بامارو؛ طعم یک قهوه داغ

0
  • در ابتدا بهتر است از اینجا شروع کنیم که بامارو چیست و چه کاری انجام می‌دهد و از کی تأسیس شده است؟

م.شاهبندی: بامارو برنامه‌ای است که از طریق آن کاربران می‌توانند از کافه مورد علاقه‌شان، سفارش بیرون‌بر دلخواه خود را بدهند و هنگامی که به کافه می‌رسند، بدون اتلاف وقت و ایستادن در صف، سفارش خود را دریافت کنند. مشکلی که امروز بیشتر کافه‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند، این است که ممکن است فردی به‌صورت تلفنی و یا با ارسال پیام به کافه مورد نظر آیتمی را سفارش دهد ولی چون پولی پرداخت نکرده، هیچ الزامی به آمدن به کافه ندارد و اگر به هر علت از رفتن به آن کافه منصرف شود و یا دیر برسد، باید به ناچار سفارش را دور بریزد و یا تعویض بکند. از طرفی کافه‌های بسیاری هستند که به‌دلیل محیط کوچک خود، امکان فروش بیشتر را ندارند! پیشنهاد ما برای حل این مشکلات، استفاده از برنامه بامارو است. بامارو از بهمن ۹۴ متولد شد. در واقع بامارو به هرچه راحت‌تر شدن سیستم بیرون‌بر کافه‌ها کمک می‌کند. ما در حال حاضر با ۳۰ کافه کار می‌کنیم. سیستم بامارو به این طریق است که کارکنان یک کافه باید همگی در ابتدا آموزش ببینند و با سامانه ما کاملا آشنا شوند.

  •  ایده بامارو از کجا آمده است؟ آیا الگوی خارجی دارد؟

م.شاهبندی: این کار تا به حال نمونه داخلی و حتی نمونه آسیایی نداشته است. اما بله، ما الگوی خارجی داشتیم و تنها مکانی در دنیا نیستیم که این امکانات را ارائه می‌دهیم. برای مثال اسکیپ در استرالیا داریم. تاپینگو  و استارباکس هم نمونه‌های امریکایی آن هستند که تاپینگو با دانشگاه‌های امریکا این کار را پیش می‌برد و کل سرویس خدماتش را به دانشگاه‌های امریکا اختصاص داده است. در آلمان هم یک نمونه داریم که اتفاقا موسس آن یک ایرانی است. پویا عظیمی بنیان‌گذار  آن بوده ‌است اما می‌شود گفت الگوی کار ما در بین همه این نمونه‌ها تاپینگو بوده؛ چراکه از لحاظ قالب و کانسپت کار، نسبت به دیگر نمونه‌ها به ما نزدیک‌تر است.

  •  آیا بامارو علاوه بر خدمت بیرون بر، خدمات دیگری را هم ارائه می‌دهد؟

ع. شاه‌بندی: علاوه بر سیستم بیرون‌برمان، سیستم رزرو را هم به‌زودی راه‌اندازی می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توان رزرو میز مورد نظرتان را در کافه انجام دهید و علاوه بر این‌ها، خدمات دیگری هم هست که به‌زودی اضافه می‌کنیم.

محمد‌پور: ما معتقدیم که تعدد خدمات آن‌قدر اهمیت ندارد که میزان کیفیت خدمات ارائه‌شده اهمیت دارد. این یک اصل مهم در مارکتینگ و بیزینس محسوب می‌شود. 

  •  هزینه‌ای که برای استفاده از بامارو باید پرداخت، چیست؟

م. شاهبندی: برای کاربران که رایگان قرار دادیم و برای کافه‌ها هم این سیستم را رایگان ارائه می‌دهیم و تنها درصدی از هر سفارش را برمی‌داریم. کاربر کافی‌ است برای استفاده از بامارو وارد وب‌سایت بامارو (bamaro.ir) شود و اپلیکیشن‌مان را دانلود کند و پس از آن کافه مورد نظر و سفارش خود را مشخص می‌کند که می‌تواند آن را با تخفیف ویژه ما  انتخاب کند و پس از مرحله پرداخت در درگاه الکترونیک ما، سفارشش را به‌صورت بیرون‌بر در محل کافه مورد نظر تحویل بگیرد.

  •  در حال حاضر در چه مرحله‌ای از استارتاپ قرار دارید؟

م. شاهبندی: هم‌اکنون محصول ما آماده است و ما به نمونه اولیه رسیده‌ایم در مرحله Pre-lunch قرار داریم. می‌خواهیم فعلا با تعداد کاربر کمتر و با همان ۳۰ کافه‌ای که آموزش داده‌ایم هم آزمایش کنیم و هم مراحل ارزیابی کار را پیش ببریم. در کل، کیفیت کار برای ما اهمیت بیشتری دارد تا اینکه جذب تعداد مخاطب زیاد در مراحل اولیه اهمیت داشته باشد.

  •  چند نفر و با چه تخصص‌هایی بامارو را هدایت می‌کنند؟

م. شاهبندی: بامارو از یک تیم ۶ نفره تشکیل شده است که این تیم شامل چهار نفر بنیان‌گذار و یک نفر گرافیست و یک نفر توسعه‌دهنده  است که من علی شاهبندی و برادر دوقلویم محمد شاهبندی، مدیر این پروژه هستیم و هر دو لیسانس نرم‌افزار و دانشجوی ارشد تجارت الکترونیک هستیم و قبلا سابقه کار در این زمینه‌ها را داشته‌ایم. بهرام محمدپور، برنامه‌نویس موبایل این پروژه که دانشجوی علوم کامپیوتر  است و قبلا سابقه کار در استارتاپ Lend them را داشته‌ و عاطفه ثقفی هم برنامه‌نویس ماست.

  •  با چه مقدار سرمایه این پروژه را شروع کردید؟

ع. شاهبندی: با سرمایه ناچیزی بامارو را شروع کردیم و برای یک پروژه استارتاپی، لازم نیست با سرمایه آن‌چنانی شروع کنید. می‌شود گفت ما تقریبا با صفر شروع کردیم و با یافتن اسپانسرها و کارهای مختلف، سرمایه را ساختیم. در این راه یکی از مسائلی که اغلب استارتاپ‌ها با آن مواجه می‌شوند، یافتن مکان و فضای مناسب هم هست که بارها دیده‌ایم که اجاره‌های زیادی را شاید در این راه پرداخت کرده‌اند و اصلا هم راضی نبوده‌اند که جا دارد در اینجا از ناصر غانم‌زاده، مدیریت فینوا و شرکت ارتباط فردا هم قدردانی کنیم. 

  •  در صحبت‌ها اشاره شد که ظاهرا افتخاراتی را هم در همین مدت کوتاه یک‌ساله کسب کردید؛ در این‌باره بیشتر توضیح دهید.

ع. شاهبندی: ما در رویداد شهرآورد هوشمند که به‌تازگی برگزار شد، رتبه دوم را کسب کردیم که این موضوع برای ما پلی شد که بتوانیم به مسابقات Venture Cup و University Startup World Cup که امسال در کپنهاگ دانمارک برگزار می‌شود، اعزام شویم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.