ایران و نوکیا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

0

در مراسمی با حضور وزیران ارتباطات ایران و فنلاند، مدیرعامل نوکیا و رئیس هیئت‌مدیره شرکت شاتل به نمایندگی از کنسرسیوم دارندگان فرکانسTDD-LTE، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت فنلاندی نوکیا برای گسترش این تکنولوژی در کشور بسته شد.

براساس این تفاهم‌نامه از دانش فنی و راهکارهای نوکیا برای ارائه سرویس TDD-LTE  در کشور استفاده خواهد شد. شرکت نوکیا با داشتن ۱۱۴ هزار نیروی انسانی و ۲۷ میلیارد یورو درآمد سالانه، یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های دارنده دانش فنی در زمینه شبکه موبایل است.

حدود یک ماه پیش، کنسرسیومی که عمده سهام آن در اختیار شرکت‌های شاتل، های‌وب، پیشگامان کویر یزد و آسیا‌تک بود، توانستند برنده مزایده دریافت فرکانس TDD-LTE  از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شوند.

شرکت‌های دارنده مجوز ارتباطات ثابت(FCP)  که قصد ورود به این بازار را دارند، می‌توانند از امکانات شبکه این کنسرسیوم استفاده و سرویس‌های خود را بر بستر TDD-LTE ارائه کنند. با کمک فناوری TDD-LTE فارغ از بستر کابل مسی، شرکت‌های اینترنتی، امکان ارائه سرویس‌های اینترنت وایرلس با سرعت بالا تا سقف ۱۵۰ مگابیت برثانیه را خواهند داشت. براساس برنامه کنسرسیوم یادشده، خدمات بر بستر این شبکه جدید تا ۶ ماه آینده در شهرهای بزرگ کشور و به‌صورت عمومی در اختیار کاربران نهایی قرار خواهد گرفت. موضوعی که تاثیر به‌سزایی بر سرعت اینترنت کشور خواهد گذاشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.