در سال ۹۸ با ایده های نو می توانیم موفق شویم

نغمه عقیلی بنیانگذار استادسلام

0

سال ۹۷ قطعا سال پررونقی برای کسب‌وکار نبود اما سالی کلا همراه با رکود هم نبود، بلکه با همکاری اعضای تیم توانستیم بخش‌های جدید درآمدی ایجاد کنیم و با تغییراتی که ایجاد کردیم، مشتریان جدیدی به تیم‌مان اضافه شد.

در سال ۹۷، برای ماندن در بازار چند اقدام را در دستور کارمان قرار دادیم. در گام نخست تیم را کوچک‌تر کردیم، یک نفر باز امسال از تیم مهاجرت کرد و به آلمان رفت اما کار ما ارائه خدمات آموزشی است و نه مشکل کمبود کالا داشتیم و نه عدم همکاری استادها را.

سال ۹۷ قطعا سال پررونقی برای کسب‌وکار نبود اما سالی کلا همراه با رکود هم نبود، بلکه با همکاری اعضای تیم توانستیم بخش‌های جدید درآمدی ایجاد کنیم و با تغییراتی که ایجاد کردیم، مشتریان جدیدی به تیم‌مان اضافه شد. همه استادها هم برای کسب درآمد بیشتر، با کوشش بیشتر پیگیر کارها بودند.

بخش کلاس آنلاین را هم توانستیم به صورت اتوماتیک به سایت متصل کنیم و درخواست‌های جدید و بیشتر از ایرانی‌های مقیم خارج از ایران داشتیم.

تفاوت قیمت آموزش برای ایرانی‌های خارج از کشور جذاب است و به اصطلاح یکدیگر را خبر می‌کنند و گویا دهان به دهان در گروه‌های مختلف به صورت خوبی در حال معرفی هستیم.

بنابراین می‌بینید که ما در این شرایط سخت، فرصت‌های دیگری برای درآمدزایی پیدا کردیم و همین امر موجب شد که بتوانیم کسب‌وکارمان را حفظ کنیم و حتی آن را در روند رشد قرار بدهیم.

شکست استارتاپ‌ها متاثر از شرایط اقتصادی

در سال ۹۷ بیشتر کسب‌وکارهایی شکست خوردند که به نوعی فروشنده آنلاین کالا بودند. به نظر من مشکلات برخی کسب‌و‌کارها بیشتر به خاطر کمبود موجودی اجناس بود. خرید اعتباری هم خیلی کم‌رونق شده و خرید نقدی در توان فروشگاه‌های کوچک آنلاین نیست.

در مورد انواع دیگر هم شاید خرج‌کردن زیاد یا پرداخت حقوق‌های بالا کسب‌و‌کار را با اصطکاک زیاد جلو می‌برد. به نظر من هسته کسب‌وکار آنلاین باید با گذشت زمان و آرام آرام باید بزرگ شود.

بنابراین هزینه‌های سرسام‌آور و به سرعت، در شرایط سخت دیگر ادامه نمی‌یابد و همین امر موجب شکست کسب‌وکارهای مبتنی بر هزینه‌زایی زیاد می‌شود.

برنامه‌هایی برای ایرانیان خارج از کشور

رشد استادسلام در سال ۹۸ متوقف نمی‌شود و تلاش می‌کنیم که در سال ۹۸ برنامه‌های بیشتری برای ایرانی‌های خارج از کشور داریم و سعی می‌کنیم بازار آن سمت را بزرگ‌تر کنیم.

همچنین باز بیشتر و بیشتر سعی می‌کنم کارها را با تعداد نیروی انسانی کمتری یا روال‌های سیستمی و اتوماتیک پیش ببرم تا با همین تعداد نیروی انسانی و با خلاقیت اوضاع را جلو ببرم و متحمل هزینه‌های سرسام‌آور نشوم.

برنامه دیگری هم برای سال ۹۸ داریم و آن اینکه براساس نیاز بازار، در حال کار روی یک سایت جانبی دیگر هستیم که مطمئنم گسترشش به رشد کسب‌وکارمان کمک خواهد کرد.

اگر جدی باشید، سرمایه‌گذار پیش‌قدم می‌شود

به نظر من با جدیت روی کار و پیشبرد کار با پول کم و درآمدزایی اولیه، خود سرمایه‌گذارها خواهند آمد و برای سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکار شما پیش‌قدم می‌شوند.
اتفاقا با توجه به شرایط اقتصادی من فکر می‌کنم برای کسی که پول نقد دارد، هر نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند بهتر از نگهداری همان پول باشد. حتی سرمایه‌گذاری روی ایده‌های بچه‌های پرتلاش از سپرده‌گذاری امن‌تر است.

بنیانگذار استادسلام در انتها اضافه کرد: نقطه امیدبخش سال ۹۸ برای من این است که ما ۸۰ میلیون جمعیت داریم و این تعداد آدم احتیاج به انواع خدمات دارند و با ایده‌های نو می‌توانیم نیازهای‌شان را با ارائه کالا و خدمات برآورده کنیم.

من حتی امیدوارم که بچه‌های استارتاپی بتوانند در مسیر تولید هم حرکت کنند و شرایط حضور در بخش تولید آسان‌تر شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.