اینترنت بدون دغدغه حق حرفه‌ای‌هاست

0

در دنیای رو به جلوی امروزی اینترنت جزو گزینه‎های غیرقابل اجتناب در سبد هزینه هر خانواده و کسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ است. در روزگاری نه چندان دور تنها عده خاصی متقاضی استفاده از اینترنت بودند و جزو کاربران پر مصرف محسوب می‎شدند.

اما چندی نگذشت که ورق برگشت و اینترنت به ماجرایی جذاب، اما دردسرسازی تبدیل شد. امروزه کمتر کسی یافت می‎شود که به دنبال اینترنت بدون دغدغه نباشد. حرف از دغدغه اینترنتی که به میان می‎آید گزینه‎های متعددی از گله و شکایت متقاضیان آن شنیده می‎شود.

سرعت پایین، قطع و وصل‌شدن‎های مداوم که گاهی برای مصرف‎کنندگان اینترنت گران تمام می‎شود، به پایان رسیدن حجم بسته‎های اینترنتی در یک چشم به هم زدن و هزینه‎های بالای خرید مجدد اینترنت از جمله مواردی است که گروه زیتل نام آن را دغدغه‎های اینترنتی گذاشته‎اند.

زیتل برند تجاری شرکت فرابرد داده‎های ایرانیان است که سال ۹۵ با کسب پروانه FWA آغاز به کار کرد. تاکنون دو شرکت ایرانسل و مبین نت در کل کشور و فرابرد داده‎های ایرانیان در دو استان تهران و البرز موفق به اخذ این پروانه شده اند. شرکت زیتل معتقد است که موفق شده خدمات منحصر به‎فردی را در بسته‎های اینترنتی خود بگنجاند و نسبت به سایر شرکت‎های رقیب رضایت بیشتر مشتریان را موجب شده است.

  • زیتل « دغدغه اینترنتی» را دلیل راه‎اندازی خود می‎داند. چه مواردی در بسته رفع دغدغه اینترنتی گنجانده می‎شود؟

این روزها اینترنت به مانند آب، برق و گاز یک نیاز اساسی برای عموم است. چرا که تکنولوژی با قدرتی غیرقابل باور زندگی مردم را احاطه کرده و پایه اصلی کار بسیاری از مشاغل نیز با اینترنت است. اینترنتی که در ایران به کاربران ارائه می‎شود دارای خلاء فراوانی است و مصرف‎کنندگان آن اغلب اوقات شاکی، کلافه و درگیر آن هستند.

گروه زیتل با رصد مشکلات اینترنت در ایران، سعی در ارائه اینترنتی بدون دغدغه و پایدار دارد. ADSL تکنولوژی رایج نسل گذشته ارتباطات بود، اما محدودیت‎‎های زیادی از جمله سرعت پایین، قطع و وصلی و شرط وجود پورت خالی را با خود یدک می‎کشید.

متقاضیانی که مجبور به استفاده از این نسل اینترنت بودند، اغلب اوقات با مشکلات آن دست و پنجه نرم می‎کردند. در حال حاضر جامعه به سمتی حرکت می‎کند که نیازهای آن دائماً در حال تغییر هستند. شاید چند سال پیش اینترنت موجود در بازار نیاز مصرف‎کنندگان را برطرف می‎کرد، اما هم اکنون اینترنت نسل گذشته پاسخگوی نیاز مصرف‎کنندگان نیست. بنابراین در جهت پوشش تقاضای کنونی بازار باید به نسل جدید یا ‎ TD-LTEمتوسل شد.

دغدغه‎های اینترنتی ایران و همچنین نیاز بازار کشور، گروه زیتل را برای ایجاد اینترنتی پایدارتر گرد هم آورد. سرویسی که در زیتل ارائه می‎شود برای قشر خاصی از افراد طراحی شده. همان‌هایی که استفاده حرفه‎ای از اینترنت‎ خود دارند و نمی‎خواهند مدام درگیر دغدغه‎های اینترنتی باشند.

زیتل به دنبال طراحی سرویسی بود که علاوه بر ارائه اینترتی پایدار، سردرگمی متقاضیان را برای انتخاب گزینه‎های مختلف خرید اینترنت بر طرف کند. زیتل برای مشتریان خانگی یک سرویس و برای مشتریان سازمانی نیز یک گزینه انتخاب معرفی کرد. دو گزینه پیشنهادی آنقدر جامع تعریف شده‎اند که کلیه نیازهای اینترنتی را برای متقاضیان برطرف می‎کنند.

  • چه خدماتی در سرویس‎های اینترنتی شما وجود دارد که آنها را نسبت به سایر رقبا متمایز می‎کند؟

جامعیت سرویس‎های اینترنتی زیتل پیشنهادی است که نمی‎توان از آن به راحتی چشم‌پوشی کرد. برای نمونه، سرعت سرویس مشتریان خانگی زیتل تا ۴۰مگ و با در نظر گرفتن تمهیداتی لازم در راستای نداشتن افت سرعت است. به عبارت دیگر سرعت برای مشتریان همواره پایدار و کیفیت سرویس‎ها به لحاظ قطع و وصلی با توجه به شبکه‎های backhaul طراحی شده، بالا است.

نکته منحصر به فرد دیگری که در مورد این سرویس وجود دارد نامحدود بودن حجم بسته‎های زیتل است. البته بسته‎های نامحدود دیگری در بازار وجود دارد، اما برای آنها آستانه مصرف منصفانه (FUP) تعریف شده است.

در حال حاضر سرویس زیتل برای بسته‎های خود FUP تعریف نکرده که امتیازی بزرگ برای انتخاب می‌باشد و هزینه‎ها را برای مصرف‎کنندگان کاهش می‎دهد. مورد دیگری که سرویس‎های زیتل را متفاوت کرده، استفاده از مودم‌های Outdoor است. به این صورت که مودم در پشت بام یا تراس مشتریان نصب می‎شود تا کیفیتی که مشتری تجربه می‎کند پایدارتر باشد.

با ثابت بودن موقعیت مکانی مودم، مصرف کننده سرعت بالاتر و قطع و وصلی کمتری تجربه می‎کند. در واقع شبکه بر اساس تجهیزات outdoor طراحی شده که امتیاز سرویس را به لحاظ کیفیت بالا می‎برد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، فرآیند آسان خرید سرویس‌های زیتل برای متقاضیان خود است.

به این صورت که متقاضی بسته‎های زیتل، تنها با یک تماس و ارائه نام و شماره تلفن خود، تیم نصب را بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‎ای به محل مورد نظر فرا می‎خواند. تیم اعزامی امکان‌سنجی را انجام داده و سرعت را تست می‎کند.

اگر سرعت و پارامترهای رادیویی مورد تأیید و مطابق با استانداردهای زیتل بود، سرویس در محل به مشتری تحویل می‌گردد. در غیر این صورت متقاضی ملزم به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. موضوع دیگری که در این بین جلب توجه می‎کند، مربوط به داستان امانت دادن مودم‎هاست.

سایر اپراتورها و نیز شرکت‎های ارائه‌دهنده سرویس‎های اینترنتی مودم را به مشتری می‎فروشند، در حالی که زیتل آن را به متقاضی امانت می‎دهد. در صورت پس دادن سرویس با شرط سلامت مودم، آن را بدون دریافت هیچ هزینه‎ای پس می‎گیرد. مشتریان خانگی می‎توانند با پرداخت ماهیانه ۱۵۰هزار تومان از بسته‎ای با مشخصات حرفه‎ای و حجم نامحدود بهره‌مند شوند.

  • شما از اینترنتی بدون دغدغه برای حرفه‎ای‎ها صحبت کردید. نحوه سرویس‎دهی شما به سازمان‎ها یا مصرف کنندگان پر مصرف چه وجه تمایزی دارد؟

بررسی سرویس‎های اینترنتی موجود در بازار برای کسب‌وکارهای پُرمصرف، زیتل را به این نتیجه رساند که حرفه‎ای‎ها به اجبار باید به سراغ سرویس point-to-point و یا سایر سرویس‌های اختصاصی بروند. متأسفانه سرویس مورد نظر هزینه‎های زیادی را به مصرف‎کنندگان خود تحمیل می‌کند.

در نتیجه زیتل به فکر افتاد تا سرویس LTE TDسازمانی را طراحی کند. به عبارت دیگر به سازمان‌ها سرویسی از ۵ تا ۵۰ مگ ارائه می‎شود که کف ۵ مگ برای آنها تضمین شده است. همچنین به سرویس‌های تجاری IP static تعلق می‎گیرد و مانتیورینگ فعال (proactive) برای سرویس‌های سازمانی در نظر گرفته شده که تیم پشتیبانی زیتل ۲۴ ساعته سرویس‎ها را مانیتور می کند تا مشکلی برای مشتری پیش نیاید.

این رصد شبانه‌روزی اختلالات را شناسایی کرده و در اغلب اوقات قبل از اینکه مشتری بفهمد آنها را ردیابی و برطرف می‌کند. بنابراین زیتل توانسته تمام نیازهای کسب‌وکارهای کوچک را با سرویسی حرفه ای برآورده کند. قیمت سرویس مورد نظر یک‌چهارم هزینه مشابهی است که مشتری باید برای سایر سرویس‎های اینترنت اختصاصی موجود در بازار بپردازد.

  • زیتل ویژگی‌های دو سرویس خود را برای مشتریان خانگی و حرفه‎ای‎ها شرح داد. آیا محصول دیگری نیز به جز دو مورد مطرح‌شده وجود دارد؟

محصول دیگر زیتل پهنای باند اختصاصی (PtP) است. زیتل به خاطر استفاده از تجهیزات licensed band در زیر ساخت شبکه خود و داشتن ظرفیت بالا، پایداری بیشتری در شبکه داده ایجاد نموده است. همچنین جهت ارائه سرویس PtP، بیشترین تعداد pop site در تهران متعلق به زیتل است.

این موضوع ایجاد کیفیت بالاتر را فراهم کرده و باعث شده مشتریان بیشتری بتوانند با ظرفیت بالای شبکه تحت پوشش قرار گیرند. سرویس point-to-point زیتل از استانداردهای دو سرویس قبلی برخوردار است و با قیمتی رقابتی در اختیار مشتریان قرار می‎گیرد.

  • با توجه به اینکه استارت‎آپ‎ها از مصرف‎کنندگان حرفه‎ای کشور محسوب می‎شوند، زیتل چگونه از آنها حمایت می‎کند؟

زیتل رویکرد خود را در حمایت از استارت‌آپ‌ها و پاسخگویی به نیازهای خاص آنها در حوزه اینترنت تبیین نموده است. سرویس تجاری TD-LTE مناسب این حوزه است. ازآنجاکه استارت‎آپ‎ها با تعداد کم نیروی انسانی شروع به کار می‎کنند و نیاز آنها به اینترنت بالاست سرویس‎های اختصاصی هزینه‎های زیادی برای آنها ایجاد خواهد کرد.

از این رو زیتل با ارائه سرویس سازمانی خود به استارت‎آپ‎ها در بسته‎ای با ظرفیت سرعت۵ تا ۵۰ مگابیت، بدون هیچ گونه محدودیت حجمی و با هزینه مقرون به صرفه از آنها حمایت خواهد کرد. در این راستا به سراغ VCها رفتیم تا از کسب‌وکارهای جدید و نوپا حمایت کنیم. این در حالی است که شرکت به راحتی می‎توانست از طریق ارائه سرویس point-to-point درآمد بالاتری برای خود دست و پا کند. در هر صورت زیتل سعی کرد کمی هم با کفش استارت‌آپ‎ها راه برود و منفعت مالی خود را در این راستا نادیده بگیرد.

  • همانطور که اشاره کردید زیتل تاکنون در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر خود اقدامات زیادی انجام داده. در مسیر طی‌شده با چه چالش‎ها و مشکلاتی مواجه بودید؟

یقیناً قدم گذاشتن در یک مسیر تازه فراز و نشیب‎های زیادی دارد. زیتل نیز از آغاز تا کنون و طی چند سال اخیر مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته. یکی از مسائل و مشکلاتی که شرکت با آن روبه‎رو شد، موضوع نصب و راه‎اندازی سایت‎ها در محل‎های مسکونی بود.

این موضوع به همراه باورهای نادرست مردم مسائلی را برای زیتل ایجاد کرد. با وجود داشتن تمام مجوزهای لازم از سازمان‎های تنظیم، انرژی اتمی و وزارت بهداشت، برای نصب و راه‎اندازی دکل‎ها در اطراف یا بالای خانه‎ها با مشکل روبه‎رو بودیم.

چرا که مردم معتقد بودند این تجهیزات و کار آنها سرطان‎زاست یا موجب سردرد و نازایی می‎شود. یک نمونه بامزه در این راستا، مربوط به قراردادی بود که با یک ساختمان برای نصب تجهیزات بسته شد. بعد از بسته شدن قرار داد تجهیزات به محل انتقال یافت و کارهای مربوط به نصب انجام شد.

منتها هنوز راه‎اندازی نشده و سیستم خاموش بود. خانم همسایه کناری به ما مراجعه کرد و مدعی شد از زمانی که این تجهیزات به محل آمده، آلزایمر شوهر ایشان تشدید شده است! متقاعد کردن مردم برای نصب تجهیزات در خانه یا محل سکونت آنها یک مسئله مهم و اساسی بوده که گاهی انرژی زیادی از تیم زیتل گرفته است.

  • در حال حاضر مدتی است که ایران تحریم شده. این مسئله چقدر بر کسب و کار شما اثر گذار ده است؟

با اعمال تحریم‎ها علیه ایران ما نیز همانند بسیاری از کسب و کارهای کشور با مشکل رو به‌رو شدیم. در گام اول ثبت سفارش و نیز انتقال پول مسئله‎آفرین شد و زیتل را با چالش مواجه کرد، به‌طوری که حتی پس از ثبت سفارش و پرداخت وجه معامله، خطوط هوایی سایر کشورها، حاضر به انتقال تجهیزات سفارش داده‌شده با هواپیماهای خود به داخل ایران نبودند. از این رو چنین مشکلاتی زمان و هزینه زیادی به شرکت تحمیل کرد.

موضوع دیگری که تحریم‎ها بسیار در آن دخیل بوده به سخت شدن یا حتی غیرقبل اجرا شدن طرح توسعه برمی‌گردد. به نحوی که اگر تحریم‎ها ادامه‎دار شود، توسعه زیتل به یک چالش تبدیل می‎شود. این واقعیت تلخ در حالی جریان دارد که زیتل ظرفیت و قابلیت توسعه را دارد و توسعه زیتل می‎تواند درهای خدمات‌رسانی جدیدی را به روی مشتریان باز کند.

  • با وجود شرایط کنونی برنامه زیتل برای طرح توسعه چطور خواهد بود؟

در حال حاضر زیتل طرح توسعه خود را به دو بخش تقسیم کرده. بخش اول مربوط به توسعه TDLTE بوده که در واقع گسترش پوشش جغرافیایی آن طبق نیازی که وجود دارد، صورت می‎گیرد. نیازسنجی و شناسایی مشتریان هدف این سرویس در استان تهران و البرز، جزو فازهای بعدی طرح توسعه خواهد بود.

موضوع دوم طرح توسعه، به نسل پنجم، ارتباط پیدا می‎کند. با توجه به اینکه شرکت زیتل در حال حاضر مجهز به تکنولوژی LTE advance است، قدم اول را در زمینه مهاجرت به۵ g برداشته. هم‌اکنون شرکت در حال رایزنی است تا جزو اولین‎هایی باشد که نسل پنجم اینترنت را وارد ایران می‌کند. اگر این موضوع محقق شود دری به دنیایی جدید باز می‎شود که انواع خدمات را می‎توان در آن ارائه کرد.

  • با توجه به برنامه‎هایی که در راستای طرح توسعه داشتید، در نظر دارید پوشش شبکه زیتل را از لحاظ جغرافیایی نیز گسترش دهید؟

با توجه به اینکه پروانه شرکت مربوط به استان تهران و البرز است هیچ گونه تصمیمی برای گسترش جغرافیایی زیتل وجود ندارد. در واقع ترجیح داده می‎شود که شبکه کوچک باشد. ولی به‌طور مداوم و با چابکی بهینه‎سازی شود تا نقصانی در مورد کیفیت ارائه خدمات به مشتریان صورت نگیرد.

بنابراین در حال حاضر تصمیم داریم فقط نقاط تحت پوشش زیتل را در تهران و البرز گسترش دهیم. نقاط تازه‎ای را که تحت پوشش شرکت نیستند، شناسایی و تجهیزات لازم را برای پوشش منطقه مورد نظر نصب کنیم. تنها در این صورت است که زیتل در آینده نه چندان دور پاسخگوی نیاز متقاضیان حرفه‎ای اینترنت در تهران و البرز خواهد بود.

  • بعد از مشکلاتی که تحریم‎ها بر سر راه زیتل ایجاد کرد، به مشکلات زیرساخت‎های کشور بر سر کسب وکار زیتل نیز اشاره کنید.

یکی از چالش‎هایی که زیتل با آن مواجه شد، مسئله تأمین پهنای باند بود. یک مشکل قدیمی، اما مهم و اساسی. پهنای باند از طریق شرکت زیرساخت تأمین می‎شود. باید تأکید کرد که شرکت‎های تأمین‌کننده نیز هر میزان کیفیتی که به آنها ارائه شود را در اختیار مشتریان خود می‎گذارند.

در هر صورت محدودیتی است که برای شرکت‎هایی مانند زیتل وجود دارد. موضوع مهم دیگر مربوط به سیاست‌های فیلترینگ است که موجب ایجاد برخی اختلالات شده. در حال حاضر اغلب مصرف‎کنندگان اینترنت به سمتی پیش رفته‎اند که ناچارند برای رفع محدودیت‌های مختلف از VPN استفاده کنند.

استفاده از VPN می‌تواند منجر به کاهش کیفیت سرویس شود. بنابراین افت کیفیت به واسطه استفاده از VPN موجب اعتراض برخی از مصرف‎کنندگان شده و شرکت‎های ارائه‌دهنده خدمات نیز در این زمینه کاری نمی‎توانند انجام دهند.

  • با توجه به اینکه سایر شرکت‎های ارائه‌دهنده سرویس‎های اینترنتی دارای نیروهای خارجی و همچنین مشاوران خارجی هستند، در منابع انسانی شرکت زیتل چه نیروهایی مشغول به کار هستند؟

خوشبختانه کل نیروی انسانی زیتل ایرانی هستند. در واقع صد در صد کار طراحی و اجرای شبکه اعم از خود شبکه backhaul و ارتباطی که بین سایت‎ها وجود دارد، مرکز داده داخل شرکت،OSS-BSS و نرم‌افزار شارژینگی که برای شرکت استفاده می‎شود به طور کامل توسط پرسنل داخلی اجرا شده. متوسط سنی شرکت ۳۰ سال و نیروهای جوانی هستند که متخصص، متعهد و مسئولیت‌پذیرند.

  • با توجه به اینکه زیتل از خدمات منحصر به‎فردی برخوردار است رضایت مشتریان خود را چگونه محک می‎زند؟

زیتل تاکنون رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب کرده است. زیرا میزان ریزش متقاضیان سرویس‎های زیتل کمتر از انگشتان دست بوده. این موضوع نشان می‌دهد که زیتل توانسته به اهداف برنامه‎ریزی شده و خدمات منحصر به فردی که مدعی است دست پیدا کند.

نکته قابل توجه این است که شرکت زیتل تاکنون به دلیل محدودیت‌های اقتصادی تبلیغات گسترده‎ای نداشته. در واقع مشتریان زیتل از طریق توصیه سایر مشتریان اقدام به خرید سرویس‎های موجود می‎کنند که این خود امتیاز بالایی برای شرکت محسوب می‎شود. البته میزان رضایت مشتریان از طریق بازخوردهایی که در فضای مجازی منتشر می‌کنند نیز قابل رؤیت است.

  • برنامه زیتل برای آینده چیست؟

زیتل دائماً در حال رصد بازار و سرویس‎های اینترنتی موجود در بازار است. پاسخگویی به نیازهای بازار یکی از گزینه‎های پر اهمیت زیتل برای برنامه‎های پیش رو خواهد بود. همانطور که تقاضای بازار از پنج سال پیش تاکنون تغییرات زیادی داشته، به طور یقین از این به بعد نیز شاهد تحولاتی خواهیم بود.

بنابراین اگر احساس شود نیاز مصرف‎کننده به ویژه حرفه‎ای‎ها بیش از حال است، به طور یقین زیتل وارد فاز تازه‎ای از طراحی سرویس‎های جدید و خدمات‌رسانی به آنها خواهد شد. زیتل از مشتریان خاصی برخوردار بوده، همپوشانی با رقبای خود نداشته و از این‎رو دغدغه رقابتی ندارد؛ بلکه به دنبال بازاری هستیم که پاسخگوی نیازهای مشتریان حرفه‎ای باشیم.

اینترنت پایدار، نیاز روزانه جامعه امروز

این روزها برخورداری از اینترنت بی دغدغه به مسئله‌ اساسیِ مصرف‌کنندگان، به‌ویژه حرفه‌ای‌ها، بدل شده است، به گونه‌ای که فعالیت بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین تنها با اینترنت پایدار امکانپذیر است. ایده شکل‌گیری «زی‌تل» با رصد خلاء‌های سرویس‌های اینترنتی موجود در بازار آغاز شد. نیمه دوم سال ۹۵ بود که این شرکت با اخذ مجوز FWA و با شعار «اینترنت بی دغدغه» و «اینترنت برای حرفه‌ای‌ها» وارد بازار سرویس‌های اینترنتی شد.

سرویس‌های اینترنتی زی‌تل تاکنون به خوبی توانسته اعتماد مشتریان را با برطرف نمودن نیازهایشان جلب نماید که این امر به خودی خود از ارزش بالایی برخوردار است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بهره‌مندی از سرویس‌های با سرعت بالا، پایدار و بدون قطعی نیاز اساسی امروز جامعه است.

نسل گذشته سرویس‌های اینترنتی با ADSL عجین بود که مشکلات زیادی را با خود به همراه داشت. از این رو، زی‌تل به سراغ نسل جدیدی رفت که با تکنولوژی TD-LTE اینترنت ثابت بی‌سیم را تکان داد. اگر گریزی به بازار ارتباطات ثابت بیسیم سایر کشورها بزنیم، خواهیم دید که به‌کارگیری آنها از یک درصد به ۲ تا ۳ درصد رسیده و نیاز به آن در ایران احساس می‌شود.

اگر نیم‌نگاهی به استاندارد نسل پنجم ارتباطات بی‌سیم (۵G)، فرکانس و تجهیزات مربوطه بیندازیم، متوجه می‌شویم که زی‌تل میتواند به‌طور یقین به یکی از اولین اپراتورهای ۵G در کشور مبدل شود. زیرا این شرکت تجهیزات لازم را برای کسب رتبه نخست در اختیار دارد و در صورت رفع تحریم‌ها رقیب اصلی FTTH می‌شود.

علاوه بر این، زی‌تل با داشتن ۱۰۰ نفر نیروی جوان کادر خود را به‌طور کامل از نیروهای داخلی تأمین کرده است. این برای شرکت امتیاز بزرگی محسوب می‌شود. زیرا سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی مشاوران و کارکنان خارجی بسیاری در اختیار دارند.

زی‌تل با دانش نیروهای فنی ایرانی راه‌اندازی شده و کار نگهداری و پشتیبانی از آن نیز برعهده متخصصان داخلی است. متقاضیان سرویس‌های اینترنتی زی‌تل می‌توانند با مراجعه به وب سایت شرکت (www.zi-tel.com) یا تماس با شماره ۱۷۳۹ درخواست اولیه خود را ثبت کنند. طی کمترین زمان ممکن به درخواست آنها رسیدگی می‌شود و چنانچه در پوشش شبکه زی‌تل قرار داشته باشند با آنها هماهنگ می‌شود تا به کارشناس نصب دسترسی داشته باشند.

سیاست حمایتی زی‌تل بار هزینه‌ها را از دوش مشتریان کم کرده است تا متقاضی انتخاب آزادانه‌ و درست‌تری داشته باشد. انتخاب آزادانه موجب می‌شود مشتریان حرفه‌ای با رضایت خاطر بیشتری اقدام به خرید بسته‌های اینترنتی کنند و این به نوعی گزینه حمایتی زی‌تل محسوب می‌شود.

پیشنهاد دیگری که زی‌تل برای مشتری خود دارد، مربوط به مودم امانی‌اش است. در شرایطی که سایر شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های اینترنتی، مودم را به مشتری می‌فروشند، زیتل مودم را به صورت امانی در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

اگر مشتری تمایل به پس‌دادن سرویس خود داشته باشد با چک‌شدن سلامت مودم و بدون کسر هزینه آن را پس خواهد داد. سرویس پشتیبانی زی‌تل نیز از دیگر ارزش‌های افزوده این شرکت برای مشتریان است. گروه پشتیبانی زی‌تل سرویس‌های متقاضیان، به ویژه مصرف‌کنندگان تجاری، را کنترل می‌کند تا در صورت بروز اختلال در سیستم، قبل از ایجاد وقفه در کسب‌وکار آنها، مشکل برطرف شود.

هر کدام از این گزینه‌ها، هزینه‌های پنهانی را برای زی‌تل به بار می‌آورد. شرکت زی‌تل معتقد است که باید هزینه‌های پنهان را تقبل کرد تا سرویس با کیفیت‌تری به مشتریان خود ارائه داد. زی‌تل معتقد است برای آنکه ایران اینترنتی در سطح سایر کشورها داشته باشد باید به‌روز بود.

عموماً سرویس‌های اینترنتی در ایران به‌صورت حجمی ارائه می‌شوند. ولی زی‌تل در راستای تحقق شعار اینترنت بی دغدغه سرویس‌های نامحدود واقعی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. امروزه، سرعت بالا، سرویس بدون قطعی و با هزینه مناسب حق مصرف‌کنندگان حرفه‌ای اینترنت است.

در این راستا، زی‌تل حتی برای استارت‌آپ‌ها نیز سرویسی ویژه در نظر گرفته است. سرویس استارت‌آپی زی‌تل مجموعه‌ای از استانداردهای یک سرویس حرفه‌ای را با خود دارد، به‌طوری که دغدغه کسب‌وکارهای آنلاین را در بسیاری از زمینه‌ها از بین می‌برد.

بنابراین، زی‌تل درنظرگرفتن نیاز مصرف‌کنندگان و رصد بازارهای مختلف را از جمله وظایف اصلی و اولیه خود می‌داند. زی‌تل در نظر دارد طرح توسعه را در دو استان تهران و البرز اجرا و مناطق تحت پوشش خود را افزایش دهد. از این رو، داشتن اینترنت بی دغدغه را حق مشتریانش می‌داند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.