فرد روی بدنه برج را نباید فراموش کرد.

خیابان السرکال

خیابان السرکال    

بی‌شک تماشای حدود ۲۰ گالری و بازدید از آثار هنرهای تجسمی در  یک فضای۱۰۰ هزار متری، یکی از تفریحات بی‌نظیر دبی است که به صورت رایگان اتفاق می‌افتد. ساعات بازدید از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر است.

مجسمه بال‌های مکزیکی

این مجسمه تصویر بال‌های یک فرشته است، در بلوار شیخ محمد بن راشد قرار دارد و پشت سر آن نمایی از برج خلیفه دیده می‎شود.

دبی کریک

دبی کریک نهر بزرگ شهر دبی به طول ۱۴ کیلومتر است که ساحل آن جاهایی برای پیاده‌روی و قدم زدن همراه با لذت بردن از منظره زیبای رود و تماشای قایق‌های شناور را دارد.

آبشار کانال دبی

آبشار کانال دبی

آبشار کانال دبی در اتوبان شیخ زاید، منطقه مارینا دبی و نزدیک برج‌های تجارت جهانی دبی قرار دارد. این جای تفریحی به ویژه در شب به‌ دلیل نورپردازی زیبایش از بهترین مناطق دیدنی شهر دبی است.

فواره دبی

فواره دبی که بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال جهان است، روبه‌روی برج خلیفه و در محوطه زیبایی است که همه طرف آن را چیزهای دیدنی احاطه کرده است. سازندگان این آب نما، آن را به سبک فواره‌های لاس وگاس ساخته‌اند که در نوع خود بسیار دیدنی است.

بستکیه

بافت قدیمی و تاریخی دبی که در قرن‌های گذشته در محله الفهیدی دبی، توسط ایرانیان درست شده و معماری ساختمان‌های آن شبیه به بادگیرهای یزد و سایر شهرهای ایران است، بستکیه نام دارد. بسیاری از جاذبه‌های رایگان دبی در این منطقه قرار دارند.

منطقه الکرامه

منطقه الکرامه خیابانی در بردبی است که مرکز نقاشی‌های گرافیتی دبی به شمار می‌آید. این نقاشی‌های آزاد و انتزاعی، آثار دیدنی هنرمندان ناشناس هستند که به ساختمان‌های قدیمی شهر جلوه‌ای زیبا داده است.

دیگر جاهای دیدنی رایگان دبی

بعضی از مراکز هنری و موزه‌های دبی را می‌توان به صورت رایگان مشاهده کرد. کافی است که این مراکز را بشناسید و بدانید که در سفر به این شهر، چگونه می‌توان تفریحاتی رایگان داشت. در اینجا به چند نمونه از این مراکز رایگان اشاره می‌کنیم.

مرکز هنری جمیل

این مرکز واقع در منطقه جداف با برپایی نمایشگاه‌های هنری دیدنی و حضور هنرمندان برجسته مکانی رایگان برای تفریح هنردوستان است.

دبی مال

دبی مال در همسایگی برج خلیفه، تنها یک مرکز خرید نیست بلکه به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان دارای تفریح رایگانی مانند بخش عمومی آکواریوم دبی است که بسیار دیدنی است.

موزه سکه

موزه سکه

موزه سکه دبی واقع در محله الفهیدی، در یکی از خانه‌ تاریخی افتتاح شده و در آن  انواع سکه‌های اماراتی به نمایش گذاشته شده‌اند.

موزه قهوه

در موزه دو طبقه قهوه واقع در منطقه الفهیدی روش‌های دم کردن قهوه و تاریخچه دم کردن قهوه در کشورهای مختلف به گردشگران آموزش داده می‌شود.

موزه شهرداری دبی

این موزه در خیابان بلدیه است که در آن می‌توان روند رشد شهر دبی از سال ۱۹۵۰ میلادی تا تبدیل آن از یک بافت قدیمی به شهر آسمانخراش‌ها را مشاهده کرد.

سایر فعالیت‌های رایگان در دبی

بعضی از فعالیت‌ها در دبی کاملا رایگان هستند و بعضی دیگر مانند پارک آبی آکواونچر در روز تولد شما به صورت رایگان برای فرد متولد با دو بلیط تخفیفی برای همراهانش ارائه خواهد شد. اما فعالیت‌های رایگان دیگری که در دبی می‌توان به آنها پرداخت عبارتند از:

سواحل رایگان دبی

سواحل رایگان دبی

همه ساحل‌های دبی برای ورود رایگان نیستند اما می‌توان بدون پرداخت هزینه ورودی   وارد بعضی از بهترین سواحل این شهر شد. این سواحل رایگان عبارتند از: ساحل جمیرا، ساحل لامر، ساحل کایت، ساحل الصفوح و ساحل مارینا.

پرنده‌نگری

پناهگاه حیات‌وحش دبی واقع در جاده رأس الخور یکی از جاذبه‌های دیدنی دبی است که می‌توان به صورت رایگان از آن بازدید کرد. دیدن پرندگانی که در این منطقه طبیعی به پرواز و زندگی مشغولند، یکی از تفریحات رایگان و ارزشمند در دبی به شمار می‌آید.

پارک البرشا پوند

پارک البرشا که با حال و هوای پارک‌های انگلیسی ساخته شده امکان تفریح برای همه اعضای خانواده را فراهم می‌کند. پارک دارای فضایی برای بازی بچه‌ها است و دارای یک دریاچه مصنوعی زیبا است که نورپردازی شبانه آن را دیدنی‌تر کرده و این پارک را به یکی از تفریحات رایگان دبی تبدیل می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.