بخر،بپوش، دوست نداشتی برگردون!

Le Tote سرویس اجاره و خرید لباس برای زنان

0

Le Tote از آن دست استارتاپ‌هایی است که در حوزه ارائه خدمات فعالیت می‌کند، اما سرویس و خدماتی که به مشتریان خود عرضه می‌کند، بعضا متفاوت بوده و می‌تواند یک رویکرد خلاقانه به شمار رود.

مخاطب اصلی این کسب‌وکار خانم‌ها هستند و در این بین خصوصا زنان شاغلی که مشغله‌های کاری و زندگی شخصی روی دوش آنها سنگینی می‌کند، رضایت قابل توجهی را در رابطه با کاربرد این استارتاپ بروز داده‌اند.

رویکرد اصلی این کسب‌وکار اشتراک ماهانه‌ای است که در قبال خرید و اجاره لباس به مشتریان خود ارائه می‌دهد و آنها می‌توانند بدون صرف وقت در مراکز خرید و تنها با عضویت در وب‌‌سایت و یا پلتفرم این شرکت، نزدیک‌ترین لباس‌ها را به سلیقه خود دریافت کنند.

Le Tote برای کاربران خود استایل شخصی می‌سازد

مشترکان Le Tote می‌توانند با پرداخت یک هزینه اشتراک ماهانه، لباس‌ها و لوازم جانبی مورد نظر خود را اجاره کرده و پس از استفاده، آنها را بخرند و یا بازگردانند. سازوکار این کسب‌وکار به این صورت است که پس از وارد شدن کاربران به سایت و یا اپلیکیشن Le Tote، اطلاعاتی را مبنی بر خصوصیات و سلیقه و علایقی که دارند وارد می‌کنند، اطلاعاتی مانند سایز، سن و … به همراه اطلاعاتی مبنی بر سلیقه خود در انتخاب مدل و رنگ و … را ارائه می‌دهند و سپس بر اساس داده‌های ورودی، سبک هر کاربر طراحی می‌شود؛ به این معنا که هر مخاطبی در این سازوکار سبک و استایل مخصوص به خود را خواهد داشت.

چنین سازوکاری نشان‌دهنده این نکته است که در سیستم مذکور، نیاز مخاطبان و علایق آنها به خوبی شناخته شده است، زیرا اکثر افراد و خصوصا خانم‌ها به اینکه یک سبک خاص در لباس پوشیدن داشته باشند، علاقه‌مند هستند و به همین دلیل نیز یکی از خدمات Le Tote در همان ابتدا، پوشش‌دادن به یکی از علایق اصلی در دنیای مد و پوشاک، یعنی داشتن یک استایل منحصربه‌فرد است.

کاربرد اجناس بدون محدودیت زمانی

گام دوم در سازوکار این کسب‌وکار به این صورت است که اقلام پیشنهادی خود را برای کاربران ارسال می‌کند. از آنجایی که خرید و یا اجاره یک لباس و لوازم همراه آن از راه دور نمی‌تواند چندان منطقی به نظر بیاید، بعد از رسیدن به یک جمع‌بندی کلی درباره سلیقه یک کاربر و طراحی سبک پوشش او، اقلام پیشنهادی برایش ارسال می‌شود. نکته قابل توجهی که در این مرحله وجود دارد، خدمات مربوط به ارسال است که شرکت تا چند روز اول به صورت رایگان ارسال کرده و هزینه‌ای از آنها نمی‌گیرد.

شناخت مخاطبان و مشخص‌کردن نیاز اصلی آنها، می‌تواند آغاز شکل‌گیری یک استارتاپ باشد.

Le Tote استارتاپی است که زنان را به عنوان مخاطب اصلی خود در نظر گرفته و خصوصا زنان پرمشغله‌ای را که فرصتی برای خرید ندارند، در دایره هدف خود گنجانده و امکان اجاره لباس و در نهایت خرید را برای آنها فراهم کرده است

گام سوم، مرحله کاربرد اجناس ارسالی است که مخاطبان می‌توانند از بین آنها، لباس‌هایی را که پسندیده‌اند، انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند. در این مرحله کاربر می‌تواند تا زمانی که نیاز دارد از لباس‌ها استفاده کند، ضمن اینکه لباس‌هایی را که مورد پسندش واقع نشده است، بازگرداند.

نکته قابل توجه در مرحله کاربرد، آزادی در استفاده و عدم محدودیت زمانی است که کاربر می‌تواند تا زمانی که مناسب می‌بیند، از محصولات استفاده کند.

تخفیف ۵۰درصدی

مرحله آخر، مرحله انتخاب است و کاربر می‌تواند لباس‌هایی را که دوست دارد، خریداری کند و در غیر‌این‌صورت، آنها را به ازای همان هزینه اشتراک یک‌ماهه، به شرکت بازگرداند. ممکن است برای خیلی از افراد پیش آمده باشد که بعد از خرید یک لباس و استفاده از آن به مدت چند روز یا چند هفته، متوجه شوند که لباس مذکور مناسب آنها نبوده و نباید آن را می‌خریدند.

گروه Le Tote با در نظر گرفتن این نکته، امکان تست لباس را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است و مخاطب می‌تواند بعد از استفاده چند‌روزه یا چند‌ماهه از یک لباس آن را خریداری کند. ضمن اینکه گزینه جالب توجه دیگری نیز پیش روی او قرار دارد و آن نیز امکان خرید لباس مذکور با ۵۰درصد تخفیف است.

طراحی سوالات احتمالی

در نظر گرفتن سوالات احتمالی و پاسخگویی کوتاه به سوالات مذکور یکی از نکات مهمی است که در سازوکار این استارتاپ به چشم می‌خورد. فلسفه‌ای که به شکل‌گیری Le Tote منجر شد، بر اساس صرفه‌جویی در زمان است، زیرا اکثر مخاطبان این کسب‌وکار زنان شاغلی هستند که وقت چندانی برای خرید‌های خود ندارند و در این میان پلتفرمی که با توجه به خصوصیات سایز و سلیقه‌های شخصی آنها، لباس مناسبی را پیشنهاد بدهد، گزینه خوبی برای آنها خواهد بود.

بر همین اساس طراحی پرسش‌های احتمالی و پاسخ‌های کوتاه به آنها که در عرض چند دقیقه خوانده می‌شوند نیز می‌تواند در زمان این افراد صرفه‌جویی کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات لازم را به آنها بدهد. سوالاتی مانند هزینه اجاره ماهانه لباس‌ها، هزینه حمل‌ونقل، هزینه آسیب‌های احتمالی به لباس‌ها، تعداد لباس‌هایی که هر ماه می‌توانند دریافت کنند و … از جمله پرسش‌هایی است که با جواب‌های صریح و در عین حال کوتاه در وب‌سایت این شرکت نمایش داده شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند.

نمایش نظرات کاربران

گروه Le Tote بخشی را به منظور نشان‌دادن نظرات مشتریان در وب‌سایت خود در نظر گرفته ‌که مخاطبان می‌توانند از تجربه خود نسبت به این گروه و خدماتی که دریافت کرده‌اند، حرف بزنند. اختصاص دادن چنین بخشی نشان‌دهنده اهمیتی است که این شرکت برای مشتریان خود قائل می‌شود، ضمن اینکه به نوعی نیز برای خود اعتبارسنجی می‌کند و در نهایت نیز اعتماد مخاطبان را به سوی خود جلب خواهد کرد.

بر این اساس، کسب‌وکارهای نوین می‌توانند امکاناتی را جهت احترام به مشتریان و شنیدن صدای آنها در پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های خود طراحی کنند تا امکان یک تعامل دو‌سویه و کاربردی را فراهم کنند. همچنین مخاطبانی که وارد سایت می‌شوند با خواندن نظرات مشتریانی که تجربه استفاده از این خدمات را دارند، نسبت به عضویت و خرید لباس‌ها راغب‌تر خواهند شد.

به عنوان مثال، زنانی که از مشغله کاری خود و نداشتن وقت کافی برای خرید می‌گویند و در نهایت نیز Le Tote را راه‌حل مشکل خرید خود اعلام می‌کنند، گزینه‌ مناسبی محسوب می‌شوند تا کسانی را که تجربه کاری مشابه آنها دارند، به سوی این کسب‌وکار جذب کنند.

امکان لغو اشتراک بدون تعهد

شناخت مخاطبان و در نظر گرفتن خصوصیاتی که نوع مخاطب می‌تواند با جنس کسب‌وکار داشته باشد، در شکل‌دادن به یک روند درست استارتاپی بسیار تأثیرگذار است، در این راستا می‌توان از شگردی که این استارتاپ فعال در حوزه خرید و اجاره لباس استفاده کرده است، نام برد.

عموما افراد در جست‌وجو و خرید لباس بسیار سختگیر و سخت‌پسند هستند، به طوری که ممکن است ساعات زیادی را در پاساژهای مختلف برای پیدا‌کردن لباس مورد نظر خود بگذرانند؛ این نکته در مورد مخاطبان Le Tote که به صورت مجازی لباس‌های خود را انتخاب می‌کنند نیز صدق کرده و چه‌بسا که خیلی هم در این باره احساس نگرانی داشته باشند، به همین دلیل نیز این شرکت گزینه‌ای را برای آنها فعال کرده ‌که امکان لغو اشتراک خود را در هر زمان داشته باشند و هیچ گونه تعهدی برای آنها قائل نمی‌شود.

در این صورت خیال کاربر راحت بوده و دیگر نگران مناسب‌نبودن لباسی که برایش ارسال خواهد شد، نیست؛ چراکه هر زمان که صلاح ببیند می‌تواند همکاری خود را با این شرکت قطع کند. در حقیقت این استارتاپ با در نظر گرفتن خدماتی که ارائه می‌دهد و خصوصیات کاربران خود، گزینه‌هایی را به آنها ارائه می‌دهد که میزان اعتمادشان نسبت به این کسب‌وکار بیشتر شده و اشتراک خود را ادامه بدهند.

ما را به دوستان خود معرفی کنید!

همه ما این جمله را در وب‌سایت‌ها، کانال‌های اجتماعی و … زیاد دیده و شنیده‌ایم، به طوری که شاید دیگر نسبت به آن بی‌اعتنا شده باشیم. آشنایی‌زدایی فرایندی است که می‌تواند در تازه‌سازی و به‌روزرسانی یک استارتاپ بسیار مؤثر واقع شود و در همین راستا نیز گروه Le Tote برای جذب بیشتر مخاطبان خود، از جملات تکراری و کلیشه‌ای استفاده نمی‌کند؛ بلکه کارت هدیه‌ای را تنظیم کرده ‌که مشتریان می‌توانند برای دوستان خود ارسال کنند.

در نظر گرفتن یک کارت هدیه، به خودی خود، در جذب مخاطب تأثیر خواهد داشت و در این میان اگر از سوی یک دوست ارسال شود، تأثیر بیشتری نیز خواهد داشت. گزینه جالب توجه دیگری که این استارتاپ در رابطه با کارت‌های هدیه خود در نظر گرفته است، عدم انقضای آنهاست که دریافت‌کنندگان کارت مذکور در هر زمانی که بخواهند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.