بُرخوردن‌های تکنولوژیک در حوزه سلامت

0

فیت‌بیت، شرکت تولیدکننده دستگاه‌های پوشیدنی در سانفرانسیسکو، اعلام کرده است که با چهار شرکت دیگر مشارکت خواهد کرد که سه مورد از آنها با اکوسیستم فیت‌بیت ادغام می‌شوند.

Habit، استارتاپ تغذیه شخصی‌سازی شده Campbell که از داده‌های به دست آمده از آزمایشات ژنتیکی و اهداف سلامت و تناسب اندام فرد برای ایجاد رژیم غذایی و برنامه‌های ورزشی استفاده می‌کند، اکنون از داده‌های بیومتریک فیت‌بیت برای برنامه هر کاربر بهره می‌برد. با استفاده از وزن، درصد چربی بدن و کالری‌های سوزانده شده فیت‌بیت، هبیت داده‌ها را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کند تا تغذیه و تناسب اندام کاربران بهبود یابد و از به‌روز‌رسانی‌های زمان واقعی مربوط به هر یک از تغییرات در اپلیکیشن فیت‌بیت برای اعمال تغییر و بازخوردها استفاده می‌کند.

Peloton، که کلاس‌های دوچرخه‌سواری مجازی را با حضور مربیان حرفه‌ای از طریق یک اپلیکیشن (که معیارهای تناسب اندام و تاریخچه ورزشی را ثبت کرده و فرصت‌هایی را برای رقابت و کلاس‌های گروهی ارائه می‌دهد) برگزار می‌کند، می‌تواند به طور مستقیم معیارهای دوچرخه‌سواری را در اپلیکیشن فیت‌بیت همگام‌سازی کند تا دوچرخه‌سواران بتوانند به اهداف تناسب اندام کلی خود دست یابند. دوچرخه‌سواری در پلوتون به عنوان یک ورزش در اپلیکیشن فیت‌بیت ثبت می‌شود بنابراین تمام تمرین‌های پلوتون و داده‌های فیت‌بیت در یک مکان متمرکز خواهند شد.

شرکت بازی‌سازی VirZoom نیز با فیت‌بیت ادغام می‌شود. در این صورت کاربران با یک هدست واقعیت مجازی سوار دوچرخه ایستای شرکت می‌شوند تا از مسیرهای مسابقه و مناظر مختلف در اطراف شهر بگذرند. هر تمرین در اپلیکیشن فیت‌بیت به عنوان یک ورزش ثبت می‌شود.

برنامه تندرستی UnitedHealthcare نیز با نام موشن به زودی به شرکت‌کنندگان امکان خواهد داد تا برای بررسی فعالیت‌های خود از طریق ادغام سفارشی‌سازی شده با برنامه فرکانس، شدت و سختی (F.I.T.) از Charge 2 فیت‌بیت استفاده کنند. با استفاده از این دستگاه، شرکت‌کنندگان می‌توانند پیشرفت خود در اهداف روزانه را بررسی کرده و انگیزه مالی پیدا کنند. موشن یک برنامه تندرستی با حمایت مالی کارفرماست که در ماه مارس ۲۰۱۶ راه‌اندازی شده است. با ادغام Fitbit Charge 2، شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق رسیدن به یک یا چند مورد از اهداف خود در هر بازوی برنامه F.I.T هر روز ۴ دلار اعتبار کسب کنند. در کل، شرکت‌کنندگان می‌توانند هر سال در حساب پس‌انداز سلامت یا حساب بازپرداخت سلامت خود حداکثر ۱۵۰۰ دلار داشته باشند.

SnapMD، ارائه‌دهنده نرم‌افزار Telemedicine، با شتاب‌دهنده MDP شریک شده است. از طریق این همکاری، پلت‌فرم تله‌مدیسن، مدیریت مراقبت مجازی، اکنون در بازار در اختیار بیش از ۸۵هزار ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی قرار دارد. این پلت‌فرم یک پلت‌فرم نرم‌افزاری با برچسب سفید است که مجموعه ابزاری را برای جریان کاری جامع و هر‌گونه مراقبت مجازی از طریق یک رابط واحد، با استفاده از برند خود ارائه‌دهنده مراقبت بهداشتی و متخصصان بالینی منتخب ارائه می‌دهد. اسنپ‌ام‌دی یک رابط کاملا یکپارچه است که به بیماران امکان می‌دهد تا یک سیستم قدرتمند برای دریافت مراقبت داشته باشند. مدیرعامل اسنپ‌ام‌دی می‌گوید: «ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی که خدمات بهداشتی از راه دور ارائه می‌دهند، می‌توانند از راه دور در یک محیط دیجیتال مناسب مراقبت‌های خود را به طور کارآمد در اختیار افراد و بیماران قرار دهند.»

WellDoc نیز شراکت خود را با سازمان دیابت AADE اعلام کرده است. ول‌داک به منظور مدیریت دیابت محتوای آموزشی برگرفته از AADE را وارد سیستم خود می‌کند. کاربران نیز می‌توانند به اطلاعات ارائه‌شده در هفت حوزه اولیه مدیریت خود دسترسی داشته باشند: سالم غذا خوردن، فعال بودن، نظارت، مصرف دارو، حل مسئله، کاهش ریسک و شیوه‌های مقابله. مطالب آموزشی زمانی به بیماران ارائه می‌شود که بیشترین تاثیر را روی آنها خواهد داشت.

American Well و EarlySense نیز برای انجام بازدیدهای پزشکی از راه دور از کاربران حسگر خواب ارلی‌سنس با یکدیگر همکاری کرده‌اند. این حسگر در زیر ملحفه کاربر قرار می‌گیرد و ضربان قلب، تنفس، استرس و شاخص‌های خواب فرد را بررسی می‌کند. تا‌کنون بیشتر از این دستگاه در بیمارستان‌ها و مراکز پرستاری استفاده می‌شد. پس از شراکت شرکت‌هایی مانند سامسونگ و iFit، مصرف‌کنندگان معمولی نیز از این دستگاه استفاده کردند. اما با مشارکت ارلی‌سنس، این دستگاه به طور مستقیم به خانه افراد راه پیدا خواهد کرد.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا شرکت ارتباطات مراقبت بهداشتی Vocera Communications را وادار کرده است تا سیستم وُسرا واقع در سن‌خوزه، کالیفرنیا را در مراکز فرماندهی طبی ارتش در سراسر دنیا اعمال کند. این قرارداد ۱۴میلیون دلاری اعضای تیم مراقبت ارتش را به پلت‌فرم ارتباطات بالینی بی‌سیم در ۲۳ مرکز مجهز خواهد کرد.

خدمات بهداشتی و ملی انگلستان نیز با استارتاپ انگلیسی Babylon همکاری می‌کند تا بررسی شود که آیا یک چت‌بات می‌تواند به طور کارآمد جایگزین یک مرکز تماس برای تریاژ پزشکی غیر‌اضطراری شود یا خیر. این آزمایش شش ماه در شمال و مرکز لندن ۱.۲ میلیون شهروند را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیبی‌لون یک ارائه‌دهنده پزشکی از راه دور اصلی در انگلستان است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.